پاسخ جالب حمید فرخ نژاد به انتقادهای تند علیه فیلم خانم یایا

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/26
پاسخ جالب حمید فرخ نژاد به انتقادهای تند علیه فیلم خانم یایااز روز جمعه هفته گذشته که فیلم سینمایی «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی روی پرده رفته است، حجم زیادی از انتقادها به سوی این فیلم روانه شده و بیراه نیست اگر بگوییم هنوز 1 روز از آغاز اکران این فیلم نگذشته بود که مود حمله کاربران قرار گرفت و بسیاری کامنت‌ های توهین آمیز خود را نثار این فیلم و عواملش کردند.
این فیلم که تقریبا بی‌ حاشیه ‌تر از سایر آثار کاهنی روی پرده رفته است انتظار می رفت که بتواند در اکران، اتفاق خوبی را رقم بزند. اما این تصور خیلی زود از بین رفت و بیش از 95 درصد از کسانی که به تماشای این فیلم رفتند ناراضی از سالن بیرون آمدند. حتی تعداد زیادی از تماشاگران حتی نتوانستند داستان فیلم را تا انتها تحمل کنند و از میانه فیلم سالن سینما را ترک کردند.
برای اثبات این صحبت‌ها و پی بردن به نارضایتی تماشاگران فقط کافی است سری به صفحه کارگردان و بازیگران این فیلم بزنید تا به عمق فاجعه پی ببرید. حجم زیاد انتقادها که بعضا با ناسزا به سازندگان این اثر همراه است، نشان دهنده نارضایتی زیاد مخاطبان از این فیلم است.
در این بین حمید فرخ نژاد که یکی از بازیگران فیلم است متن جالب و قابل تاملی را در صفحه اینستاگرام خود برای پاسخ به کاربران داده است:

«ساخت فیلم‌های متفاوت و تجربه‌گرایانه و خارج از نورم سینمای رایج چیز بد یا عجیبی نیست و همکاری با این نوع فیلم‌ها افساد فی‌الارض محسوب نمیگردد!،قدر مسلم در این مورد، مشکل از اونجا ناشی میشه که فیلم‌ های با رویکرد خاص نباید در مجرای سینمای رایج اکران بشن، تماشاگر عام عادت به دیدن این نوع نگاه نداره، برای دیدن این قبیل فیلم ها جاهایی مثل سینمای هنر و تجربه با تماشاگران خاص خودش مناسب تره، این گزینش نابجا و اکران نامناسب ربطی به خود اون فیلم و عوامل سازندش نداره و جهت اطلاع عرض کنم بازیگران برای فیلم های صرفا طنز به نسبت این نوع فیلم‌ ها به لحاظ مالی بیشتر منتفع میشن که صد البته حق بدید که نابلد اون کار هم نیستیم!
اینکه روحیه مطالبه‌گری و بازخواست در بین تماشاگران سینما بوجود اومده خیلی خیلی اتفاق خوب و ارزنده‌اییه و ای کاش بیشتر در دایره ادب باشه و همه مون اینقد در همه مورد عصبی نباشیم و به قصد “جر“ نقد نکنیم و این که این روزها فهمیدم چقدر فاصله آسمون تا زمین نزدیکه و چقد راحت با خاک یکسان میشه بود و این حجم از عصبانیت واسه قلب جامعه خوب نی!»

با همه این انتقادها و صحبت ها باید منتظر ماند و دید که چه آینده ای در انتظار فیلم «خانم یایا» است، آیا مخالفان این فیلم که حالا خود مردم هستند این فیلم را تحریم می‌ کنند یا با وجود همه انتقادها مثل فیلم «لس آنجلس تهران» فروش نسبتا خوبی را تجربه می‌ کند. البته این فیلم در هفته اول اکران خود توانسته حدود 1 میلیارد فروش داشته باشد!
advertising