افتتاح دومین نمایشگاه ساز خانه‌ موسیقی

مجلهموزیک

- 97/08/22
افتتاح دومین نمایشگاه ساز خانه‌ موسیقیافتتاحیه دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی ایران با عنوان «سازخانه» با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان سازسازی در خانه‌ی هنرمندان برگزار شد. در این مراسم کلیپی از نمایشگاه سازهای ابداعی «محمدرضا شجریان» که سال 92 در خانه هنرمندان برگزار شده بود پخش شد.
مدیرعامل خانه موسیقی،حمیدرضا نوربخش در ابتدای این مراسم سخنانی ایراد کرد:«بر هیچ کس پوشیده نیست که موسیقی بدون ساز نمی‌تواند تبلور داشته باشد و کسانی که سازها را می‌سازند باید هنرمندانی باشند که هوش موسیقایی دارند و زیباشناسی صوت را بدانند تا سازی ساخته و دست هنرمند نوازنده‌ای قرار بگیرد و به وسیله آن با مخاطبش حرف بزند. امروز جا دارد از استاد محمدرضا شجریان یاد کنم که دو نمایشگاه در این زمینه به همت او برگزار شد و با دو نمایشگاهی که از سوی کانون ساز برگزار شده است در کل شاهد چهارمین نمایشگاه ساز هستیم.»
وی افزود:«ما در خانه موسیقی و به وسیله کانون سازندگان ساز در تلاش هستیم سامانه جامعی را راه‌ اندازی کنیم تا ظرفیت‌های مربوط به این حوزه شناخته شود. ارتباط با یک سازنده ساز در داخل و خارج از کشور یک معضل است. حتی در قیمت‌گذاری سازها نیز اجحاف‌هایی صورت می‌گیرد و این موارد نیاز به توجه دارد تا پلی ارتباطی در این زمینه ایجاد شود.»
گروه موسیقی «خوشنواز» به نوازندگی هاتف خضرلو(تار)، پیام یکتا(کمانچه) و امیر خوش روان(تنبک) قطعاتی را در دستگاه شور و از ساخته های زنده یاد بیگجه خانی اجرا کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت.


advertising