زندگی نامه بابک بختیاری کارآفرین برتر و صاحب برند آیس پک

مجلهچهره ها

- 98/04/09
زندگی نامه بابک بختیاری کارآفرین برتر و صاحب برند آیس پکبابک بختیاری از کارآفرینان برجسته، مخترع و صاحب امتیاز بستنی آیس پک است . وی متولد تابستان سال 1357 در تهران است. بختیاری دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم عمران است. باوجود زندگی سخت و پرفرازونشیب و تجربه ی شکست های مکرر، عاقبت موفق شد با عزم و اراده ی قوی و ایمانی که به اهداف و توانایی هایش داشت به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.
زندگی نامه بابک بختیاری کارآفرین برتر و صاحب برند آیس پک

زندگی شخصی بابک بختیاری کارآفرین برتر ایرانی


بختیاری از همان دوران کودکی علاقه ی زیادی داشت که بتواند از راه های مختلف برای خود درآمدی داشته باشد. زمانی که 7 ساله بود بدون اطلاع خانواده اش با پول تو جیبی اش شکلات، آدامس و کیک می خرید و جلوی ورودی استخر محله شان آن ها را می فروخت.

زمانی که بابک چهارده ساله بود ، پدرش ورشکست شد و آن ها مجبور شدند به منزل مادربزرگش برای زندگی بروند. بابک در این موقعیت صبح ها چند ساندویچ سرد می خرید تا در زنگ تفریح مدرسه آن ها را به همکلاسی ها بفروشد و پول توجیبی خودش را تامین کند.

آغاز فعالیت بابک بختیار صاحب امتیاز بستنی آیس پک


بابک بختیاری در سال 76 با جمع آوری دو میلیون تومان پول یک پیکان می خرد. او صبح ها به دانشگاه رفته و عصر به بعد با پیکان خود مسافرکشی می کند. پس از مدتی ماشینش را فروخت و با یکی از دوستانش یک رستوران راه اندازی کرد. ولی متاسفانه عدم برخورداری از پشتوانه ی مالی در گردش و تجربه ی کافی سبب شد که آن ها در کمتر از یک سال تمام سرمایه ی خود را از دست بدهند. پس از گذشت مدتی بوفه یک مدرسه را اجاره کرد و با به دست آوردن سود خوب بوفه دو مدرسه دیگر را نیز اجاره کرد.

زمانی که فصل تابستان و تعطیلی مدارس فرا می رسد، مجدد به دنبال کار می گردد. تا این که روزی پدرش لوازم و تجهیزات کهنه و بلااستفاده دفتر کارش را به منزل می آورد. در این لحظه جرقه ای در ذهن بابک زده می شود. تصمیم می گیرد آن لوازم و تجهیزات کهنه ی اداری را تعمیر و رنگ کند، سپس برای فروش آن ها را در روزنامه آگهی کند. با این روش تمام لوازم را با قیمت مناسبی می فروشد و سود خوبی به دست می آورد.

این تجربه باعث شد توقع او از خودش برای بوفه داری مدارس اندکی بالاتر برود؛ به همین خاطر با چاپ آگهی هایی شروع به خرید و فروش لوازم اداری دسته دوم می کند. کم کم چندین کارگاه تولید لوازم اداری راه اندازی می کند. اوایل کار فروش خوبی داشت ولی متاسفانه بعد از مدتی به خاطر عدم محاسبه ی دقیق حساب و کتاب ها دچار ورشکستی بزرگی می شود. این دومین شکست بختیاری محسوب می شد. او به خاطر بدهی 300 میلیون تومانی روانه زندان می شود.

پس از رضایت گرفتن از شاکی ها و آزاد شدن از زندان چند کار دیگر را نیز امتحان کرد که موفقیت چندانی به دست نیاورد. تا این که با یکی از دوستانش به کشور چین سفر کرد، در یکی از رستوران های آنجا آبمیوه ای خورد که نحوه ی سرو آن فکر بابک را به شدت مشغول کرد. یک لیوان دردار که از وسط آن یک نی برای نوشیدن وجود داشت. در آن زمان هرگز چنین لیوانی در ایران وجود نداشت. دوست بابک دستگاه ساخت آن را از چین خرید و باهم به ایران بازگشتند.

او تصمیم گرفت یک بستنی جدید را تولید کند . با زحمت فراوان یک بستنی فروشی باز کرد و وی یک تابلوی بزرگ بر سر در مغازه نوشت «شعبه مرکزی آیس پک»! آیس پک به معنی بستنی بسته بندی شده است رفته رفته آیس پک طرفداران زیادی را پیدا کرد.

نوآوری در بسته بندی، نوع و طراحی خاص لوگو، طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و … سبب استقبال زیاد مردم از آیس پک و موفقیت سریع این برند جدید شد. به گونه ای که شعبه ی دوم آن خیلی سریع افتتاح شد. و جالب تر این که افراد بسیاری درخواست نمایندگی داشتند. این گونه بود که سیستم فروش زنجیره ای بستنی آیس پک وسعت پیدا کرد؛ به گونه ای که پس از شش ماه تعداد شعبه ها به ۱۰۶ تا رسید که در دنیا یک رکورد محسوب می شد، و تعداد افرادی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از این تجارت سود می برند به حدود پنج هزار نفر رسید.

زمانی که بابک بختیاری برند آیس پک را ثبت کرد 29 سال داشت . او با موفقیت در فروش این بستنی نه تنها توانست بدهی های خود را پرداخت کند بلکه مبلغی حدود پنج میلیارد تومان سود به دست آورد.

وی تاکنون توانسته 1700 شغل مستقیم و 5000 شغل غیر مستقیم را ایجاد کند. او در سال 86 کارآفرین برتر استات تهران نام گرفت.
همچنین برند آیس پک در سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از صد برند برتر ایرانی معرفی شد
بختیاری علاوه بر اشتغال در زمینه بستنی آیس پک به کارهای دیگری نظیر فروش مبلمان و رستوران داری نیز مشغول است. وی یکی از ثروتمندترین افرادا وکارآفرین جوان برتر ایران است.
advertising