ترفندهای یک کد بانوی نمونه

سبک زندگیخانه داری

- 97/10/22
ترفندهای یک کد بانوی نمونهبا ترفندهای زیر به سادگی یک کدبانوی کامل شوید.

مایکروفر در عین حال که آشپزی را بسیار راحت می‌کند، می‌تواند مشقت زیادی به دنبال داشته باشد؛ چرا‌که هر بار استفاده از آن، یعنی جرم بیشتری به دیواره‌هایش منتقل شده!

استفاده از لیمو


شما به یک لیمو‌ترش بزرگ و زرد، و کاسه مخصوص مایکروفر پر شده با یک و یک چهارم فنجان آب نیاز دارید. لیمو را از وسط نصف کرده و آب هر دو تکه را در آب درون کاسه بریزید، سپس کاسه آب و آب لیمو را در مایکروفر گذاشته به مدت 5 تا 10 دقیقه مایکروویو را روشن کنید و اجازه دهید بخار آب و آب لیمو کارشان را انجام دهند. حال کاسه را از مایکروفر خارج کرده و با پارچه یا حوله نرم و تمیزی دیواره‌های مایکروفر را به‌راحتی جرم زدایی کنید.

استفاده از جوش شیرین


اما شاید سریع‌ترین، راحت‌ترین و موثرترین روش برای تمیز کردن داخل مایکروفر استفاده از جوش‌شیرین است. با این روش هم بوی مانده غذاها از بین می‌رود و هم چربی‌ها پاک می‌شوند.

کافی است حدود 20 دقیقه آب و جوش‌شیرین را داخل مایکرو فر حرارت دهید. با استفاده از دستکش یا دستگیره‌ ضخیم، ظرف را از داخل مایکروفر بیرون آورید. یکی از حوله‌های میکروفیبر را مرطوب کرده و بلافاصله داخل و شیشه مایکروفر را تمیز سپس آن را خشک نمایید. همین روش را می‌توانید با استفاده از آبلیمو انجام دهید با این تفاوت که مقدار آبلیمو لازم یک چهارم پیمانه و مدت حرارت لازم چهار دقیقه است.

استفاده از سرکه


اگر در منزل لیمو یا جوش‌شیرین ندارید، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. برای این منظور یک دوم پیمانه سرکه مورد نیاز است. کافی است چند دقیقه سرکه داخل مایکروفر جوشانده شود. این بار بعد از سرد شدن مایکروفر، دیواره‌ها و داخل آن را به‌راحتی با دستمال پاک کنید.

با استفاده از ترفندهایی که در ادامه می خوانید می‌ توانید برای درخشندگی و تمیزی بیشتر قسمت های متفاوت خانه بهره ببرید:



_ برای از بین بردن لکه‌های وان و حمام جوش شیرین، کرم تارتار و کمی آب لیمو را روی وان حمام یا کاسه دستشویی قرار داده و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. همچنین خمیر جوش شیرین و آب برای حذف لکه دیگ‌های لعابی بکار می‌رود. جوش شیرین برای جلا دادن به ظروف نقره‌ای کاربرد دارد.

_ خرده شیشه‌های شکسته به راحتی جذب نان سفید می‌شوند.

_ پایه‌های چوبی صندلی در اثر ضربه با کف اتاق خراش بر می‌دارند برای جلوگیری از این مسئله پایه‌های صندلی را با جوراب بپوشانید.

_ برای جلوگیری از بوی بد و اشباع آب داخل اسفنج آن را روی پایه کلیپسی یا گیره‌ای قرار دهید.

_ برای حذف گرد و غبار از روی شمع متصل به دیوار آن را با جوراب زنانه ساق بلند و مرطوب بپوشایند این رول مرطوب غبار را از روی شمع پاک می‌کند.

_ برای اینکه استیکر‌های رنگی از روی دیوار به راحتی جدا شوند از چند قطره روغن بچه استفاده کنید.

_ برای از بین بردن لکه‌های مانده از روی آهن اتو آن را داغ کنید و بعد از خارج شدن بخار مقداری نمک روی آن بپاشید.

_ برای پاک کردن لکه‌های ماندگار از روی ظروف شیشه‌ای به جای پد و اسفنج از فویل آلومینیومی و مایع ظرفشویی استفاده شود.

تمیز کردن خانه


_ برای جلوگیری از تجمع آب پشت در حمام و سینک ظرفشویی آن را با موم آغشته کنید.

_ برای درخشندگی قاشق و چنگال و ظروف فلزی و نقره‌ای از گچ استفاده کنید آن‌ها را چند دقیقه داخل خمیر گچ قرار دهید و سپس بشویید.

_ برای تمیز کردن لکه‌های سخت روی بطری و گلدان‌های شیشه‌ای پوسته‌های تخم مرغ را همراه با آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی داخل گلدان شیشه‌ای بریزد پوسته‌های تخم مرغ لکه‌های سخت را خراش داده و درخشندگی خاصی به آن می‌دهد.

_ فرورفتگی‌ های فرش را که ناشی از قرار دادن مبل روی آن است با این ترفند از بین ببرید کافی است با چنگال به آرامی الیاف فرش را به حالت اول برگردانید.
advertising