برگزاری نمایشگاه تخصصی سازندگان ملزومات ساز و موسیقی

مجلهموزیک

- 97/08/25
برگزاری نمایشگاه تخصصی سازندگان ملزومات ساز و موسیقیخانه هنرمندان ایران چند روز است نمایشگاه "سازخانه" را به همت خانه موسیقی در چند سالن خود برپا کرده و هر روز شاهد حضور و بازدید اقشار مختلف است. این نمایشگاه شامل سازهای ملی، غربی و ابداعی میباشد.
در نمایشگاه "سازخانه" علاوه بر تهران، تولیدگنندگانی از کرمانشاه، اصفهان و.. نیز حضور دارند و از نکات جالب توجه آن می‌توان به حضور دو ساز با قدمت 80 سال اشاره کرد. علاوه بر این حضور چند بانو در نمایشگاه نیز نکته قابل توجهی است، چرا که ساختن ملزومات ساز، یک حرفه غالباً مردانه به نظر می آید.
بخش دیگر نمایشگاه شامل سازهای ابداعی است که واقعا ارزش دیدن دارند و یک بخش دیگر از سالن هم تخته‌ای رو دیوار نصب شده و روی آن ساختمان ساز از جمله گیتار تشریح کامل شده است.
عطا نویدی مدیر اجرایی نمایشگاه "سازخانه" درباره فضای برگزاری نمایشگاه گفت: ما برای نمایشگاه "سازخانه" چهار گالری همکف خانه هنرمندان را در اختیار داریم. دو گالری "پاییز" و "زمستان" مخصوص سازهای کلاسیک و ابداعی و گالرهای "میرمیران" و "ممیز" مخصوص سازهای سنتی هستند. تاکنون حدود 50 نفر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و حدود 350 ساز به نمایش گذاشته است. اغلب سازنده‌های اهل شهرستان‌ها از نسل جوان هستند و سایر سازنده‌ها از تهران و شهرستان‌های اطراف تهران در این نمایشگاه حضور دارند.
نویدی در ادامه بیان کرد: آموزشگاه‌های موسیقی در این نمایشگاه حضور ندارند و تنها یک غرفه به سازهای کلاسیک اختصاص داده شده است. ما ابتدا چینش دیگری برای غرفه‌ها داشتیم، اما غرفه‌های نمایشگاه بیشتر از ظرفیت موجود پر شد و مجبور شدیم سازها را جابجا کرده و نمایشگاه را به شیوه دیگری برگزار کنیم. اگر فضای بیشتری داشتیم، مسلماً تقاضا هم بیشتر بود، کما اینکه هنگام ثبت‌نام مجبور شدیم برخی از سازها را رد کنیم چون ظرفیت‌مان تکمیل شده بود.
وی ضمن اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان گفت: در دو روز ابتدایی نمایشگاه هنرمندان شاخصی مثل آقایان صدیق تعریف، علی جهاندار، میلاد کیایی، قاسم رفعتی و دکتر محمد سریر از غرفه‌های ما بازدید کردند. علاقه‌مندانی خارجی هم حضور پیدا کردند و اتفاقاً سازهای ایرانی برای آن‌ها خیلی جذاب بود. نوازنده‌ها و سازنده‌های ایرانی برای بازدیدکنندگان خارجی ساز نواختند و خارجی‌ها هم فیلم‌برداری و عکس‌برداری کردند. امروز هم گروهی از دانشجویان موسیقی از نمایشگاه ما بازدید کردند. ضمن اینکه مردم عادی هم خبردار شده‌اند و بازدید می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که نمایشگاه "سازخانه" در دو روز پایانی شلوغ‌تر باشد.
این نمایشگاه بعد از 4 روز کاری ، امشب جمعه 25 آبان ماه به کار خود پایان خواهد داد.
advertising