دل آسا گروهی که آلبوم انتشار نمی کند

مجلهموزیک

- 97/08/09
دل آسا گروهی که آلبوم انتشار نمی کندموسیقی اصیل ایرانی شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازهای بسیاری است که از سال‌ها پیش تا به امروز سینه‌به‌سینه در متن مردم ایران جریان داشته است. این نوع موسیقی با تغییرات زیادی همراه بوده و به گونه‌‌های متفاوتی اجرا شده است که یکی از این گونه‌‌ها موسیقی عرفانی است. گروه‌‌های عرفانی زیادی در ایران فعالیت می‌کنند. یکی از این گروه‌‌ها ،گروه موسیقی «دل‌آسا» است.که از سال۱۳۸۰ فعالیت خود را در حوزه موسیقی عرفانی آغاز کرد.
گروه «دل‌آسا» از سال۱۳۸۰با تک‌‌نوازی کار خود را آغاز کرد و بعد از آن در سال۱۳۸۶به‌شکل ارکسترال همراه با سازهای ملودی شکل موسیقی خود را تغییر داد. در طی این سال‌ها هدف گروه «دل‌آسا» این بوده که موسیقی خود را اجرا کند و از موسیقی تکراری فاصله بگیرد؛ اما بعضا به‌دلیل خواست مخاطبان از قطعات نوستالژیک هم استفاده کرده است.
گروه «دل‌آسا» هیچ وقت به انتشار آلبوم فکر نکرده است. این اتفاق افتاده که اعضای گروه در سایر آلبوم‌‌ها یا به‌صورت انفرادی کار کرده‌اند ولی به‌صورت خاص گروه «دل‌آسا» آلبومی انتشار نداده است.
لازم به ذکر است گروه «دل‌آسا» در جشنواره ملی «شمس و مولانا» در شهر خوی شرکت کرد و مقام دوم این جشنواره را به دست آورد.عضای گروه موسیقی «دل‌آسا» به سرپرستی امین دارابی عبارتند از:
خواننده: حامد تمدن، سرپرست نوازندگان: سیدسلمان حسینی، سماعگر: رضا بروغنی، تنبورنوازان: سیدسلمان حسینی، سیدآریا حسینی، سیدوصال حسینی، سیدآرمان دکه‌ای، سیدمهراب اسرافیلی، حسین واحدی و بیتا همتی، کمانچه: بهنوش کاظمی‌زاده، عود: ساسان یزدانی‌پور، تمبک: محمدرضا میرحسینی، مایستردف: سیدعنایت حسینی، دمام و پرکاشن: پارساجعفری، سازهای کوبه‌ای: مینا شکری، دف‌نوازان: حسام شاهی، امیرحسین دیانتی‌زاده، ایلیا امیرحسینی، مجید خادمی‌فرد، علیرضا شریف، مینا جوکار، سارا جوکار، زهرا شیرخانی، مهدیه موسوی، نوشین نرگسی، نیره توکلی، ملیکا کمالی، مینو امیری، مریم کوشانفر، هرا راوندی، ساحل مهرآبادی و مریم ملایی.
advertising