چگونه در محیط کاری خود هر روز خلاق‌ تر باشیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/25
چگونه در محیط کاری خود هر روز خلاق‌ تر باشیم

روش های ساده برای خلاقیت بیشتر در محل کار


خلاقیت به معنی تبدیل ایده های نو و تخیلات به واقعیت است. معنا و مفهوم خلاقیت در واقع، درک جهان به شیوه های جدید، شناخت الگوهای پنهان، برقراری ارتباط بین پدیده‌های ظاهرا نامربوط و ایجاد و خلق راه حل‌هاست. خلاقیت شامل دو فرآیند است: تفکر و سپس خلق. اگر شما ایده ای در ذهن دارید اما برای عملی کردن آنها کاری نمی کنید، شما تنها تخیل گرا هستید و نه خلاق . خلاقیت فرآیند جان بخشیدن به چیزهای جدید است و به علاقه و تعهد نیاز دارد. محیط کار خانه دوم شماست، شما بخشی از بهترین ساعت های شبانه روز را در محیط کار می گذرانید و این حق شماست که از حضور در چنین جایی خوشحال و خرسند باشید. یکی از روشهای خوب و خوش بودن در محیط کار و رضایت داشتن از کار این است که هر از گاهی خلاقیت هایی را در محیط کار به خرج دهید و این مسئله به پیشرفت کردن تان هم کمک می کند.
باور کنید شما می توانید جهان را تغییر دهید.
ابزارها و ایده ها را با هم در میان بگذارید. به همکاران خود اعتماد کنید.
مشتری تعیین می کند که کار به خوبی انجام شده است یا نه.
بدانید چه زمانی به تنهایی کار کنید و چه زمانی با هم دست به کار شوید.
به سرعت کار کنید، ابزارها را در دسترس قرار دهید، هر زمان کار کنید.
روشهای مختلفی برای کار خلق کنید.
هر روزدیگران را در کار خود سهیم کنید.
باور کنید که هر کاری را باهم می توانید انجام دهید.

ابزار های مورد نیاز برای داشتن خلاقیت کاری



برای خلاقیت در محل کار، میز کار خوبی را انتخاب کنید


سعی کنید تجهزاتی که در محل کار نیاز دارید مثل میز و صندلی وسیستم و چیزهای دیگر را به خوبی انتخاب کنید. چیزی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و اگر هم با آن راحت نیستید و اذیتتان می کند، حتما درخواست عوض شدنشان را بدهید.اگر ابزارهایی که در محل کار از آنها استفاده می کنید برایتان راحت نباشند و دائم با آنها در جنگ باشید، دیگر انرژی لازم برای کار کردن را ندارید.

برای خلاقیت در محل کار، دنبال راه هایی برای خلق فضایی با صفا باشید


دنبال راه هایی بگردید که باعث می شود ورودتان به فضای کار با شادی تان همراه باشد. از تزئین محیط کار با کاغذهای رنگی گرفته تا خریدن گل ها یا گلدان مصنوعی می تواند برای باصفا شدن فضا به شما کمک کند. این کارها باعث می شود حس خوبی هنگام حضور در محل کار داشته باشید و این حس سرخوشی به بازده و خلاقیت هم کمک می کند.

برای خلاقیت در محل کار، میز کار خود را همیشه تمیز و مرتب کنید


کاغذهای باطله، وسائل اضافی و چیزهایی که دیگر به آنها نیازی ندارید را دور بریزید. میز کارتان را با این وسائل بدرد نخور بازار شام نکنید تا هم آرامش بیشتری داشته باشید و هم ذهنتان آزادتر باشد و بتوانید بهتر فکر کنید.

برای خلاقیت در محل کار، هدفون داشته باشید


داشتن یک دستگاه MP3 یا MP34 یا حتی فقط داشتن هدفونی که به سیستمتان متصل باشد می تواند به شما در گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه تان کمک کند. این کار باعث شادابی تان می شود و در نتیجه بر خلاقیت های فردی تان هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

برای خلاقیت در محل کار، به حاشیه ها و حاشیه سازی ها توجه نکنید


نه حاشیه سازی کنید و نه به حاشیه ها توجهی داشته باشید. حاشیه یعنی سوختن و جزغاله شدن متن و سوختن متن یعنی از بین رفتن هرگونه خلاقیت در کار و حتی نرسیدن به کارهای اصلی و مهم که نیاز به تمرکز دارند.

ما به طور طبیعی خلاق هستیم اما همینطور که بزرگ می شویم یاد میگیریم که غیر خلاق باشیم. خلاقیت مهارتیست که می تواند توسعه بیابد و پروسه ایست که می تواند مدیریت شود. توانایی شما برای تولید ایده های ابتکاری صرفا یک عملکرد ذهنی نیست، بلکه عملکرد پنج رفتار کلیدی نیز هست که مغز شما را برای کشف بهینه سازی می کند:
ایجاد ارتباط: ایجاد ارتباط بین سوالات، مشکلات یا ایده ها از زمینه های نامرتبط
مشاهده: نظارت بر رفتار مشتریان، تامین کنندگان و رقبا برای شناسایی راه های جدید انجام کارها
آزمایش: ایجاد تجربیات بر اساس تعامل و تحریک پاسخ های غیر معمول برای ظهور تفکرات
تحقیق کردن: بیان پرسش هایی که دانش فعلی را به چالش می کشد.
کار شبکه‌ای : دیدار با افرادی با ایده ها و دیدگاه های مختلف

خلاقیت یک تمرین است، و اگر شما هر روز با استفاده از این پنج مهارت تمرین کنید، مهارت های خود را در خلاقیت و نوآوری افزایش خواهید داد.
advertising