دنزل واشنگتن و فرانسیس مک دورمند در فیلم مکبث حضور خواهند داشت

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/10
دنزل واشنگتن و فرانسیس مک دورمند در فیلم مکبث حضور خواهند داشتدر دنیای سینما افراد زیادی را با نسبت‌های خانوادگی داریم و بدون شک یکی از معروف‌ترین‌ها را می‌توان برادران کوئن نامید که آثار با کیفیت زیادی را کارگردانی کرده‌اند. اکنون یکی از این دو برادر به نام جوئل کوئن قرار است اولین فیلم انفرادی خود را بدون حضور اتان کوئن بسازد، آن هم براساس نمایشنامه معروف مکبث (Macbeth) اثر ویلیام شکسپیر.

به گزارش ورایتی، دنزل واشنگتن و فرانسیس مک دورمند در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد و فیلمنامه اقتباسی آن هم اثری از جوئل کوئن خواهد بود. داستان این اثر در مورد یکی از سرداران پادشاه دانکن به نام مکبث (با بازی واشنگتن) است که روزی با سه جادوگر مواجه می‌شود؛ جادوگرانی که او را متقاعد می‌کنند که به‌زودی به پادشاه اسکاتلند تبدیل خواهد شد و همین ماجرا در کنار اقدامات همسر جاه‌طلب او (با بازی مک‌دورمند) باعث می‌شود مکبث رویای رسیدن به سلطنت به هر راه و روشی را دنبال کند.

دنزل واشنگتن کار خود را از دهه ۱۹۷۰ و با بازی در تلویزیون شروع کرد و خیلی زود وارد سینما شد. او در سال ۱۹۹۰ جایزه اسکار نقش مکمل مرد را به خاطر فیلم افتخار (Glory) دریافت کرد و بعدها موفقیت‌های دیگری هم به دست آورد، از جمله اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم روز تمرین (Training Day) محصول سال ۲۰۰۱. آخرین اثر او به‌عنوان کارگردان هم حصارها (Fences) بوده است که جوایز مختلفی را نصیب سازندگان خود کرد. همچنین فیلم The Equalizer 2 سال گذشته با بازی دنزل واشنگتن اکران شد که اولین دنباله‌ای بود که این بازیگر در آن ایفای نقش می‌کرد.

فرانسیس مک‌دورمند هم اولین‌بار با فیلم Blood Simple وارد عرصه بازیگری شد؛ فیلمی محصول ۱۹۸۴ که اولین اثر برادران کوئن هم بود. همان سال زمانی بود که مک‌دورمند با جوئل کوئن ازدواج کرد و این دو بعد از آن هم در آثار متعددی از کوئن‌ها مثل فارگو (Fargo) و مردی که آن‌جا نبود (The Man Who Wasn't There) به همکاری با یکدیگر پرداختند. از جدیدترین آثار مک‌دورمند می‌توان به جزیره سگ‌ها (Isle of Dogs) و سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) اشاره کرد که برای این فیلم جوایز زیادی مثل جایزه اسکار را هم به‌دست آورد. او این روزها در حال کار در اثر جدید وس اندرسون با عنوان The French Dispatch و فیلمی از کلوئی ژائو به نام Nomadland است.

آخرین فیلم برادران کوئن، تصنیف باستر اسکراگز (The Ballad of Buster Scruggs) بود که با همکاری نتفلیکس تهیه شد

تولید فیلم مکبث تا آخر امسال آغاز می‌شود، اسکات رادین تهیه‌کننده آن خواهد بود و شرکت A24 نیز وظیفه پخش فیلم را برعهده دارد.
advertising