بیوگرافی کریستین بیل بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/27
بیوگرافی کریستین بیل بازیگر هالیوودکریستین چارلز فیلیپ بیل (به انگلیسی: Christian Charles Philip Bale) ‏(زادهٔ 30 ژانویه 1974) هنرپیشهٔ انگلیسی است.

بیل هنگامی که در ۱۳ سالگی در نقش اول فیلم امپراطوری خورشید استیون اسپیلبرگ بازی کرد، توجهات را به خود جلب کرد. نقش وی در این فیلم پسری انگلیسی بود که در حین جنگ جهانی دوم از پدر و مادرش جدا می‌شود و سپس خود را در اردوگاه نگاهداری ژاپنی پیدا می‌کند. در سال 2000 و با بازی در فیلم روانی آمریکایی در نقش پاتریک بیتمن ستایش منتقدین را برانگیخت. او برای بازی در نقش ترور رزنیک در فیلم ماشین‌کار 28 کیلوگرم وزن کم کرد و با این کار به بازیگر متد معروف شد.

بیل در سه‌گانهٔ بتمن نولان، در نقش بروس وین/بتمن بازی کرد که تحسین منتقدین را نیز در پی داشت. او با بازی در فیلم مبارز، توانست جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست بیاورد. در سال 2013، با بازی در فیلم حقه‌بازی آمریکایی توانست دومین نامزدی اسکار و اولین نامزدی اسکار برای نقش اول را به دست آورد.

با لئوناردو دی کاپریو درگرفتن چند نقش رقابت داشته. اول برای نقش جک در تایتانیک که این رقابت را به دی کاپریو باخت و علت اصلی آن این بود که کامرون نمی‌خواست هر دو بازیگر جک و رز انگلیسی باشند. اما در فیلم روانی آمریکایی ابتدا برای نقش انتخاب شد سپس دوباره گفته شد که دی کاپریو این نقش را بازی می‌کند اما سرانجام نقش به بیل رسید.

بیل برای اولین بار در فیلم آناستازیا: راز آنا در سال 1986 جلوی دوربین رفت. در ادامه در مینی‌سریال قلب کشور و فیلم میو در سرزمین دوردست بازی کرد، که در دومی با کریستوفر لی و نیک پاکارد همبازی شد.

بازی او در امپراتوری خورشید ساختهٔ استیون اسپیلبرگ، مورد توجه و تحسین بسیاری قرار گرفت و جایزهٔ «بهترین بازیگر نوجوان» را از هیئت ملی بازبینی فیلم را دریافت کرد. توجه بیش از حد رسانه‌ها و هم‌کلاسی‌هایش، او را به فکر کنار گذاشتن بازیگری انداخت تا این که در سال 1989، کنت برانا او را برای بازی در فیلم هنری پنجم قانع کرد. در سال 1990، او در فیلم جزیره گنج در مقابل چارلتون هستون بازی کرد، فیلمی که اقتباسی از کتاب جزیره گنج نوشتهٔ رابرت لویی استیونسن بود.

در سال 1992، در فیلم روزنامه‌فروشان محصول دیزنی بازی کرد و در سال 1993 در فیلمی در رابطه نوجوانانی که در زمان آلمان نازی به صورت غیرقانونی به موسیقی جاز گوش می‌کردند، به نام پسران سویینگ بازی کرد. وینونا رایدر بیل را برای بازی در فیلم زنان کوچک به گیلیان آرمسترانگ پیشنهاد کرد.

بیل در پویانمایی پوکاهانتس (1995) به جای شخصیت توماس صحبت کرد و در سال 1997 در فیلم معدن طلای مخملی در نقش آرتور استوارت بازی کرد. در سال 1999، وی در کنار کوین کلاین، میشل فایفر، استنلی توچی و روپرت اورت در فیلم رؤیای شب نیمه تابستان که اقتباسی از نمایش‌نامه‌ای از ویلیام شکسپیر به همین نام بود، به ایفای نقش پرداخت.

فیلم های کریستین بیل


آناستازیا: راز انا
قلب کشور
میو در سرزمین دوردست
امپراتوری خورشید
هنری پنجم
جزیره گنج
یک قتل کیفیت
روزنامه‌فروشان
بچه‌های سوینگ
شاهزاده یوتلاند
زنان کوچک
پوکاهانتس
تصویر یک بانو
مأمور مخفی
مترولند
معدن طلای مخملی
تمام حیوانات کوچک
رویای شب نیمه تابستان
مریم، مادر عیسی
روانی آمریکایی
شفت
ماندولین کاپیتان کارولی
لورل کنیون
سلطنت آتش
تعادل
قصر متحرک هاول
ماشین‌کار
بتمن آغاز می‌کند
بر جدید
زمان‌های خشن
سپیده‌دم رهایی
حیثیت
من آنجا نیستم
۳:۱۰ به یوما
شوالیه تاریکی
دشمنان ملت
نابودگر: رستگاری
مشت‌زن
گل‌های جنگ
شوالیه تاریکی برمی‌خیزد
خارج از کوره
حقه‌بازی آمریکایی
خروج: خدایان و پادشاهان
شوالیه جام‌ها
رکود بزرگ
قول
متخاصمان
کتاب جنگل
advertising