روش هایی برای موفقیت دانشجویان در امتحان

سبک زندگیسایر

- 97/10/09
روش هایی برای موفقیت دانشجویان در امتحانبرای اینکه در امتحان موفق شوید باید روند برنامه های مدرسه را طبيعی جلوه دهيم. بهترين اقدام برای راحت رسيدن به هدف حفظ آرامش ، داشتن روحيه بانشاط و فعال است. سعی کنيم در ايام امتحانات خود را کاملاً آرام کنيم. در برنامه های روزانه خود يکسره درس نخوانيم .حداقل برای هر 50 دقيقه برنامه مطالعاتی 10 دقيقه به مغز خود استراحت بدهيم ، پژوهشگران معتقدند بازده 6 ساعت مطالعه مداوم به اندازه 2 ساعت مطالعه با استراحت بين فاصله هاي زمانی است. حتماً نکاتی را که برای شما سخت است ،يادداشت برداری نموده تا در فرصت های مرده چندين بار آنها را مطالعه کنيد. در حين مطالعه حتماً مواد قندی سالم مثل خرما ، شيرينی جات مصرف کنيد. هميشه به فرا رسيدن پايان امتحانات فکر کنيد و همچنين به اين مطلب که اين ايام به سرعت می گذرد.-تمام اطلاعات را به صورت نکته ثبت کنيد. برای درک مطالب مشکل ، مثال ، رمز و تصويری در نظر بگيريد و بدين طريق آنها را رمز گذاری کنيد. در ايام امتحانات به تغذيه خود توجه کنيد.در مطالعه با افزايش سرعت خواندن از پراکندگی حواس جلوگيری و تمرکز حواس خود را افزايش دهيد.

برای موفقیت در امتحانات کمک بگیرید.هرگز از کمک گرفتن خجالت نکشید. افرادی که می‌توانید با آنها راجع به امتحانتان بپرسید اینها هستند: معلمان ، اساتید ، اعضای خانواده ، دوستان و غیره . مطالب امتحانی که در اختیار دارید را طبقه‌بندی کنید.همه جزواتی که در اختیار دارید را بررسی نمایید.یادداشت‌های خودتان را طبقه‌بندی کنید.خلاصه‌ها و راهنماها را مطالعه نمایید.خلاصه‌ای از کتاب و یا جزواتی که در اختیار دارید بنویسید.هر آنچه که در اختیار دارید را جمع آوری کنید، چرا که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به آسانی به هرآنچه که برای مطالعه نیاز دارید،‌دسترسی داشته باشید.

برای موفقیت در امتحانات باید برگه‌های امتحانی گذشته‌تان را مرور نمایید . هر برگه امتحانی که از امتحانات گذشته مرتبط با درس مربوطه در اختیارتان هست را جمع‌آوری کنید و با مطالعه آنها با ساختار و نوع سوالات امتحانی آن درس آشنا شوید. شما می‌توانید برگه امتحانات گذشته این درس را از این منابع بدست آورید.معلمان یا اساتید ، کتابخانه دانشگاه یا مدرسه ، زمانی که در حال مطالعه برگه‌های امتحانی هستید سعی کنید در مدت زمان مشخص خودتان برای سوالات پاسخ بنویسید و سپس پاسخ خودتان را بررسی نمایید تا بدین وسیله بتوانید خود را محک بزنید.

برای موفقیت در امتحانات باید مطالعه شب قبل از امتحان را هدفمند انجام دهید. مطالعه در طول شب به این صورت که بخواهید به عنوان مثال درس یک ترم را در یک شب بخوانید فقط استرستان را بیشتر خواهد کرد. بهتر است شب امتحان هر آنچه که به خاطر دارید را سریعا مرور نمایید و زود بخوابید. به کمک این روش روز امتحان شاداب و سرحال خواهید بود. این که بدانید چگونه برای امتحان درس بخوانید بسیار مهم است.اگر می‌خواهید شب قبل از امتحان مروری بر درس‌ها داشته باشید به این روش عمل کنید: همه مطالب خود را جمع آوری کنید.بر روی یادداشت‌هایتان نگاهی بیندازید.مفاهیم کلیدی را از خودتان امتحان بگیرید.ساعت را برای بیدار شدن تنظیم نمایید.

یکی از مهمترین راه های موفقیت در امتحانات حفظ آرامش است. هرچه به امتحان نزدیکتر شوید امکان این که فشار عصبی برایتان تشدید شود وجود دارد، اما نکات پایین می‌تواند به شما در این رابطه کمک نماید. راه‌های مختلفی برای کاهش استرس در امتحان وجود دارند.با دیگر دانش آموزان قبل از امتحان صحبت نکنید.در زمان مقرر به مکان برگزاری امتحان بروید تا بتوانید زمان خود را ذخیره کنید.صبحانه کاملی را میل نمایید.در طول مسیر مکان برگزاری امتحان به موسیقی‌ آرامش‌بخشی گوش کنید.لباس مورد علاقه‌تان را بپوشید.

از زمان مطالعه سوالات خود به بهترین نحو استفاده نمایید. روشی که برای استفاده از زمان مطالعه‌ سوالاتتان انتخاب می‌کنید می‌تواند در موفقیت شما برای بسیاری از امتحانات موثر واقع گردد. در این قسمت به بیان نکاتی در این رابطه می‌پردازیم.همه دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید.نگاهی کلی به برگه امتحان داشته باشید.بررسی کنید که چند صفحه برگه امتحانی وجود دارد.
بررسی کنید که هر سوال چقدر زمان می‌گیرد .سوالاتی که می‌خواهید سریع‌تر به آنها پاسخ دهید را پیدا کنید.فکر کردن راجع به پاسخ سوالات را آغاز نمایید.

یکی از بهترین راه های موفقیت در امتحانات، شکستن سوالات به قسمت‌های کوچکتر است تا بتوانید همه جزئیات سوال را متوجه شوید.قسمت‌های کلیدی سوال را پیدا نمایید چرا که این کلیدواژه‌ها به شما در پاسخ دادن به روش صحیح کمک می‌کند.

برای موفقیت در امتحان باید روش خودتان را پیاده کنید. به خاطر داشته باشید موارد یاد شده تنها مواردی هستند که شما می‌توانید در اکثر آزمون‌ها از آن بهره بگیرید. با این حال ممکن است موارد دیگری باشد که برای شما بهتر و مفیدتر تلقی گردند. از اطرافیانتان بپرسید. منظورمان این است که به عنوان مثل ببینید دوستانتان چگونه برای امتحان آماده می‌شوند. شاید راه‌هایی که آنها استفاده می‌کنند برای شما هم کارآمد باشد. همچنین شاید اساتید و معلمان شما هم بتوانند راه‌حل مناسبی را در اختیارتان قرار دهند.
advertising