کنسرت گروه آقای سماع به مناسبت روز مولانا در شهر قونیه

مجلهموزیک

- 97/08/15
کنسرت گروه آقای سماع به مناسبت روز مولانا در شهر قونیهامیرحسین حسنی خواننده و نوازنده گروه آقای سماع در مورد جزییات کنسرت بزرگداشت مولانا گفت:طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کنسرت گروه آقای سماع 25 آذرماه و مناسبت روز مولانا در شهر قونیه و برای سومین بار با حضور نواده مولانا در سالن عزیزیه برگزار خواهد شد.در این کنسرت قطعات جدیدی را که همگی از اشعار مولاناست اجرا می‌کنیم. به‌زودی نیز اپرای ملاقات شمس تبریزی و مولانا را در شهر آنکارا خواهیم داشت.
این هنرمند ادامه داد: اجراهای پیش رو تلفیقی از موسیقی ایرانی و موسیقی جز است. هر دو اجرا به زبان ترکی و فارسی خواهد بود و اپرای شمس و مولانا در ژانری کاملاً متفاوت و با حضور 20 بازیگر فرم و هشت نوازنده ترک و ایرانی روی صحنه خواهد رفت.
پروژه "آقای سماع" پروژه‌ای است که به همراه سماع اجرا می‌شود. گاهی به‌اشتباه از سماع به‌عنوان نوعی رقص یاد می‌شود، درحالی‌که چنین نیست. در این پروژه ما همواره از سماع کشورهایی همچون شهر قونیه در ترکیه، مراکش، مصر و نوعی از سماع که خودم برای نخستین بار تعریف کرده‌ام و مختص ایران است استفاده می‌کنیم و به لحاظ موسیقایی نیز در سبک فیوژن(تلفیقی) کار می‌کنیم. ما با توجه به نوع اجرا از سماع گرهای مختلفی در کنسرت‌ها بهره می‌گیریم.
این هنرمند با اشاره به اجراهای متعدد این گروه عنوان کرد: در سالی که گذشت گروه آقای سماع در همایش مولانا در دانشگاه شهید بهشتی، رویداد هنری تهران نیز اجرا داشت که به این واسطه از یک دهه فعالیت گروه "آقای سماع" نیز تقدیر شد. سپس کنسرت‌های آقای سماع در شهر شیراز، تبریز مورد استقبال واقع شد و در ادامه به مناسبت روز جهانی نلسون ماندلا به دعوت سفارت آفریقای جنوبی و انتشارات کتاب رانه و دفتر سازمان ملل در تهران به روی صحنه رفت.
advertising