احتمال حضور ادریس البا در فیلم Mouse Guard

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/05
احتمال حضور ادریس البا در فیلم Mouse Guardمرداد سال ۱۳۹۵ بود که کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) از ساخت یک اقتباس لایو اکشن براساس کمیک «نگهبان موش‌ها» خبر داد و از آن زمان خبرهای زیادی در رابطه با این پروژه منتشر نشده بود تا ماه پیش که اعلام شد کمپانی فاکس قرن بیستم از استخدام اندی سرکیس و توماس برودی سنگستر برای نقش آفرینی در فیلم Mouse Guard (نگهبان موش‌ها) خبر داده است. حال طبق گزارشی جدید از سایت هالیوود ریپورتر (THR)، ادریس البا در حال مذاکره با مسئولان این کمپانی برای حضور و نقش‌آفرینی در فیلم لایو اکشن Mouse Guard است.

انتشار مجموعه کتاب‌های کمیک «نگهبان موش‌ها»، به نویسندگی و طراحی دیوید پترسون در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات ارکیا اینترتینمت (Archaia Entertainment) آغاز شد. این مجموعه که در چندین سری منتشر شده و در قرون وسطی جریان دارد، روایت‌گر انجمن برادری از موش‌ها به نام «نگهبان موش‌ها» است که عهد کرده‌اند در زمان لزوم به یاری دیگر موش‌ها بشتابند. تأمین امنیت آن‌ها در مسیرها و حفاظت از آن‌ها در برابر شکارچیان از جمله وظایف اعضای این انجمن است. حال بر طبق اعلام کمپانی فاکس قرن بیستم، مجموعه «نگهبان موش‌ها» در قالب اقتباس لایو اکشن در سینماهای جهان اکران خواهد شد. فیلم Mouse Guard که هنوز تاریخ اکرانی ندارد، قرار است با همکاری کمپانی WETA به صورت موشن کپچر فیلمبرداری و تولید شود.
احتمال حضور ادریس البا در فیلم Mouse Guard
انتظار می‌رود که فیلمبرداری و تولید فیلم Mouse Guard از ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت یا خرداد ۱۳۹۸) آغاز شود و تمامی مراحل این فیلم به صورت موشن کپچر فیلمبرداری خواهد شد. بدون شک سرکیس استاد موشن کپچر است و وی نقش گالوم در فیلم The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) و فیلم The Hobbit: An Unexpected Journey (هابیت: یک سفر غیرمنتظره)، نقش سزار در سه گانه فیلم Planet of the Apes (سیاره میمون‌ها) و نقش کینگ کونگ در فیلم King Kong را نیز بازی کرده بود. همچنین سرکیس وظیفه کارگردانی فیلم Mowgli: Legend of The Jungle (موگلی: افسانه جنگل) را نیز بر عهده داشته که در این فیلم نیز نقش بالو را بازی کرده است.

کارگردانی این فیلم قرار است بر عهده وس بال، کارگردان سه گانه فیلم Maze Runner (دونده مارپیچ) باشد که برودی سنگستر پیش از این در این سه فیلم با بل همکاری کرده بود. کمپانی فاکس قرن بیستم برای نگارش فیلم‌نامه Mouse Guard، گری ویتا، نویسنده فیلم سینمایی Rogue One: A Star Wars Story را برگزیده است. مت ریوز، کارگردان Dawn of the Planet of the Apes (ظهور سیاره میمون‌ها) و Cloverfield (کلاورفیلد)، به عنوان تهیه‌کننده و کمپانی تولید فیلم او با نام Sixth & Idaho Motion Picture Company مسئولیت تولید فیلم سینمایی Mouse Guard را بر عهده دارند. همچنین راس ریچی و استیون کریستی، به ترتیب مؤسس و مدیر بخش تولید فیلم و سریال کمپانی بوم استودیوز (Boom! Studios)، کمپانی مادر ارکیا اینترتینمت، نیز در این پروژه حضور خواهند داشت. علاوه بر این آدام یولین و دو تن از اعضای کمپانی بوم استودیوز به عنوان تهیه‌کننده در کنار مت ریوز و کمپانی Sixth & Idaho Motion Picture Company حاضر خواهند بود. بر طبق گزارش وب‌سایت ورایتی، کمپانی فاکس قرن بیستم در ساخت فیلم سینمایی «نگهبان موش‌ها» از فناوری استفاده خواهد کرد که پیش از این در مجموعه فیلم‌های Planet of the Apes مشاهده کرده‌ایم.

گفتنی است ادریس البا، بازیگر سریال Luther (لوتر) و فیلم Beasts of No Nation (جانوران بدون کشور)، در حال انجام مذاکره با کمپانی برادران وارنر برای حضور در دنبالهٔ فیلم The Suicide Squad (جوخه انتحار) است. در صورت توافق البا قرار است جانشین ویل اسمیت در این فیلم شود و نقش شخصیت دِدشات را بازی کند. فیلم The Suicide Squad برای اکران در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. وی در فیلم Three Thousand Years of Longing (سه هزار سال آرزو) جرج میلر نیز حضور دارد و با تیلدا سوئینتن همبازی خواهد بود. در حال حاضر البا در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم Hobbs and Shaw (هابز و شاو) که اسپین آف فیلم Fast and Furious (سریع و خشن) است، حضور دارد که در این فیلم، او با دواین جانسون و جیسون استاتهام هم‌بازی است. همچنین به‌تازگی وی به جمع بازیگران فیلم Cats (گربه‌ها) نیز اضافه شده است.
advertising