مهارت هایی که جویندگان کار باید آنها را داشته باشند

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/01
مهارت هایی که جویندگان کار باید آنها را داشته باشند

برای استخدام شدن باید مهارت توانایی برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشید


فرقی نمی کند از این توانایی بخواهید در چه سطحی استفاده کنید. چه صرفا برای برقراری ارتباط با همکارانتان باشد و چه بخواهید آدم های مهم را مخاطب صحبت خود قرار دهید، باید توان برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشید تا دیگران جذب شما شوند. همکاری در یک تیم و تعامل داشتن با اعضای تیم از مهمترین مهارت‌هایی است که کارجویان باید آنها را یاد بگیرند.روحیه کاری بالا و توانایی کار در یک تیم مهمترین نیاز هر کارجویی است. افرادی که در یک تیم با یکدیگر همکاری می‌کنند ایده‌ها و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند و در کار روزانه از فعالیت‌های یکدیگر استفاده می |کنند تا کار را پیش ببرند. نیاز هر تجارتی در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کند مثلا تولید و یا توزیع کالاها و محصولات زمانی با کیفیت بالا ارائه خواهد شد که یک تیم کاری موفق وجود داشته باشد و این تیم کاری زمانی موفق خواهد بود که بتواند در کنار اعضای دیگر همکاری کند.

برای استخدام شدن باید مهارت استفاده از فناوری های روز را داشته باشید


فناوری های روز در این دوره و زمانه عصای دست همه کارهای هستند و اگر نباشند کارها یا راه نمی افتند یا در خوشبینانه ترین حالت ممکن به سختی چرخشان می چرخد.باید مهارت های اولیه ی کامپیوتر و اینترنت و در سطحی بالاتر نرم افزارهای مورد نیاز رشته تان را بدانید تا مدرکتان خریدار داشته باشد.مهارت‌های کامپیوتری جزء مهارت‌های کلی در هر تجارتی است و تمام اعضای تیم کاری باید این مهارت‌ها را داشته باشند تا بتوانند بهتر کار کنند. البته یکسری از نرم افزارها تخصصی هستند که به نسبت کار و شغلی که داریم باید آنها را یاد بگیریم مثل برنامه نویسی و یا نرم افزارهای آماری که باید به تناسب موقعیت شغلی که داریم آنها را یاد بگیریم.

برای استخدام شدن باید مهارت قدرت تجزیه و تحلیل را داشته باشید


توانایی تجزیه و تحلیل داده هایی که دارید و نتیجه گیری از آنها می تواند به کار پیدا کردن و در ادامه پیشرفت کاری شما کمک کند. در واقع قدرت تحلیل داشتن یعنی به سادگی از کنار همه چیز نگذشتن.

برای استخدام شدن باید مهارت یادگیری در کار را داشته باشید


یاد گرفتن در کار هیچ گاه نباید متوقف شود و کارجویان و کارمندان دائماً باید در حال یادگیری مهارت و تکنیکهای جدید در کار باشند. یادگیری روشهای جدید در کار کمک می‌کند که یک تجارت در رقابت موجود بین شرکتها موفق شود بنابراین تیم کاری باید در حال یاد گرفتن و به روز کردن دانش خود باشد و بتواند مهارتهای جدیدی را در کار یاد بگیرد که به پیشرفت آن تجارت کمک کند.

برای استخدام شدن باید مهارت مقابله با چالش‌ ها را داشته باشید


چالش‌ها و مشکلات کاری ممکن است در هر تجارتی وجود داشته باشد حتی در بهترین شرکت‌ها و تجارت‌ها هم چالش و مشکلات کاری وجود دارد بنابراین توانایی و مهارت مقابله با چالش‌ها و مشکلات و حل آنها جزء مهارت‌های مهمی است که کارجویان به آن نیز دارند. تکنیک حل مشکلات و چالشها در هر تجارتی باعث می‌شود که مشکلات کاری کمتری به وجود بیاید و این مهمترین مهارت برای هر کارجویی است.
advertising