چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/09/08
چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیمبا اینکه قابل اعتماد بودن به تلاش فراوان احتیاج دارد اما همان ویژگی‌ای است که آدم‌ها می‌خواهند در دیگری ببینند و تلاش می‌کنند که خودشان به آن دست پیدا کنند.ممکن است برای تبدیل شدن به آدمی قابل اعتماد و اطمینان به کمی زمان احتیاج داشته باشیم، اما وقتی آگاهانه در این راه قدم برداریم و ویژگی‌های آدم‌های قابل اعتماد را به خاطربسپاریم، به زودی به آدمی تبدیل خواهیم شد که برای همه افرادی که ما را می‌شناسند مورد احترام و اعتماد خواهیم بود.

بیشتر افراد برای ارتباط گیری موثر با دیگران و جلب نظر آن ها دچار مشکلاتی می شوند. ویا از خود رفتارهایی را نشان می دهند یا سخنانی را بیان می کنند که نتیجه ی آن برای دیگران آن چیزی نیست که خود واقعا می پنداشتند. باید هر تصمیمی که می گیریم از تمام توانایی های خود آگاه باشیم و به خود فرصت فکر کردن را بدهیم، تا به پاسخ هایی که می دهیم اطمینان کامل داشته باشیم.همواره باید سعی کنیم خوب گوش کنیم، خوب ببینیم، خوب لمس کنیم، سپس تفکر کنیم و آن گاه حرف بزنیم یا عملی را انجام دهیم.

برای جلب اعتماد دیگران قابل اتکا باشید


به حرف‌هایی که می‌زنید عمل کنید. کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما هنوز آدم‌های بسیاری هستند که انگار نمی‌توانند سر حرف‌شان بمانند. مساله باید به این سادگی باشد که قراری گذاشته‌ایم پس همدیگر را ملاقات خواهیم کرد اما اغلب در رابطه با آدم‌های غیرقابل اتکا، ماجرا به این شکل پایان نمی‌گیرد. برای اینکه قابل اعتماد باشید باید به آنچه می‌گویید عمل کنید و قابل اتکا باشید.

برای جلب اعتماد دیگران ارتباط چشمی موثر داشته باشید


همیشه مستقیم در چشم کسی که مقابل شما است و مخاطب شما است نگاه کنید. نگاه دقیق منظور طرف مقابل را برایتان روشن می سازد و به جلب اعتماد دیگران کمک می کند.

برای جلب اعتماد دیگران صادق و روراست باشید


گاهی گفتن حقیقت و روراست بودن کار دشواری است. اما اگر قرار است آدم قابل اعتمادی باشید ضروری است که این‌طور رفتار کنید. همیشه در همه اموری که انجام می دهید راستگو و صادق باشید زیرا صداقت در شما اعتماد به نفس ایجاد کرده و دیگران شما را معتمد خود خواهند یافت یکی از بزرگان بازار می گفت عالی ترین خصلت یک فروشنده (بدانید که شما فروشنده هستید) این است که پاکدامن، صدیق و خوش کردار باشد و با نگاه سالم خریدار خود را بنگرد و از فریب خریدار خودداری نماید. خلاصه آن که به هر کسی که چیزی می گوییم او باور کند.

برای جلب اعتماد دیگران میل و انگیزه ی بالا داشته باشید


طوری خدمت خود را ارائه دهید که میل و رغبت شما را در انجام آن به درستی نشان دهد چون موقعیت شما مرهون معرفی و سفارش افراد که هر کدام شما را پاکدامن و صدیق بشناسند شک نکنید هر کاری که انجام می دهید احساس می کنید برای خودتان انجام داده اید نه برای دیگران. ینی تصور این که مال دیگران است از شیرینی کارتان می کاهد.

برای جلب اعتماد دیگران به قول‌های خود ، هر چند کوچک وفا کنید


وقتی به کسی قولی می‌دهید، لازم است برای آن حرمت قائل شوید، مهم نیست که از نظر شما آن قول چقدر ناچیز بوده است. اگر کسی مساله محرمانه‌ای را با شما در میان گذاشت آن را برای دیگران آشکار نکنید. به قول‌هایتان وفادار بمانید و اطلاعاتی را که با شما در میان گذاشته‌اند پیش خودتان نگه دارید. اگر عادت نداشته باشید که به محض دریافت اطلاعاتی که به شما سفارش کرده‌اند محرمانه نگهشان دارید، آنها را پخش نکنید آدم‌ها احترام فوق‌العاده‌ای برایتان قائل خواهند بود.اغلب اوقات آدم‌ها تنها می‌خواهند اطلاعات را به عنوان امانت به دیگری بسپرند تا احساس کنند با او ارتباط برقرار کرده‌اند. برای اینکه آدم قابل اعتمادتری باشید همان فرد قابل اطمینان و صادقی باشید که می‌تواند رازها را نگه دارد.

برای جلب اعتماد دیگران خوشرو و آراسته باشید


همیشه خوش رو بوده تا با اخلاق خوش ظاهری آراسته داشته باشید. آراستگی ظاهر بیان از درون شما دارد. در اولین نگاه ها و اولین ملاقات ها بیشترین تاثیرات بر روی ذهن افراد باقی خواهد ماند پس مراقب باشید که از همان ابتدا تیر خلاص را به سمت هدف روانه کنید و اعتماد دیگران را جلب نمایید. در این حالت کسی که شما را این چنین ببیند و احساس کند سالم تندرست و با نشاط هستید حتما یقین می کند در ذهن و افکارتان چیزی دارید که به خود اعتماد دارید و بالعکس. اگر شما در حال زار و فلاکت باری باشید مشاهده کننده شما را در مغز خود به تصویر در آورده و روی آن قضاوت می کند. لباس های زرق و برق دار نپوشید که با آن تجلی کنید آن ها به لباس هایتان اهمیت نمی دهند، بلکه به رفتار و اعمالتان توجه دارند و صورت ظاهر شما که تمیز و مطبوع است. لباس هایتان تمیز و معمولی باشد تا اعتماد و بینش طرف مقابل را تحت تاثیر قرار دهد.‌

برای جلب اعتماد دیگران به اصول و قواعد خاص خود پایبند باشید


آدم‌های قابل اعتماد اصول اخلاقی سفت‌وسختی دارند و پای این اصول می‌ایستند. اگر بین ارزش‌هایی که برایتان اهمیت دارند و ارزش‌هایی که اهمیت ندارند نوسان‌ کنید، به چشم دیگران آدم متقلب و غیرقابل ‌اعتمادی خواهید بود.برای مثال اگر از نظر شما وفاداری ارزش اخلاقی بسیار مهمی در یک انسان است، پس خودتان باید در عمل این وفاداری را نشان بدهید. اساسا، شما باید به اصولی که برای خود دارید عمل هم بکنید. به مرام و اخلاق و دین و مذهبی که دارید پایبند باشید. به راستی هیچ کس نمی تواند روحیات و اخلاقیت ما را تغییر دهد. زیرا هر کدام از ما برای خود شخصیتی قائل هستیم و به آن معتقدیم. اگر سعی کنیم که همان آرزو ها و روحیات خود را دنبال کنیم بیشتر اعتماد دیگران قرار خواهیم گرفت. مردم خواهی نخواهی با روحیات و اخلاقیات شما به مرور زمان آشنا می شوند و از شما آن را می خواهند که هستید زیرا اعمال شما آینه درون شماست نه گفتارتان چون گفتار از تجربیات ما حرف می زند و دیگران تجربه ما را ندارند.

برای جلب اعتماد دیگران در رفتار خود آرامش داشته باشید


سعی کنید طرز اعمال، گفتار و رفتارشما مودبانه و آرام و هماهنگ باشد. این آرامش در رفتار باعث می شود تا دیگران در دو جهت به شما نزدیک شوند یکی آن که خود نیز در برخورد با شما به آرامش فکری و در نتیجه مطلوبیت پایانی از ارتباط با شما می رسند و دو آن که این آرامش باعث تاثیر در رفتار های کم خطرتر در شما و حس احترام و اعتماد در دیگران خواهد شد.

برای جلب اعتماد دیگران ارتباط دو طرفه داشته باشید


به افراد دیگر هم فرصت دهید که گاهی ضمن محاوره خود را برنده و جالب تشخیص دهند و شما را مجاب کنند. در ارتباط های یک طرفه تنها متکلم بودن هم خالی از ادب است و هم خطر خراب کاری شما را افزایش خواهد داد همیشه دو برابر آن چه می گویید بشنوید تا آن جا که باید مختصر و مفید تاثیر گذار باشید.

برای جلب اعتماد دیگران پیشگام و بهترین باشید


برهر کار و حرفه ای که ارائه می دهید مسلط باشید، زیرا تسلط شما بر کاری که می کنید برایتان اعتماد جلب می کند. یک شخص در هر کاری می کند تا در اثر تلاش خود را آماده سازد. توفیق ارائه آن را به دست نخواهد یافت. سعی کنید برای جلب اعتماد در مقدمه و موخره کارتان پخته و پرتلاش باشید.

برای جلب اعتماد دیگران بدگویی و سخن‌ چینی پشت سر دیگران را کنار بگذارید


اگر می‌خواهید آدم قابل اعتمادتری باشید بدگویی پشت سر آدم‌ها را متوقف کنید. اگر با کسی مشکلی دارید به اندازه کافی با فکر رفتار کنید که بتوانید رو در رو هم با آنها صحبت کنید. اگر موضوع به آن مهمی نیست که بخواهید مستقیما با خود او صحبت کنید پس احتمالا از همان اول هم نباید با فرد دیگری این مساله را در میان می‌گذاشتید.سخن‌چینی منحصر به بدگویی پشت سر آدم‌ها نیست. سخن‌چینی یعنی حرف زدن از اطلاعات بی ‌فایده.
advertising