بیوگرافی مهراب قاسم خانی نویسنده مشهور ایران

مجلهسلبریتی ها

- 98/11/02
بیوگرافی مهراب قاسم خانی نویسنده مشهور ایرانمهراب قاسم خانی متولد 16 آذر 1350 در تهران می باشد. وی برادر کوچک پیمان قاسم خانی نویسنده سینما و تلویزیون می باشد.
آقای قاسم خانی به سینما و تلویزیون علاقه داشته است و به خاطر این علاقه دوره فیلمنامه نویسی را در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی گذراند. بعد از گذراندن این دوره فیلمنامه نویسی بود که فعالیت نویسندگی برایش شکلی جدی تر پیدا کرد.
بیوگرافی مهراب قاسم خانی نویسنده مشهور ایران

تحصیلات دانشگاهی مهراب قاسم خانی


آقای قاسم خانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته نقاشی می باشد. البته او قبل از کنکور هنر و قبولی در رشته نقاشی به باغ وحش و ریاست باغ وحش علاقه داشته است و بعد از سه بار کنکور دامپزشکی دادن و قبول نشدن در کنکور هنر شرکت کرد و چون نقاشیش خوب بود در رشته نقاشی قبول شد.

ازدواج اول مهراب قاسم خانی


مهراب قاسم خانی در 23 سالگی با دختری بنام مریم گلرو ازدواج کرد و در 25 سالگی صاحی یک دختر بنام نیروانا شد این زندگی مدتی بعد دچار حاشیه شد و سرانجام به طلاق انجامید

ازدواج دوم مهراب قاسم خانی


قاسم خانی برای بار دوم در سال 1383 با شقایق دهقان بازیگر شناخته شده ازدواج کرد که تا به امروز دوام آورده، آنها صاحب یک فرزند پسر بنام نویان هستند

علایق و خصوصیات مهراب قاسم خانی


- آقای قاسم خانی به فیلم های خارجی علاقه دارد و به گفته ی خودش به تئاتر و فیلم های ایرانی علاقه زیادی ندارد.
- او طرفدار تیم پرسپولیس می باشد و می گوید چون خانواده اش بسیار فوتبالی بوده اند و از بدو تولد در خانواده ای کاملا پرسپولیسی متولد شده است مجبور بوده است که پرسپولیسی شود. همچنین او به علی دایی علاقه دارد و طرفدار اوست و به گفته خودش عکسش را روی دیوار چسبانده است.
- از خصوصیات جالب و خاص وی می توان به این اشاره کرد که او کت و شلوار نمی پوشد و به گفته خودش یک دست کت و شلوار دارد که هیچ وقت آن را نپوشیده است.
- از دیگر خصوصیات منحصر به فرد او می توان به این مورد اشاره کرد که او هرگز دکتر نمی رود و در مواقع سرما خوردگی صبر می کند تا سرما خوردگی خودش خوب شود و الان دو سال است که دندان هایش مشکل دارد و به دکتر مراجعه نکرده است.

شروع فعالیت نویسندگی مهراب قاسم خانی


در بیوگرافی مهراب قاسم خانی لازم به ذکر است که آقای قاسم خانی فعالیت نویسندگی را در سال 1378 در صدا و سیما با نویسندگی برنامه طنز “ببخشید شما؟” به کارگردانی مهران مدیری آغاز نموده است. او فعالیت نویسندگی را به صورت حرفه ای تر با نویسندگی مجموعه تلویزیونی “باورچین” باز هم به کارگردانی مهران مدیری انجام داد. او به همراه همسرش شقایق دهقان از نویسنده های اصلی سریال تلویزیونی “نقطه چین” در سال 1382_1383 به کارگردانی مهران مدیری بودند. از دیگر فعالیت های نویسندگی درخشان وی در عرصه سینما و تلویزیون می توان به نویسندگی فیلم های و مجموعه های “شب های برره” به همراه برادرش پیمان در سال 1384، “مرد هزار چهره” به همراه برادرش در سال 1387، “مسافران” در سال 1388، “ساختمان پزشکان” در سال 1389، “دزد و پلیس” در سال 1391، “پژمان” که آخرین سریال پخش شده از او بود در سال 1392 و … اشاره کرد.

ماجرای دورهمی و مهراب قاسم خانی


در سال 95 بعنوان کارگردان و نویسنده دورهمی را ساخت و با مهران مدیری نیز برای اجرا به توافق رسید، بعد از 12 قسمت بدلیل ممنوعیت کاری از طرف سازمان مواجه شد که در نهایت حتی از ورود او به لوکیشن مجموعه نیز جلوگیری شد در نهایت از این مجموعه خداحافظی کرد و از مهران مدیری خواست کارگردانی این مجموعه را برعهده بگیرد.

فیلم های سینمایی مهراب قاسم خانی


فیلم ناگهان درخت 1397
فیلم جهان با من برقص 1397
فیلم خوب، بد، جلف 1395
فیلم سن پطرزبورگ 1388

سریال و مجموعه های تلویزیونی مهراب قاسم خانی


دورهمی 1395
پژمان 1392
دزد و پلیس 1391
ساختمان پزشکان 1389
مسافران 1388
مرد هزار چهره 1387
باغ مظفر 1385
شب‌های برره 1384
کمربندها را ببندیم 1383
نقطه‌چین 1382_1383
پاورچین 1381
ببخشید شما؟ 1378
advertising