چگونه فردی خوش بین باشیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/08
چگونه فردی خوش بین باشیمباورهای منفی مانند اینکه دنیا با شما مشکل دارد یا اینکه شما با بدشانسی متولد شده اید را فراموش کنید. این باور ها هیچ ریشه و پایه و اساس علمی ندارند. بلکه این باور های معمولا از کودکی و از سمت پدر و مادر و اطرافیان به فرزندان القا می شود وقتی که آنها بزرگ می شوند با همین باور ها آینده خود را خراب می کنند. خوب انتخاب با شماست. و هر چه زودتر برای تبدیل نگرش بدبینانه خود تلاش کنید و کنترل زندگی خود را به دست بگیرید ساده تر می توانید زندگی خود را عوض کنید و آنگونه زندگی کنید که آرزوی آنرا دارید.
فراموش نکنید که آینده مانند گذشته نیست. فقط به این دلیل که در گذشته درد و رنج بسیاری متحمل شده اید دلیل نمی شود که در آینده هم به همین اندازه رنج بکشید و در نا امیدی زندگی کنید. شروع بد به معنای پایان بد نیست. بنابراین همه خوشی ها را با بهانه گذشته به کام خود و اطرافیانتان تلخ نکنید.

7 روش برای چگونه خوش بین بودن



افراد خوش بین استقامتشان بیشتر است


خوش بینها زودتر از بدبینها از عوارض تجربیات دردناک خود خلاص می شوند. آنها به پایداری ادامه می دهند، به این خاطر که انتظار دارند اوضاع در نهایت درست شود.

افراد خوش بین به ندرت احتمال دارد جا بزنند


رویکرد امیدوارانۀ خوش بینها به آنها در مواجهه با دشواری کمک می کند و می دانند که در نهایت اوضاع رو به راه خواهد شد. آنها همچنین تطبیق پذیر هستند و وقتی که بفهمند مسیری که در پیش گرفته اند به درد نمی خورد، سراغ راه دیگری می روند.

افراد خوش بین زودتر می بخشند


شواهدی وجود دارد که خوش بینها بخشنده تر هستند. آنها به جای اینکه ماجرا را شخصی کنند، به دیگر عوامل احتمالی رفتاری که به آنها آسیب زده فکر می کنند و با طرفشان با همدردی بیشتری برخورد می کنند.

افراد خوش بین بیشتر ورزش می کنند


برای اینکه بدانیم چگونه فردی خوشبین شویم باید بیشتر به انجام کارهایی که به سلامت کمک می کند، میل نشان دهیم. البته این موضوع را با قطعیت نمی توان عنوان کرد، چرا که معلوم نیست خوش بینها به خاطر ورزش کردن است که خوش بین شدن، یا به خاطر خوش بین بودن است که ورزش می کنند.

افراد خوش بین کمتر استرس دارند


تحقیقات نشان داده که خوش بینها کمتر هرمون کورتیسول که عامل استرس است را ترشح می کنند که بخشی از آن را مدیون خوش بینی شان هستند.
افراد خوش بین کمتر وسواس دارند
خوش بینها کمتر بر الگوی فکری غیرمولد متمرکز می شوند و کمتر خود را درگیر جنبۀ منفی امور می کنند. یک تحقیق در این زمینه نشان داده که خوش بینها “انتظارات مثبتی” دارند که می تواند به سلامت احساسی آنها کمک کند.

افراد خوش بین راحت تر می خوابند


نگرانی نداشتن باعث می شود که خوش بین ها شبها بیدار نمانند و از سندرمی به نام “مغز میمونی” رنج ببرند و تا صبح در تخت غلت نمی زنند. به همین خاطر عجیب نیست که نمرۀ خوش بینی افراد دچار بی خوابی از کسانی که هر شب به طور معمول 7 تا 8 ساعت می خوابند، کمتر است.

رعایت نکات زیر باعث افزایش خوش بینی در افراد می شود


درباره آینده نگران نباشید. به خاطر داشته باشید که گذشته تاریخ است و آینده یک راز و امروز یک فرصت است این فرصت یک هدیه است که در اختیار شما قرار گرفته پس از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
یاد بگیرید که خوشحال زندگی کنید و این خوشحالی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
برای یک دوست خوب دعای خیر کنید، اجازه دهید کس دیگری به جای شما پارک کنید، نوبت خود را به دیگری بدهید. کارهای دلپذیری برای دیگران انجام دهید و در نهایت خودتان احساس خوبی از زندگی خواهید داشت.
بی کار نشینید. این حقیقت دارد که می گویند یک مغز خالی کارگاه شیطان است. پس برای فراغت خود برنامه ای داشته باشید. می توانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهید، به پدر مادر خود تلفن کنید، از دوستان خوب و مثبت خبر بگیرید با آنها وقت بگذرانید، کتاب بخوانید، برای خانواده یا دوستان اشپزی کنید، خرید کنید، دوچرخه سواری و… این لیست تمامی ندارد شما خود بهتر می دانید!
لبخند زدن بهتر از اخم کردن است پس با لبخند خود درخشش دندان های خود را به نمایش بگذارید. و منبع انرژی برای خود و اطرافیانتان باشید.
همه موفقیت ها و کامیابی های خود را بشمارید تک تک آنها و حتی کوچکترین آنها را به یاد بیاورید. توجه به چیز های خوب در زندگی هر چقدر هم که کوچک و کم اهمیت باشند به شما کمک می کند در زندگی روزمره بهتر عمل کنید و افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.
در موقعیت های سخت فکر نکنید همه چیز تمام شده و قرار نیست مشکلات حل شود این طرز تفکر سبب از دست دادن دوستان نزدیک و دور شدن از فامیل می شود در حالیکه آنها بهترین پشتوانه برای شما هستند.
برای تمرین سعی کنید این مهارت ها را به دیگران بیاموزید اگر فرد بدبینی در اطراف شما وجود دارد سعی کنید این نکات را به او آموزش دهید به این ترتیب خودتان هم از نتایج مثبت آن بهره مند می شوید.
ظاهری خندان داشته باشید. تحقیقات نشان می دهند که خوشرویی سبب می شود احساس بهتری در درون خود داشته باشید.
advertising