کدام بازیگران ایرانی شانس بیش تری برای جایزه سیمرغ فجر دارند

مجلهسلبریتی ها

- 97/11/01
کدام بازیگران ایرانی شانس بیش تری برای جایزه سیمرغ فجر دارندبا توجه به نزدیک شدن به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر صحبت های جذاب از پیش بینی های برندگان این دوره از جشنواره رواج پیدا می کند.
در این مطلب قصد داریم که نام 4 بازیگر ایرانی که شانس بیش تری برای دریافت جایزه سیمرغ بلورین را دارند به شما معرفی کنیم:

شبنم مقدمی


شبنم مقدمی با بازی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فجر امسال حضور دارد. او در این فیلم سینمایی نقش مادر الناز شاکردوست و مادر همسر عبدالحمید ریگی را بازی می کند. ویژگی خاص این کاراکتر باعث می شود که احتمال دهیم او از کاندیداهای دریافت سیمرغ باشد. وی در این فیلم یک گریم سنگین دارد و با لهجه زیبای قمی صحبت می کند. جمع این ویژگی های نقش او باعث شده است کسانی که فیلم را دیده اند او را یکی از کارکترهای متفاوت جشنواره بدانند. شبنم مقدمی امسال هم در فیلم «زهرمار» جواد رضویان در بخش نگاه نو حضور دارد و تنوع در انتخاب نقش‌هایش همواره مشهود است. شبنم مقدمی تا کنون توانسته 2 بار سیمرغ مکمل بهترین بازیگر زن را به خاطر فیلم های سینمایی زاپاس و امروز دریافت کند. او از معدود بازیگرانی است که به خاطر بازی در نقش کمدی به سیمرغ رسیده است. پیش بینی‌ ها نشان از این دارد شانس بردن سومین سیمرغ نقش مکمل برای شبنم مقدمی بالا است.

نوید محمدزاده


نوید محمدزاده که از بازیگران با استعداد کشور است و این سال ها خوش درخشیده امسال با فیلم «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در جشنواره حضور دارد و بر خلاف شایعه‌ هایی که منتشر شد او نقش یک معتاد را بازی نمی ‌کند، او دراین فیلم نقش یک قاچاقچی را بازی می کند که زمانی از لحاظ مالی فقیر بوده ولی حالا برای خودش صاحب قدرت است. آن‌چه این شخصیت را از نمونه‌های مشابه قبلی متفاوت می‌کند مواجهه‌ ای است که روستایی با این شخصیت داشته است: مردی که در عین اشتغال به قاچاق هوای دیگران را دارد و اساسا برای خاطر نجات خانواده از فقر پا در مسیر قاچاقچیان گذاشته است.

فیلم متری شش ونیم موقعیت خوبی در اختیار نوید محمد زاده قرارداده است تا بتواند نقش جذابی را بازی کند و با این که یک نقش منفی است مخاطب با او احساس ترحم و همراهی داشته باشد، چیزی که محمدزاده در آن توانایی فوق العاده ای دارد.

نوید محمدزاده تا کنون توانسته برای بازی در فیلم های «ابد و یک روز» و «بدون تاریخ، بدون امضا» 2 سیمرغ از جشنواره فجر را دریافت کند. باید منتظر ماند امسال هم می تواند این جایزه را از آن خود کند یا خیر.

لیلا حاتمی


لیلا حاتمی امسال با فیلم «مرد بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان در جشنواره حضور دارد، او از بازیگرانی است که بسیار موشکافانه نقش های خود را انتخاب می کند و در بازی در فیلم ها و قبول نقش ها گزیده کار است.وی طی 32 سال بازیگری 29 فیلم در کارنامه دارد که البته می توان گفت همه فیلم های و بازی هایش بی نظیر هستند.

لیلا حاتمی به خاطر بازی در این فیلم در ظرف مدت کوتاهی توانسته زبان اسپانیایی را یاد بگیرد طوری که بازیگران اسپانیایی تعجب کرده بودند که لیلا حاتمی چقدر وقت گذاشته که می تواند لغات و آکسان‌ های زبان اسپانیایی را درست ادا کند، برای همین بارها برایش دست زدند و او را تحسین کردند.

همین اتفاقات نشانگر آن است که لیلا حاتمی می تواند امسال هم درمیان نامزدهای سیمرغ قرار گیرد . لیلا حاتمی توانسته در طی این سال های فعالیت خود 2 بار برای فیلم ‌های سینمایی «بی‌ پولی» و «رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله جایزه سیمرغ را دریافت کند.

بهرام رادان


بهرام رادان امسال با سه فیلم در جشنواره فجر حضور دارد. وی در فیلم های سینمایی «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی و «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی در بخش سودای سیمرغ و فیلم «سونامی» میلاد صدرعاملی در بخش نگاه نو به ایفای نقش پرداخته است.شانس رادان به خاطر نقش متفاوتش در فیلم آشفتگی برای دریافت جایزه سیمرغ بیش تر است. او در این فیلم نقش یک نویسنده را بازی می کند. این نویسنده یک نقش پرتلاطم است که بهران رادان هم از پس این نقش به خوبی برآمده است.

بهرام رادان تا به حال 2 جایزه سیمرغ را برای بازی در فیلم‌ های «شمعی در باد» ساخته پوران درخشنده و «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی را دریافت نموده است.
advertising