سیروس مقدم از پایتخت ۶ می گوید از حذف بابا پنجعلی تا بازگشت بهبود

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/05/11
سیروس مقدم از پایتخت ۶ می گوید از حذف بابا پنجعلی تا بازگشت بهبودمدتی است که ساخت فصل ششم سریال پایتخت به صورت رسمی تایید شده است. به تازگی و بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، سیروس مقدم، کارگردان مجموعه «پایتخت» اخیرا در مصاحبه ای از «پایتخت 6» صحبت کرده است. وی در خلال این مصاحبه از دلایل حذف شخصیت بابا پنجعلی، اضافه شدن یک شخصیت تازه و وضعیت شخصیت بهبود سخن به میان آورده است. سیروس مقدم درباره حذف شخصیت باباپنجعلی با بازی علیرضا خمسه به شرح زیر سخن گفت:

این اتفاق نه به دیروز و نه یک هفته پیش مربوط است اما برخی آن را به اتفاقاتی ربط دادند که واقعا ربطی نداشت. وقتی «پایتخت ۵» تمام شد با روزنامه هفت صبح مصاحبه جدی داشتیم و تنابنده هم در برنامه رشیدپور اعلام کرد که ظرفیت نقش باباپنجعلی به نظر می‌رسد تمام شده است. یا باید راه دیگری برای بقای آن پیدا و آن را به شکل دیگری وارد قصه کرد، مثلا تبدیل به روحی شود که هرازگاهی بیاید و چیزی از گذشته تعریف کند یا او برود و برادری به قصه اضافه شود که کار پنجعلی را انجام دهد. این صحبت برای یک سال پیش است و مصاحبه‌هایش هم موجود است و وقتی با سازمان قرارداد بستیم تبدیل به یک تصمیم جدی شد و ما تصمیم بر حذف باباپنجعلی گرفتیم.

وی در رد بی اطلاعی علیرضا خمسه از این موضوع، به شرح زیر سخن گفت:
اینطور که او را صدا بزنند و بگویند قرارداد اینگونه شده و باباپنحعلی حذف شده نبوده اما او از قبل خبر داشته است. درباره خمسه بگویم که ما ۱۰ سال یک زندگی تنگاتنگی را با هم داشتیم. همه بچه‌های پایتخت آقای خمسه را دوست دارند. حتی حین «پایتخت ۵» ناخوشی مشکوکی پیدا کردند که همه ما بهم ریخته بودیم و خانم غفوری به سرعت شرایط را فراهم کرد که او زودتر به تهران برود و با بیمارستان نیکان هماهنگ شد تا چک‌آپ شود. ما ایشان را دوست داریم ولی به لحاظ حرفه‌ای قرار است همکاری‌مان به شکل دیگری ادامه پیدا کند و ایشان برای کار بعدی من دیروز دفتر بودند و صحبت کردیم تا یکی از نقش‌های خواب زده را ایفا کند.

کارگردان سریال «پایتخت» در ادامه از وضعیت شخصیت بهبود سخن به میان آورد:
درباره بهبود در قسمت قبلی اعلام کردیم اتفاقی می‌افتد؛ او حین آموزش و پرورش فیل فوت کرده و جسد او را آتش زده‌اند. اما او برمی‌گردد و چگونگی برگشتن او هم بامزه است. ما آفریقا را به سریال می‌آوریم و قصه جذابی دارد که خود بهبود هم در آن هست و روح نیست.

این کارگردان در پایان از وضعیت کلی سریال پایتخت ۶ گفت:
متن های سریال دارد نوشته می‌شود؛ همین حالا در کیفم قسمت دو را دارم که در راه داشتم آن را می‌خواندم. اوایل آذر ماه تصویربرداری را شروع می‌کنیم و از ۱۵، ۲۰ روز قبل دیدن لوکیشن‌ها و پیش‌تولید را خواهیم داشت. ضمن اینکه ممکن است کاراکتر مسنی وارد قصه کنیم تا طیف کهنسال هم از ما راضی باشند اما بازیگر این نقش هنوز مشخص نشده است.
advertising