کالین فرث و بندیکت کامبربچ به تیم بازیگری فیلم 1917 اضافه شدند

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/09
کالین فرث و بندیکت کامبربچ به تیم بازیگری فیلم 1917 اضافه شدندکالین فرث، بندیکت کامبربچ، مارک استرانگ و ریچارد مدن، به فیلم 1917 سم مندس که در مورد جنگ جهانی اول است و وی با همکاری و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ آن را ساخته، پیوستند. پیش از این حضور جرج مک‌کی و دین چارلز چپمن که نقش سرباز جوانی را در اوج دوران جنگ جهانی اول ایفا می‌کند، در فیلم 1917 اعلام و تأیید شده بود.

سم مندس علاوه‌بر کارگردانی این فیلم، در بخش نگارش فیلمنامه نیز با کریستی ویلسون کایرنز همکاری داشته است. مراحل فیلم‌برداری و تولید این فیلم در تابستان و توسط شرکت Amblin Partners/DreamWorks که متعلق به اسپیلبرگ است، انجام شده است. شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) اکران داخلی این فیلم در خاک ایالات متحده آمریکا را بر عهده خواهد داشت.

آخرین نقش‌آفرینی بندیکت کامبربچ مربوط‌ به فیلم Brexit (برکسیت) می‌شود؛ فیلم Brexit داستان زندگی افراد و استراتژیست‌هایی را به تصویر خواهد کشید که تلاش می‌کنند تا مردم را برای رأی دادن به خروج انگلستان از اتحادیه‌ اروپا متقاعد کنند و این افراد نقش کلیدی را در این داستان خواهند داشت؛ کامبربچ نقش دومینیک کامینگز، استراتژیست ارشد و گرداننده‌ی اصلی تشکیلات Vote Leave را در این فیلم بر عهده دارد که این شرکت برای متقاعد کردن مردم انگلستان برای رأی دادن به خروج از اتحادیه اروپا فعالیت کرده است. این فیلم در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۹ دی ماه سال گذشته) از شبکه HBO پخش شد. وی همچنین برای نقش آفرینی دوباره در نقش دکتر استرنج در فیلم Doctor Strange 2 (دکتر استرنج ۲) باز خواهد گشت. گفته می‌شود که فیلم‌برداری و تولید فیلم Doctor Strange 2 برای شروع در بهار سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود که دنباله فیلم Doctor Strange در تاریخ ۷ می ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) اکران شود. فیلم Doctor Strange در سال ۲۰۱۶ اکران و موفق شد بیش از ۶۷۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

آخرین نقش‌آفرینی کالین فرث انگلیسی نیز در فیلم Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز) بود که کارگردانی این فیلم شرکت والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) که به‌دست راب مارشال، کارگردان فیلم Into the Woods (به سوی جنگل)، فیلم Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته) و فیلم Memoirs of a Geisha (خاطرات یک گیشا) انجام شده است. وی در این فیلم با بازیگرانی چون امیلی بلانت در نقش مری پاپینز، لین-منیول میراندا در نقش جک، بن ویشاو در نقش مایکل بنکس، امیلی مورتیمر در نقش جین بنکس (خواهر مایکل)، پیکسی دیویس در نقش آنابل بنکس (خواهر مایکل)، ناتانیل صالح در نقش جان بنکس (پسر بزرگ مایکل)، جوئل داوسون در نقش جورجی بنکس (پسر کوچک مایکل)، جولی والترز در نقش الن، مریل استریپ در نقش تاپسی، دیک ون دایک در نقش مستر داوز جونیور، همبازی بود. فیلم Mary Poppins Returns با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد و فروش خوب ۳۵۰ میلیون دلاری در گیشه داشته است.

فیلم جدید مارک استرانگ نیز چند روز دیگر روی پرده می‌رود. وی در فیلم Shazam (شزم) شرکت برادارن وارنر (Warner Bros) و شرکت دی سی، آنتاگونیست اصلی داستان خواهد بود. فیلم Shazam با مدت زمان ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه یا به عبارتی ۱۳۲ دقیقه روی پرده‌ٔ سینما خواهد رفت. زکری لوی، اشر آنجل، گریس فولتون،‌ جک دیلن گریزر، یان چن، خوان آرمند، کوپر اندروز، جایمن هانسو، مارتا میلانس، فیت هرمان، راس باتلر و لاتا لاستن، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Shazam حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. وظیفه کارگردانی فیلم Shazam بر عهده دیوید اف. سندبرگ، براساس فیلمنامه‌ای از هنری گیدن و دارن لمکه، بوده که او بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون فیلم Annabelle: Creation (آنابل: خلقت)، شناخته شده است. فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

ریچارد مدن، بازیگر فصل اول سریال سیاسی و هیجانی Bodyguard (بادیگارد) که محصول شبکه BBC One کشور انگلستان بود، در فصل دوم این سریال نیز حضور خواهد داشت. داستان سریال Bodyguard در مورد گروهبان پلیسی با نام دیوید باد (با نقش‌آفرینی ریچارد مدن) است. او شخصیتی دردسرساز است و از طرفی جزو نیروهای کارکشتهٔ جنگی محسوب می‌شود که البته در حال حاضر شغل بادیگاردی را انتخاب کرده است و از شخصی مهم و جنجالی در دنیای سیاست با نام جولیا مونتاگ (با نقش‌آفرینی کیلی هاوس) محافظت می‌کند. این دو از نظر شخصیتی و دیدگاهی، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. ریچارد مدن نیز این روزها درگیر فیلم زندگینامه‌ای Rocketman (راکتمن) سِر التون جان، خواننده، آهنگساز، و نوازندهٔ پیانو اهل انگلستان است. این اثر توسط دو شرکت ورلد پروداکشنز (World Productions) و آی‌تی‌وی استودیو (ITV Studios) ساخته و تولید شده است. گفتنی است هنوز تاریخ شروع به ساخت و همچنین زمان پخش فصل دوم سریال Bodyguard اعلام نشده است.

درام جنگ جهانی اول 1917 برای اکران در روز کریسمس سال ۲۰۱۹، یعنی ۲۵ دسامبر (۴ دی ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است و اکران جهانی این فیلم در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰ دی ماه ۱۳۹۸) خواهد بود. دو شرکت دریم ورکز پیکچرز (DreamWorks Pictures) و یونیورسال پیکچرز، این خبر را به‌صورت رسمی تأیید و اعلام کردند. سم مندس برای کارگردانی فیلم American Beauty (زیبای آمریکایی) در سال ۲۰۰۰، برندهٔ جایزهٔ بخش بهترین کارگردانی مراسم اسکار شد. از معروف‌ترین فیلم‌های این کارگردان می‌توان به Road to Perdition (جاده‌ای به‌سوی تباهی) و Away We Go (جایی که می‌رویم) اشاره کرد. وی همچنین کارگردانی فیلم‌های Skyfall (اسکای‌فال) و Spectre (اسپکتر) را نیز در کارنامه دارد. در واقع آخرین فیلمی که از مجموعه «جیمز باند» روی پردهٔ سینما اکران شد، فیلم Spectre به کارگردانی سم مندس بود. در این فیلم دنیل کریگ برای چهارمین مرتبه نقش مأمور ۰۰۷ را ایفا کرد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به کریستوف والتز، اندرو اسکات، دیو باتسیتا، مونیکا بلوچی و لئا سیدو اشاره داشت. فیلم Spectre با بازخورد نسبتاً خوبی از طرف منتقدان همراه شد و با بودجه ساخت ۲۵۰ میلیون دلاری، نزدیک ۸۸۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.
advertising