بیوگرافی صدف طاهریان بازیگر و مدل ایرانی

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/20
بیوگرافی صدف طاهریان بازیگر و مدل ایرانیصدف طاهریان (زادهٔ ۳۰ تیر ۱۳۶۷ در تهران) بازیگر پیشین سینما و تلویزیون و مدل اهل ایران است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۹۰ با فیلم هیچ‌کجا هیچ‌کس آغاز کرد.او در فیلم‌های سینمایی سلام بر عشق، هیچ‌کجا هیچ‌کس و پس کوچه‌های شمرون و عصر یخبندان بازی کرده‌است.همچنین در تله فیلم‌های دارکوب و تلفن همراه نیز نقش داشته‌است.

صدف طاهریان در آبان ماه ۹۴ چندین عکس بدون حجاب و متفاوت با عکس‌های قبلی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد. دقایقی پس از آن نیز وی با قرار دادن ویدئویی تأکید کرد که صفحهٔ اینستاگرام او هک نشده و از کامنت‌ها و توجه کاربران تشکر کرد او در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، مهاجرتش به دوبی، را نیز اطلاع‌رسانی و اعلام نمود.

به اعتقاد ایندیپندنت صدف طاهریان پس از خروج از ایران، در اعتراض به حجاب اجباری، تصاویر بدون حجاب خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.چند روز بعد از کشف حجاب صدف طاهریان، خبر ملحق شدن وی به شبکه ماهواره‌ای جم تی وی منتشر گردید. وی پیش از این در چند فیلم بازی کرده‌است.

صدف طاهریان در جریان مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌های خارجی داشت مدعی شد که برخی موسسات و شرکت‌های فیلم‌سازی و حتی کارگردان‌ها در ازای راه دادن او به فیلم‌ها و پروژه‌های بزرگ از وی درخواست‌های «شرم آور» کردند و سعی داشتند از این طریق با وی وارد معامله شوند. طاهریان همچنین اذعان داشته که یکی از این افراد از او خواسته تا در برابر داشتن رابطهٔ یک‌ماهه، طاهریان را وارد پروژه‌های مهم سینمایی کند.

وی همچنین دربارهٔ تجربهٔ منفی خود از سینمای ایران اظهار می‌کند که این مسائل تنها تجربیات او و تنی چند از دوستان اوست و شاید قابل تعمیم به تمامی بازیگران زن و دست‌اندرکاران سینما نباشد؛ و دربارهٔ این که چرا این مسائل را داخل خود ایران افشا نکرد چنین گفت: «وقتی سراغ برخی اصحاب رسانه می‌رفتم و می‌گفتم اوضاع اینگونه است، با کمال تعجب می‌گفتند که شاید خودت هم علاقه داشتی که این کار را می‌کردند!» و همچنین اظهار داشت واهمه‌ای از عدم بازگشتش به سینمای ایران ندارد. این سخنان صدف طاهریان با تأیید و حمایت فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تئاتر مواجه شد. وی ضمن سرزنش طاهریان بخاطر انتشار تصاویر بدون حجابش خطاب به وی گفت: «حرف‌های شما در مورد عدهٔ زیادی از دست‌اندرکاران سینمای ما متأسفانه، متأسفانه و متأسفانه، کاملاً درست و مورد تأیید هست!»

بازیگران متعدد دیگری نیز گفته‌های طاهریان را تأیید کردند و حتی پیش از او از سال ۹۱ در این باره صحبت‌هایی شده بود و مسئولان به جای محکوم کردن مردان خطاکار حجاب و عفاف را بهانه می‌کنند و زنان را مقصر دانسته و پیگیری دربارهٔ سواستفاده‌های مردان خطاکار صورت نمی‌گیرد.

فیلم هایی با بازی صدف طاهریان


هیچ‌کجا هیچ‌کس
پس کوچه‌های شمرون
قرار بعدی همان‌جا
موارد مشکوک
عصر یخبندان
تلفن همراه
advertising