اکران فیلم سینمایی آشغال های دوست داشتنی پس از 6 سال توقیف

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/24
اکران فیلم سینمایی آشغال های دوست داشتنی پس از 6 سال توقیف

زمان اکران فیلم آشغال های دوست داشتنی


نزدیک به شش سال است که فیلم سینمایی آشغال های دوست داشتنی در توقیف به سر برده و هر بار به بهانه ای از اکران فیلم جلوگیری شده است. این فیلم که به نظر سیاسی است در سال 92 ساخته شده و هر سال فیلم به هیات انتخاب جشنواره ارایه می شد اما دبیران مختلف جشنواره‌ی فیلم فجر بنا بر برخی مصلحت‌ها، فیلم را به هیات انتخاب نشان نمی‌دادند، سرانجام این فیلم با تلاش های مکرر به سرگروهی سینما «ایران» اکران شد. ابراهیم داروغه ‌زاده دبیر جشنواره در نشست خبری جشنواره‌ی اخیر فیلم فجر از صدور پروانه نمایش این فیلم خبر داد و بدین ترتیب فیلم آشغالهای دوست داشتنی از 24 بهمن ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز نمود.

البته فیلم هنوز دچار دردسرهایی است.فیلم در حال حاضر در سینماهای تهران و چند سینمای مشهد اکران شده است. اما پردیس آزادی از نمایش فیلم اجتناب می‌کند و بقیه سالن‌های حوزه هنری و حتی سالن‌ های شهرستان‌ های مربوط به حوزه هنری فیلم را تحریم کرده‌اند.

ژانر فیلم آشغال های دوست داشتنی


این فیلم سینمایی در ژانر سیاسی اجتماعی ساخته شده است.

داستان فیلم آشغال های دوست داشتنی


یک پیرزن با دخترش که سیما نام دارد زندگی می کند. در جریان انتخابات 88 تعدادی از دست نیروهای فراری فرار کرده و به خانه این پیرزن می روند. وارد شدن این جوان ها به خانه پیرزن آغاز مشکلات جدید را به دنبال دارد و اتفاقاتی در این خانه به وقوع می پیوندد.
اکران فیلم سینمایی آشغال های دوست داشتنی پس از 6 سال توقیف

بازیگران فیلم آشغال های دوست داشتنی


هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر، شیرین یزدانبخش، حبیب رضایی، اکبر عبدی و شهاب حسینی از بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

تهیه کننده و کارگردان فیلم آشغال های دوست داشتنی


تهیه کننده و کارگردان فیلم محسن امیریوسفی است.

سایر عوامل فیلم آشغال های دوست داشتنی


مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، صدابردار: محمود سماکباشی، صحنه و لباس: فریبا رهبر، موسیقی: افشین عزیزی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی
advertising