بیوگرافی ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 98/10/26
بیوگرافی ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیونماه چهره خلیلی متولد 25 دی 1355 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل رشته معماری در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه آکسفورد انگلستان می باشد او همچنین نوه ی مرحوم پروین سلیمانی از بازیگران قبل از انقلاب است.
بیوگرافی ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون

مهاجرت به انگلیس و بازگشت ماه چهره خلیلی


ماه چهره خلیلی وقتی تنها 5 سال داشت به همراه خانواده خود به انگلیس مهاجرت کردند او در آنجا علاوه بر معماری دوره های بازیگری را در مدرسه بازیگری لندن گذراند. در سال 1381 بعد از نزدیک به 22 سال زندگی در انگلیس به ایران بازگشت.

ازدواج ماه چهره خلیلی


ماه چهره خلیلی در 25 فروردین ماه 1393 با ابراهیم اشرفی ازدواج کرد.
ابراهیم اشرفی متولد 13 دی 1352 در تهران، فیلمبردار است. ایشان نیز از هنر دور نیستند و بعنوان فیلمبردار و مدیر فیلمبردار فعالیت میکند از جمله کارهای او می توان به فیلم های سینمایی شب بیرون – تنها در چند دقیقه سکوت و … اشاره کرد.
این زوج با وجود اینکه براحتی می توانستند در انگلیس فرزند خود را بدنیا بیاورند اما تصمیم گرفتند در ایران بچه دار شوند، آنها یک پسر بنام پرواز متولد سال 94 دارند.

نحوه ی آشنایی ماه چهره خلیلی با همسرش ابراهیم اشرفی


ماه چهره خلیلی و همسرش ابراهیم اشرفی در یک فیلم با یکدیگر آشنا شدند. بعد از این که ابراهیم اشرفی از ماه چهره خلیلی خوشش مي‌ آيد بدون اطلاع وی با پدر و مادرش صحبت ميکند و اجازه خواستگاری از او را می گیرد. یک بار ابراهیم اشرفی در کیش تصمیم می گیرد در زیر آب از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند که این اتفاق نمی افتد. چند مرتبه ديگر برنامه ريزي ميکند و باز هم اتفاقاتی منجر به آماده نشدن فضای لازم براي خواستگاری ميشود . در پایان بصورت خيلي پيش بيني نشده و ساده حلقه را به ماه چهره خلیلی ميدهد و ميگويد ديگر نمی توانم صبر کنم با من ازدواج می کنی ؟! ماه چهره در جواب خواستگاری وی ميگويد :هیچ چیز برایم خوشحال کننده تر از این نیست که همسر تو باشم! بعد از آشنایی،آنها تصمیم گرفتند براي شناخت بیش تر 3 ماه نامزد کنند.

ماجرای عروسي ماه چهره خلیلی در دبی


ماه چهره خلیلی در یک مصاحبه ای گفت که بخاطر این که در دبی عروسي کردیم هماهنگی کارها خيلي دشوار بود. سفره عقد را خود و همسرم با هم چیدیم! دوست داشتم عروسیم حالت سنتی ايراني باشه و همه چیز خيلي خوب بود.
واقعا عشق و حال کردیم! 32 نفر در جشن عروسیم شرکت داشتند که همه با هم با یک هواپیما رفتیم و تا آنجا کلی شادی کردیم. یک هفته جشن داشتیم این خود ماه عسلمون هم حساب مي شد اما به همراه خانواده هامون!

اولین بازی ماه چهره خلیلی


بعد از بازگشت به ایران همراه مادر بزرگ معروف خود پروین سلیمانی از بازیگر قبل از انقلاب به دیدن همکاران وی میرفت که در یکی از این دیدارها با ایرج قادری کارگردان معروف آشنا شد.
با مادربزرگم به دیدن او در دفتر کارش رفتیم و همانجا ایشان از من برای بازی در فیلم چشمان سیاه در سال 1381 دعوت کرد.

کلاس های بازیگری ماه چهره خلیلی


بعد از اولین بازی که مجبور به بازگشت به ایران شدم برای بازی در فیلم ازدواج به سبک ایرانی حسن فتحی دعوت شدم اما بخاطر ته لهجه انگلیسی مدتی در کلاس های استاد سمندریان بودم.

پیشنهاد 400 میلیونی از شبکه جم به ماه چهره خلیلی


در سال 1393 شبکه جم از ماه چهره خلیلی بری بازی در یک پروژه سه ساله به تریکه دعوت کرد و علاوه بر هزینه های سفر، خانه و ماشین 400 میلیون تومان نیز دستمزد دریافت می کرد اما به علت مغایرت با قوانین جمهروی اسلامی از بازی در این شبکه کناره گیری کرد.

فیلم های سینمایی ماه چهره خلیلی


- اشنوگل (۱۳۹۵)
- قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵)
- یادم تو را فراموش (۱۳۹۵)
- صله سحر (۱۳۹۴)
- سوت دل (۱۳۹۳)
- قلب سفید قاصدک‌ها (۱۳۹۳)
- رنج و سرمستی (۱۳۹۲)
- فصل انار (۱۳۹۲)
- سلام بر فرشتگان (۱۳۹۱)
- شبکه (فیلم ۱۳۸۹) (۱۳۸۹)
- پرنده باز (۱۳۸۹)
- مرگ کسب‌وکار من است (۱۳۸۹)
- شور شیرین (۱۳۸۸)
- سایه وحشت (۱۳۸۷)
- موش (۱۳۸۷)
- پرونده هاوانا (۱۳۸۴)
- تله (۱۳۸۴)
- نقاب (۱۳۸۳)
- چشمان سیاه (۱۳۸۱)
- عشق و خیانت

مجموعه های تلویزیونی ماه چهره خلیلی


- مرضیه (۱۳۹۸)
- دختر گمشده (۱۳۹۷)
- گذر از رنج‌ها (۱۳۹۳)
- کلاه پهلوی (۱۳۹۱)
- در چشم باد (۱۳۸۷)
- مختارنامه (۸۹–۱۳۸۳)
advertising