بیوگرافی و عکس های رابین ویلیامز بازیگر آمریکایی

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/28
بیوگرافی و عکس های رابین ویلیامز بازیگر آمریکاییرابین مک‌ لورین ویلیامز زاده 21 ژوئیهٔ 1951 مرگ 11 اوت 2014 هنرپیشه و کمدین آمریکایی بود. وی برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی، جایزه ساترن نقش اول مرد و گرمی شده بود.

رابین اصالتی بریتانیایی، ایرلندی، آلمانی و فرانسوی داشت و همچون پدرش تحت تعلیم کلیسای پروتستان اسقفی پرورش یافت. او بعدها اظهار کرد که مادرش، بیشترین نقش را در شوخ طبع شدن وی داشته و او در کودکی سعی می‌کرد تا با مزه پراندن، نظر مادرش را به خود جلب کند. رابین دوران ابتدایی را در شهر لیک فورست و در مدرسه‌ی دولتی گورتون سپری کرد و در دوران دبیرستان نیز وارد مدرسه‌ی دیر پث شد.
بیوگرافی و عکس های رابین ویلیامز بازیگر آمریکایی
او کودکی آرام و بسیار خجالتی بود ولی در ادامه با عضویت در گروه نمایش دبیرستان، بر این حسش تا حدود زیادی غلبه کرد. در همین زمان، او به خاطر با مزه بودنش دائما مورد تحسین دوستان خود قرار می‌گرفت.

پس از پایان دبیرستان، رابین به کالج کلیرمونت مک‌کنا در کالیفرنیا رفت و در رشته‌ی علوم سیاسی مشغول تحصیل شد ولی دیری نپایید که از دانشگاه انصراف داده و با سودای بازیگر شدن، وارد کالج مارتین شد و به مدت سه سال، رشته‌ی تئاتر را دنبال کرد. رابین با بازی در نقش منفی فاگین در نمایش موزیکال الیویر (Oliver) اثر چارلز دیکنز بود که برای نخستین بار به صورت جدی خودی نشان داد و شخصیت درونی عمیقی را از خود به نمایش گذاشت.

ویلیامز در سال 1980 با بازی در نقش پاپای یا همان ملوان زبل در فیلم موزیکال پاپای (Popeye) به کارگردانی رابرت آلتمن، نخستین حضور جدی سینمایی خود را تجربه کرد.

ویلیامز در فیلم خانم داوت‌فایر (Mrs. Doubtfire) به کارگردانی کریس کلمبوس نقش هنرپیشه‌ای را ایفا می‌کند که پس از جدایی از همسرش و دوری از فرزندان خود، با تغییر چهره و پوشیدن لباس زنانه، در قالب پرستار بچه‌ها دوباره نزد خانواده‌اش بازمی‌گردد.

فیلم های رابین ویلیامز


جهان به گفته گارپ
بازماندگان
مسکو روی هادسن
باشگاه بهشت
بهترین زمان
صبح به خیر، ویتنام
ماجراهای بارون مایچوزن
تصویری از یک ازدواج سفید
انجمن شاعران مرده
مرد کادیلاک
بیداری‌ها
مرگ دوباره
فیشر شاه
هوک
اسباب بازی‌ها
علاءالدین
فرنگولی: آخرین جنگل بارانی
حرکت دلقک
خانم داوت‌فایر
انسان
در جستجوی دکتر سئوس
جومانجی
به وانگ فو، با تشکر برای همه چیز! جولی نیومر
نه ماه
علاءالدین و شاه دزدان
هملت
مأمور مخفی
جک
قفس پرنده
ویل هانتینگ خوب
فلابر
ساختارشکنی هری
روز پدر
پچ آدامز
چه رویاهایی که می‌آیند
مرد دویست ساله
جاکوب دروغگو
هوش مصنوعی
بی خوابی
مرگ بر اسموچی
عکس یک‌ساعته
نوئل
خانه دی
برش نهایی
سپید بزرگ
روبات‌ها
مرد سال
شب در موزه
خوش‌قدم
قهرمان کوچک
آر وی
شنونده شب
جواز ازدواج
آگوست راش
روانپزشک
بهترین بابای دنیا
شب در موزه: نبرد اسمیتسونین
سگ‌های پیر
خوش قدم ۲
عروسی بزرگ
چهره ی عشق
پیشخدمت
بولوارد
عصبانی‌ترین مرد در بروکلین
شب در موزه: راز مقبره
مطلقاً هرچیزی
advertising