شرایط نگهداری گل آئونیوم

سبک زندگیباغچه

- 98/02/01
شرایط نگهداری گل آئونیومگل آئونیوم که به ناز بشقابی یا گل بشقابی هم شناخته می‌شود، دارای ۳۵ گونه از گیاهان همیشه سبز که بسیاری از واریته های آن ساقه ندارند و یا ساقه کوتاهی دارند برخی واریته ها با بزرگ شدن و رشد گیاه و ریزش برگهای پایین ساقه ارتفاع می‌یابند. ساقه کرم مایل به قهوه‌ای است رنگ برگسار متنوع است و از سبز کم رنگ تا بنفش تیره که گاه مشکی به نظر می‌رسد. در شرایط مناسب این گیاه گل هم تولید می‌کند.
این گیاه که از خانواده ساکولنت ها می باشد دارای برگ های گوشتی است و نیاز کمی به آبیاری دارد، بنابراین گیاه بسیار مناسب و زیبایی برای نگهداری در منزل و محل کار می باشد.

شرایط نگهداری آئونیوم به شرح زیر است :



دما :


این ساکولنت در دمای 18 تا 24 درجه سانتی گراد رشد خوبی دارد. گرچه بهتر است در فصول سرد سال و زمان استراحت گیاه آنرا به مکانی با دمای نزدیک به 10 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پس از یک دوره استراحت کامل رشد گیاه بهتر شود .

آبیاری :


در طول دوره ی رشد هر زمان سطح خاک تا عمق یک سانتی متر خشک شود بهترین زمان برای آبیاری می باشد. به میزانی گیاه را آبیاری نمایید که تمام سطح خاک خیس شود و آب اضافی از زیر گلدانی خارج شود.

نور :


آئونیوم به نور آفتاب کامل نیاز دارد تا شکل و فرم و رنگ برگها در آن حفظ شود.

کود :


از کودهای مایع مخصوص کاکتوس برای این گل می توانید استفاده کنید .

خاک :


خاک های آماده برای کاکتوس که زهکش عالی داشته باشند برای آئونیوم مناسب است.

تکثیر :


از طریق کاشت بذر در اوایل بهار و یا از طریق قلمه ساقه قابل تکثیر است. ( 4 تا 7 سانتی متر از انتهای ساقه را بریده و در هورمون ریشه زایی قرار دهید سپس در مخلوطی از پیت ماس و ماسه بکارید.)
advertising