چطور ترس های خود را به انرژی مثبت تبدیل کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/11/03
چطور ترس های خود را به انرژی مثبت تبدیل کنیمتردیدی نیست که دنیا پر از موضوعات ترسناک است، اما همیشه افراد خوب هم وجود دارند؛ کسانی که می‌توانند دیگران را با انرژی‌های مثبت وجودشان سیراب کنند. وقتی کنار این گونه افراد باشیم معمولا احساس شادتری داریم.بنابراین تا جایی که می‌توانید با کسانی همنشینی کنید که شما را به داشتن تجربه‌های زیبا تشویق می‌کنند. پیام‌های مثبتی که از آنها دریافت می‌کنید، در زندگی‌تان به کار ببرید. این انرژی‌های مثبت، صدای ترس درون وجودتان را خفه کرده و هرگز به آن اجازه نمی‌دهد با انتقادهای آزاردهنده‌اش، شما را بترساند.

بپذیرید که ترس فقط یک احساس است. ممکن است در زندگی افراد اتفاق‌های خیلی بدی رخ دهد، اما یادتان باشد که این اتفاق‌ها قرار نیست برای همه رخ دهد. وقتی به موضوع نگران‌کننده‌ای فکر می‌کنید به احساس‌تان در مورد آن توجه کنید. گاهی مواقع نسبت به موضوعی نگاهی افراطی دارید و بی خود و بی جهت به ترس‌تان دامن می‌زنید. به موضوعات دور و برتان دید اغراق‌آمیز نداشته باشید تا روح و ذهن‌تان بی‌جهت مشوش نشود.

هرروز زمانی را اختصاص دهید و افکارتان را به سمت زمان حال و وجود خود معطوف کنید. با این تمرین یاد می‌گیرید نگرانی‌های بی‌موردتان درباره آینده و ناراحتی‌های احتمالی از تجربه‌های گذشته را به فراموشی بسپارید و بی‌دلیل ترس و دلهره به جان خود نیندازید. افرادی که با خالق خود ارتباط قوی و محکم دارند، می‌توانند با ایمان‌شان و دعا و نیایش به احساس آرامش مناسبی دست پیدا کنند. وقتی تصور کنید که خالق هستی به شما و زندگی‌تان توجه دارد، با کمک این نیروی برتر می‌توانید به آرامش برسید. تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن و دعا هردو به یک اندازه انسان را از ترس و نگرانی رها می‌کنند.

لازم نیست یک اتفاق فوق‌العاده در زندگی‌تان رخ دهد تا برایش جشن بگیرید. می‌توانید به کوچک‌ترین موفقیت‌هایتان نیز توجه کرده و برای آنها جشن بگیرید. حتی در حد درست کردن غذایی که همیشه دوستش دارید. در ضمن می‌توانید عضو فعالی در اجتماع‌تان بوده و با دیگران معاشرت داشته باشید و از کسانی که موجب شادی‌تان می‌شوند قدردانی کنید.خندیدن یا لبخندی ساده زدن موجب یک سری واکنش‌های ماهیچه‌ای و هورمونی در بدن می‌شود که می‌تواند روحیه فرد را بسیار بالا ببرد. وقتی دائم لبخند بر لب داشته باشید احساسات منفی برای ماندگاری در وجودتان مجبور است بسیار تلاش کند و معمولا هم به موفقیت چشمگیری دست پیدا نمی‌کند.

هرقدر به افکار منفی و ترسناک فکر کنید و برایش انرژی بگذارید، قدرت‌شان بیشتر می‌شود و می‌تواند افکار مثبت را از میدان به در کند. بنابراین هرگاه موضوعات نگران‌کننده راه‌شان را به وجودتان پیدا کردند، کاری کنید که حواس‌تان معطوف به چیز دیگری شود. مثلا به پیاده‌روی بروید، زمانی را با دوستان، خانواده یا همسایه‌تان بگذرانید. با این روش می‌توانید جلوی افکار نگران‌کننده را بگیرید.دنیا مکانی امن نیست و همیشه چیزهایی برای ترسیدن وجود دارد اما قرار نیست با ترس زندگی کنیم؛ بنابراین با شناختن ترس‌هایتان به جنگ آنها رفته و اجازه ندهید ترس، روح و روان‌تان را تضعیف کند.

افکار مثبتی در مورد جهان اطراف و خودتان داشته باشید. بر روی نعمت هایی که در زندگی دارید تمرکز کنید. تنها بر روی جریان منفی از رویدادها تمرکز نکنید. در زندگی هر فردی روزهای خوب و بد وجود دارد. اینکه دنیا را چگونه می‌بینید به خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید کنترل خوبی بر روی چیزهایی که در زندگی وجود دارد داشته باشید. اگر تمامی عمر خود را بر روی جنبه منفی زندگی سپری کنید و تنها به مسائل و مشکلاتی که دارید بیندیشید، هرگز به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد.باید بر روی موارد مثبتی که در زندگی خود دارید تمرکز کنید.

بر روی مواردی تمرکز کنید که قادر به کنترل آن هستید. رهبرانی را می‌توان مشاهده کرد که بر روی نقطه ضعف‌های خود تمرکز دارند و به نواحی که در آن تاثیرگذار هستند فکر نمی‌کنند. تلاش‌های خود را بر روی وظایف و افکاری قرار دهید که می‌تواند نتایج مثبت ایجاد کند.همه ما اشتباهاتی در زندگی خود داریم. زندگی همه انسان‌ها پر از اشتباهات کوچک و بزرگی است که مرتکب می‌شوند. اما تفاوتی که بین انسان‌های کم اراده و انسان‌هایی که می‌توانند بر این اشتباهات غلبه کنند وجود دارد این است که انسان‌های با اراده توانایی تمرکز بر روی اینده را دارند. گذشته را کنار بگذارید. تنها کاری که می‌توانید در مورد گذشته انجام دهید درس گرفتن از اشتباهات است. به آینده بیندیشید. افرادی که به شما ظلم کرده اند را ببخشید. حالا فرصت‌هایی دارید که می‌توانید با استفاده از آن موقعیت های موفقیت آمیزی ایجاد کنید.

به خاطر داشته باشید که همه ما در زندگی خود نعمت‌هایی داریم که می‌توانیم خدا را بابت آن شکر کنیم. همیشه به داشته‌های خود بها بدهید و قدردان آن باشید. زندگی شما پر از اتفاقات مثبتی است که می‌توانید بابت آن تشکر کنید.زندگی بسیار کوتاه است. همیشه قدردان باشید و این حس مثبت را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. به شما قول می‌دهم که بعد از این اتفاقات خوبی برایتان رخ خواهد داد. پس مثبت اندیش و شکرگزار باشید.
advertising