آیا دیر رسیدن اورژانس علت مرگ خشایار الوند نویسنده پایتخت بود

مجلهچهره ها

- 97/12/12
آیا دیر رسیدن اورژانس علت مرگ خشایار الوند نویسنده پایتخت بودپنج شنبه هفته قبل در تاریخ 9 اسفندماه 97 جامعه هنری یکی از بهترین نویسندگان خود را از دست داد. خشایار الوند نویسنده و فیلمنامه نویس مطرح ایرانی بر اثر ایست قلبی در منزل شخصی خود جانش را از دست داد. وی نویسنده آثار زیبایی همچون سریال های پایتخت و علی البدل و قهوه تلخ بود.
جدیدا زمزمه هایی از سوی یکی از هنرمندان شده که مرگ خشایار الوند به خاطر دیر رسیدن 45 دقیقه‌ای اورژانس بوده است.

در این میان ، پیمان صابریان رییس اورژانس تهران نسبت به این صحبت ها و حواشی واکنش نشان داد و با انتقاد از این ادعا توضیح داد: ماجرا از این قرار است که ساعت ۶ و یک دقیقه صبح ۹ اسفندماه پسر جوانی با استرس با اورژانس 115 تماس گرفته و عنوان می کند حال پدرش خوب نیست و نیاز به آمبولانس دارد. پس از آن نیز بلافاصله شروع به دادن آدرس می‌کند که در این بین خانمی گوشی را را از دست وی می‌گیرد و با ناراحتی و استرس ادامه آدرس مورد نظر را به اپراتور اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: پرستار «دیسپچ» اورژانس تهران ضمن اعزام آمبولانس با توجه به گزارش پسر جوان مبنی بر عدم تنفس بیمار و کبودی و سرمای بدن وی شروع به مشاوره جهت انجام اقدامات اولیه فوریت‌های پزشکی روی بیمار می‌کند که در نهایت پسر در حین صحبت و توضیح مکالمه را قطع می‌کند.

اما در ساعت 6 و 16 دقیقه صبح پسر جوان مجددا با سامانه فوریت‌های 115 تماس گرفته و نرسیدن آمبولانس به محل را اعلام می‌کند. بعد از پیگیری «دیسپچ» مشخص می‌شود که در نخستین تماس به علت فشار روحی آدرس به صورت کامل و واضح داده نشده بنابراین اورژانس بعد از گذشت مدت زمان 24 دقیقه، در محل حاضر می‌شود و با انجام CPR، بیمار را که هیچ علائم حیاتی نداشته را به بیمارستان منتقل می کند.

رییس اورژانس تهران ضمن تسلیت به خانواده داغدار خشایار الوند از افراد درخواست کرد که این شایعات بی اساس را گسترش ندهند و موجب ناراحتی و برهم زدن امنیت خاطر مردم نشوند.
خشایار الوند جزو بهترین نویسنده های آثار طنز بود که در اثر سکته قلبی در حالی که تنها 51 سال داشت از دنیا رفت.
advertising