حذف عکس محمدرضا شجریان از پوستر مستند چاووش

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/16
حذف عکس محمدرضا شجریان از پوستر مستند چاووشمحمدرضا شجریان زادهٔ 1 مهر 1319 مشهد موسیقی‌دان، آهنگساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد 2 جایزه گرمی است.

چند روزی است که خبر همه جا پر شده: «نام محمد رضا شجریان از پوستر مستند چاووش؛ از ‏درآمد تا فرود حذف شده است.» یک روز بعد از این‌که گفته شد اداره ارشاد استان تهران باعث حذف اسامی ‏استادان موسیقی شده است، مهرشاد کاظمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد استان تهران به ‏‏شهروند می‌گوید: «جواب استعلام اسامی که در پوستر بود، نیامده بود. آنها برای چاپ و نصب پوسترها ‏عجله داشتند، بنابراین گفتند بدون نام‌ منتشر شود.

همه اینها درحالی است که روایت ‌هانا کامکار و آرش رییسیان در ‏این باره چیز دیگری است. ظاهرا آنها نزدیک به سه ماه ماجرا را پیگیری کرده‌اند.
حذف عکس محمدرضا شجریان از پوستر مستند چاووش
‏در مستند تازه‌ای که آرش رییسیان و ‌هانا کامکار با عنوان «چاووش؛ از درآمد تا فرود» آن را ساخته‌اند، استادانی ‏چون‎ ‎محمدرضا شجریان، زیدالله طلوعی، علی اکبر شکارچی، بیژن کامکار، شهرام ناظری، حسین علیزاده، ‏عبدالنقی افشارنیا، پشنگ کامکار، قشنگ کامکار‎ ‎‏ و دوازده نفر از استادان دیگر موسیقی به‌عنوان راوی حضور ‏دارند. افرادی که خیلی از ایرانی‌ها آنها را می‌شناسند اما ظاهرا اداره ارشاد استان تهران برای استعلام آنها ‏بیش از دو یا سه هفته زمان نیاز داشت. کاظمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد استان تهران ‏این طور ماجرا را توضیح می‌دهد: «در میان این افراد نزدیک به ١٠ استاد موسیقی شناخته شده داشتیم، اما ‏بقیه خیلی شناخته شده نبودند. طبق آیین‌نامه‌هایی که داریم باید صحت اسامی پوسترهای تبلیغاتی ‏ را استعلام کنیم و اصولا این روند 24 تا 48 ساعت زمان می‌برد. به ما مراجعه کردند گفتیم باید استعلام ‏کنیم اما چون برای اکران عجله داشتند گفتند که اسامی را حذف کنیم تا پوستر منتشر شود.

سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال 2010 وی را یکی از 50 صدای برتر جهان معرفی کرده‌است. شجریان در ایران ملقب به خسرو آواز ایران می‌باشد.
advertising