آیا زنده بودن خدمه کشتی سانچی حقیقت دارد

مجلهسایر

- 97/11/07
آیا زنده بودن خدمه کشتی سانچی حقیقت داردحدود 13 ماه از حادثه غم انگیز کشتی سانچی و شهادت خدمه کشتی می گذرد. در مدت این یک سال صحبت ها و گمانه زنی های متفاوتی از این حادثه انجام شد. اما به تازگی یک بحث جدید در مورد حادثه سانچی به وجود آمده است. ماجرا از این قرار است که مدتی است تماس های مشکوکی به برخی از خانواده های خدمه زده شده است و همین موضوع امید به زنده بودن آنها را در دل خانواده‌ها بیشتر کرده است.

خانواده های خدمه کشتی عنوان می کنند تماس هایی از شرق آسیا با آن ها گرفته شده و آن ها امیدوارند که تعدادی از خدمه زنده هستند. این خانواده ها مدعی هستند که خدمه کشتی از منطقه ای در اقیانوس آرام با آن ها تماس گرفته و در تلاش بوده اند که زنده بودن خود را اعلام نمایند. این تماس های مشکوک از اردیبهشت امسال شروع شده و تا یک ماه پیش ادامه داشت.

همسر امید ضیایی که از خدمه کشتی سانچی بود درباره این تماس های مشکوک گفته است که همسرش یک خط شخصی برای او خریداری کرده و کسی از آن شماره تلفن اطلاعی نداشت و فقط همسرم این شماره را داشت. اردیبهشت امال از خار از کشور با این خط من تماس گرفته شد. خیلی سعی کردیم با فردی که تماس گرفته ارتباط برقرار کنیم اما نشد . بعد از این که شماره را ردیابی کردیم اعلام شد که تماس از یک منطقه نظامی در آسیای شرقی گرفته شده است.

یکی از افرادی که مسوول پیگیری این سانحه است گفت: گزارش سانحه اردیبهشت ماه از سوی تیم های کارشناسی اعلام شد که بر اساس آن گزارش تمام خدمه جان باخته بودند. این گزارش کارشناسی است و بر اساس مستندات تهیه شده است. وی درباره تماس با خانواده خدمه از خارج از کشور گفت: ما احتمال می ‌دهیم تعیین مژدگانی از سوی خانواده تعدادی از خدمه سانچی، عاملی برای ترغیب افراد برای تماس بوده است. نمی توان با استناد به تماس از خارج از کشور احتمال زنده بودن خدمه را مطرح کرد. احتمالا بحث مژدگانی گرفتن باعث شده که عده ای دست به این اقدام نامناسب بزنند و روح و روان خانواده های خدمه سانچی را بهم بریزند.ما هم از زنده بودن آن ها خوشحال می شویم اما باید منطقی رفتار کرد و با توجه به مستندات به این موضوع و حادثه نگاه کرد.
advertising