چگونه شاد و خوشحال زندگی کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/11/02
چگونه شاد و خوشحال زندگی کنیمبرای اینکه شاد و خوشحال زندگی کنید باید با فهمیدن اینکه چگونه ما انسان ها دوست نداریم جواب سوال ها را بدانیم با استرس خود کنار بیایید.ریشه ناخشنودی را بیابید.هر زمان که مردم احساس ناخشنودی می کنند می بایست به خود گوشزد کنند که احساس ناخشنودی و نامیدی از نبود معنا و هدف به وجود می آیند.دوباره به رویاهای کودکی خود بازگردید مردم به گذشته نگاه کنند و ببینند می خواستند وقتی بزرگ شدند چه کسی بشوند.این نگاه را تا تمام آن چیز هایی که از هم اکنون برای آینده می خواهید ادامه دهید – همه چیز هایی که به آنها فکر کرده اید را بنویسید. اکنون، این لیست را بر اساس اینکه کدام به شما احساس بهتری می دهد مرتب کنید – فعلا آنچه که ذهن شما با خود می گوید را نادیده بگیرید.انجام دادن کارهای لذت بخش میتواند بهترین راهکار برای شما باشد.

آن قسمت هایی از فعالیت های خود را که از آنها بیشتری لذت را برده اید یادداشت کنید. از کار تحقیقاتی لذت بردید، از بخش یاد دادن، یا از کار گروهی؟ به دنبال پروژه هایی باشید که در آنها زمان مثل برق می گذشت.از کار روزانۀ خود استعفا ندهید.تعداد زیادی از ما به سرزنش کردن شغل خود برای ناخشنودیمان متهم هستیم. خوب است این را رها کنید و انرژی خود را جای دیگری بپذارید.به خود جرات دهید تا در هر دو هفته سه ساعت را برای کارکردن در راستای آنچه که در قدم های قبلی شناختید بگذارید.اگر که همیشه می خواستید یک عکاس باشید، در دورۀ مرتبط شرکت کنید – حتی شده در یک دورۀ آنلاین. و از این سه ساعت هم برای عکاسی با هر دوربینی که در دسترس دارید اختصاص دهید – حتی اگر لازم است با گوشیتان.

به ترس خود اجازه ندهید که شما را عقب نگاه دارد.ترس از تغییر و ناشناخته بزرگترین موانعی است که باعث فاصله گرفتن مردم از بدست آوردن اهدافشان و یافتن خوشحالی می شود.در مواقع دیگر، این می تواند ترس ناشی از رها کردن آن رویاهایی باشد که دیگر بروی شما تاثیر ندارند.این در عین چالش برانگیز بودن، مسیر لازم نهایی لازم برای پیداکردن یک مسیر به سمت جلوست. به یاد داشته باشید که هر درسی شما را یک قدم به پیداکردن نهایی معنی و هدفی که در ادامۀ آن می آید نزدیکتر می کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

وقت بیشتری را در طبیعت سپری کنید.زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند . افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند. انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.
advertising