طنین صدای دف نوازی سماع در تالار وحدت

مجلهموزیک

- 97/08/28
طنین صدای دف نوازی سماع در تالار وحدتگروه موسیقی دف نوازان سماع به سرپرستی، آهنگسازی و تنظیم یونس تار و پود و خوانندگی فرامرز مشین چی 11 آذر ساعت 21:30 در تالار وحدت به اجرا خواهند پرداخت.

هنرمندان گروه سماع در این کنسرت:


نوازندگان سازهای زهی سنتور : اشکان اکبرزاده، تار:عدنان مستوفی، بم تار:نسیم بهادری‏، کمانچه: رسا خداورد یلو، سه تار:علیرضا پرتوی کیا‏، ‏‏گروه کر بانوان: سیمین یاقوتی،زیبا درخوش، فاطمه شیدایی و آقایان: یونس تارپود، علیرضا پرتوی کیا و فرامرز مشینچی، گروه ‏دف سپهر نیازی، امین مردانی، ‏سمانه قمرزاده، فرحناز عینی، غزال نارویی ‏ حضور دارند.
گروه دف نوازان سماع بزرگترین گروه دف نوازی در شمال غرب کشور است.دلیل تشکیل این گروه و اجرای این نوع موسیقی ایجاد فضایی معنوی و روحانی برای مخاطبان و علاقه مندان به موسیقی می باشد.
گروه دف نوازان سماع از سال 78 با هفت نفر عضو کار خود را شروع کردند .اولین کنسرت این گروه طبق مجوز اداره کل در تاریخ 1379 بنام کنسرت عشق آفرین در تبریز روی صحنه رفت.
ترکیب جدید این گروه که متشکل از بیش از سی نوازنده دف ، سازهای زهی و کوبه ای می باشد فعالیت خود را از سال 87 آغاز نموده است.
از زمان تشکیل گروه تا کنون هر سال دست کم یک یا دو اجرا در تبریز و شهرستان های مختلف داشته است که از جمله آنها می توان از جشنواره دف نوازی شهرستان ازنا در سال 89، کنسرت ارومیه در سال 90، اجراهای خوی، مرند، مراغه در سال 88 و ... نام برد.
advertising