آشنایی با درختچه یاس هلندی

سبک زندگیباغچه

- 97/11/14
آشنایی با درختچه یاس هلندی

معرفی درختچه یاس هلندی


درختچه یاس هلندی گیاهی است مقاوم و زیبا و همیشه سبز که با برگ های براق و شفاف و ضخیم و رشدی نسبتا سریع از جنس یاس ها می باشد. این درختچه که پتانسیل هرس و فرم دهی هم دارد بومی ژاپن می باشد. گل های سفید رنگ و کوچک این گیاه که معطر نیز می باشد در خرداد ماه باز می شود. درختچه ای مقاوم به کم آبی می باشد و برای طراحی و و پوشش و ایجاد دیوار و حایل و پر کردن باغچه های دور از چشم یا حیاط خلوت مناسب میباشد .اين گياه براي فضاي بالكن هاي جنوبي و افتابگير نيز مناسب است.

آشنایی با روش نگهداری درختچه یاس هلندی



نور مناسب درختچه یاس هلندی


باید در نور کامل و زیاد نگهداری شود. به علت برگ های شفاف خود بیشتر نور خورشید را ساطع می کند و به نور آفتاب مقاوم است ولی به سایه هم مقاوم است.به خاطر برگهای واکسی خود بیشتر نور خورشید را منعکس میکند این یعنی به نور آفتاب مقاوم است ولی کمی سایه هم مقاوم است

دمای مناسب درختچه یاس هلندی


این درختچه همیشه و در تمام فصول سال سبز می باشد و مقاومت خوبی در اکثر نقاط کشور بلاخص شمال کشور و در تهران از خود به سرما نشان می دهد. این درختچه همیشه سبز می باشد و مقاومت خوبی به سرما نشان می دهد.

آبیاری مناسب درختچه یاس هلندی


به هفته ای یک بار به سیر آب شدن نیاز دارد. در افتاب گرم تابستان دفعات آبيارى را زياد كنيد. به خاطر شکل شفاف برگ ها تبخیر هم کمتر رخ می دهد و آب کمتری نیاز است.

رطوبت مناسب درختچه یاس هلندی


رطوبت محیط باغچه برایش کافیست در صورت نگهداری در اپارتمان هفته ای 2 بار غبار پاشی کنید.

خاک مناسب درختچه یاس هلندی


ترکیبی از خاک باغچه و ماسه شسته شده اصولا گياه كم توقعي است.

کوددهی مناسب درختچه یاس هلندی


گیاه کم توقعی است در تابستان بعد از پایان گلدهی 2 بار با کود کریستالون سبز و یکبار در بهار به منظور گلدهی از کود کرستالون صورتی استفاده کنید.

تکثیر درختچه یاس هلندی


قلمه زدن. برای تکثیر با استفاده از قلمه شاخه های سال جاری در اواخر پاییزمی توان استفاده کر و به راحتی تکثیر می شود .

هرس درختچه یاس هلندی


با هرس شاخه های اضافی پس از پایان دوره ی گلدهی می توان یاس هلندی را به شکل های کله قندی و طبقه ای فرم داد .

زمان گلدهی درختچه یاس هلندی


این گیاه همیشه سبز به خاطر برگ های همیشه سبزش شناخته می شود ولی گل های این درختچه در فصول بهار روی شاخه های سال جاری رشد می کند.
advertising