برگزاری نمایشگاه سازهای موسیقی

مجلهموزیک

- 97/08/18
برگزاری نمایشگاه سازهای موسیقی«دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی» از 21 تا 25 آبان 1397 در خانه هنرمندان برگزار می شود.به همین منظور، نشست خبری این نمایشگاه با حضور فرمان مرادی(رئیس کانون سازندگان ساز)، داریوش النجری(دبیر نمایشگاه)، عطا نویدی مدیر اجرایی نمایشگاه و محمدرضا عاطفی مدیر اجرایی خانه موسیقی، صبح روز دوشنبه 14 آبان از ساعت 10 صبح در خانه موسیقی برگزار شد.
در این‌نشست که در خانه موسیقی برگزار شد، داریوش النجری عضو هیات مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی ایران و دبیر هنری دومین نمایشگاه سازندگان ساز گفت: از سالی که من در هیات مدیره کانون حضور داشتم یکی از پیشنهاداتی که مورد توجه ما بود برگزاری نمایشگاه ساز بود که پس از ارائه این طرح و موافقت هیات مدیره بنده مسئولیت برگزاری این رویداد را به عهده گرفتم. مهم ترین انگیزه ای که می توانست دلگرمی من در این راه باشد، گردهمایی سازندگان ساز در یک مکان مشخص بود که واقعا در این مدت زحمات آنها دیده نشده است.
وی ادامه داد: این گردهمایی در معاشرت سازندگان و نوازندگان تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند منجر به دیدار اعضایی شود که شاید خیلی همدیگر را نمی شناسند. به اعتقاد من حضور در این نمایشگاه یک رقابت سازنده است که با توجه به امکانات خانه موسیقی شاید خیلی نباشد اما همین که یک نمایشگاه با مشارکت این مجموعه در خانه هنرمندان برگزار می شود می تواند اتفاق ارزشمندی باشد.
النجری گفت: فضای جامعه ما در شرایط فعلی فضای نگران کننده ای است اما من بر این باورم که با برگزاری این نمایشگاه سازندگان ساز از کارگاه‌ها و خانه‌های خود بیرون می‌آیند و شرایطی را پیش روی خود می بینند که می تواند دربرگیرنده تعاملات خوبی در عرصه تولید ساز باشد.
در ادامه این نشست فرمان مرادی رییس کانون سازندگان ساز، خانه موسیقی گفت: کانون سازندگان ساز بیش از یک هزار و 200 نفر عضو پیوسته و وابسته دارد. این کانون با همت آقای نوربخش و همکارانشان در خانه موسیقی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این نمایشگاه نیز بخشی از برنامه های ماست که امیدوارم روزی شرایط آن فراهم شود که بتوانیم آن را به صورت جهانی برگزار کنیم. البته هم اکنون مشابه چنین نمایشگاه هایی در کشورهایی نظیر آلمان و امارات برگزار می شود و به قدری رویدادهای گسترده ای هستند که تاثیر بسیار زیادی در عرصه ساخت ساز دارد.
advertising