نکات کلیدی که در هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی باید رعایت کنید

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/10
نکات کلیدی که در هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی باید رعایت کنید

انتخاب عنوان خاص و مناسب و محتوای واضح و قابل فهم


با توجه به این موضوع که کاربران به صورت روزانه ایمیل‌های زیادی را دریافت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها نخوانده پاک می‌شوند، شما باید عنوان جالبی را برای پیام خود انتخاب کنید که کاربر را برای باز کردن آن تشویق کند، چرا که عنوان اولین بخشی از یک ایمیل است که معمولاً دیده می‌شود. علاوه بر عنوان مناسب شما باید محتوایی واضح را برای کاربران در نظر بگیرید که فهم آن پیچیده و زمانبر نباشد تا بتواند در نگاه اول که مخاطب به پیام شما می‌اندازد او را جذب کند. در پیام خود از دکمه‌های جذاب و امکان دنبال کردن لینک‌ها استفاده کنید. اگر هم تازه کار هستید و بار اولتان است که ایمیل تبلیغاتی ارسال می کنید حتما نکاتی در مورد ایمیل تبلیغاتی را بخوانید که برای شما تهیه شده است.

برند تجاری کسب و کار خود را در ایمیل قرار دهید


یکی از قابلیت‌های ایمیل مارکتینگ این است که شما با استفاده صحیح از آن می‌توانید، لوگو و برند خود را گسترش دهید. برای این کار لوگوی مخصوص به خود را در ایمیل‌های ارسالی قرار دهید، بهتر است این لوگو از نظر اندازه و رنگ و ساختار مشابه لوگویی باشد که شما در سایت شرکت خود استفاده کرده‌اید، چون از نظر روان شناسی رنگ روی مخاطب تاثیر گذار است.

در پایان ایمیل حتما از امضاء خود استفاده کنید


هر ایمیل باید شامل یک امضا باشد که به گیرنده می‌گوید شما چه کسی هستید و چگونه می‌تواند با شما تماس برقرار کند. امضا را تنظیم کنید تا به طور اتوماتیک در پایان هر ایمیل به نمایش درآید. این امضا شامل هر گونه جزئیاتی در مورد تماس می‌شود، بنابراین گیرنده دیگر نیازی نیست به دنبال آدرس، ایمیل یا شماره تلفن شما بگردد.

ایمیل های خود را سفارشی کنید و از برنامه های تست ایمیل استفاده کنید


شما باید در نظر داشته باشید که مخاطب شما به چه منظوری در خبرنامه‌ی شما عضو شده است و به چه زمینه‌ای علاقه دارد و ایمیل‌های که برای او ارسال می‌کنید، درهمین حوزه قرار داشته باشد. با این کار شما نشان می‌دهید که برای مخاطب ارزش قائل هستید، ایمیل‌های ارسالی را می‌توانید، با کلماتی مثل، «هدیه ما به شما» و «پیشنهاد منحصر به فرد برای شما» آغاز کنید. قبل از ارسال ایمیل به کاربران بهتر است، آن را تست کنید. نرم افزار‌هایی مانند، Apple Mail و Outlook می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از ارسال، ایمیل خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید این تست را در سرویس‌های جیمیل و یاهو انجام دهید.

از کلمات حرفه ای برای سلام و احوال پرسی استفاده کنید


استفاده از کلماتی مانند سلام در موضوع ایمیل ممکن است حرفه‌ای نباشد اما می‌تواند خوب برای همکارانی باشد با آنها صمیمی هستید؛ اما می ‌توان به جای استفاده از سلام برای اینکه رسمی‌تر شود از اصطلاحاتی مانند (گذاشتن نام فرد) عزیز، صبح بخیر، روز بخیر و غیره استفاده کنید. همچنین استفاده از نام افراد در سلام مانند سلام حامد کاملا مناسب می‌باشد اما به یاد داشته باشید نام افراد را کوتاه یا مخفف نکنید؛ مگر اینکه به شما اجازه داده شود اینکار را انجام دهید و فرد با اینکار مشکلی نداشته باشد.

قبل از ارسال ایمیل ، املاء و دستور زبان و متن خود را بررسی کنید


تعجب نکنید که توسط ایمیلی که می‌نویسید داوری و مورد قضاوت قرار خواهید گرفت. به عنوان مثال در صورتیکه ایمیل شما دارای کلمات اشتباه و خطاهای دستوری باشد، ممکن است شما به عنوان فردی شلخته، بی‌دقت و بی‌سواد تلقی شوید. قبل از اینکه بر روی send کلیک کنید، املا، دستور زبان و متن خود را بازخوانی و بررسی کنید.

به ایمیل های خود پاسخ مودبانه و به موقع بدهید


پاسخی مؤدبانه و به موقع به هر ایمیل قانونی که به آدرس شما ارسال می‌شود، بدهید. حتی اگر در حال حاضر پاسخی نداشته باشید، ثانیه‌ای وقت بگذارید تا پاسخی به ارسال کننده بدهید تا متوجه شود ایمیل او را دریافت کرده‌اید. همچنین اگر ایمیل به دریافت کننده اشتباه فرستاده شده است، به فرستنده اطلاع دهید.

امکان لغو عضویت در خبرنامه را برای مخاطبان فراهم کنید


به دلایل گوناگون ممکن است مخاطبین شما پس از مدتی تمایل خود را برای دریافت ایمیل از جانب شما از دست بدهند، شما باید این امکان را فراهم کنید که کاربران هر زمانی که اراده کردند، بتوانند عضویت خود را در خبرنامه لغو کنند و روند ارسال ایمیل به آن‌ها متوقف شود.

در هنگام عصبانیت پاسخ هیچ ایمیلی را ندهید


هرگز ایمیل در هنگام عصبانیت ارسال نکنید تا پاسخی گستاخانه ندهید. قبل از فرستادن ایمیل، پیام خود را متفکرانه ملاحظه کنید. اگر احساس عصبانیت می‌کنید، پیام خود را در فولدر drafts بگذارید و دوباره آن را بعدا در زمانی که آرامتر شدید و زمانی برای تنظیم پاسخی مناسب داشتید، مرور کنید.

از پیوست فایل های حجیم اجتناب کنید


برخی از سرویس دهندگان حجم مشخصی را برای فایل‌های پیوست شده محدود کرده‌اند و علاوه بر این موضوع تعدادی از کاربران به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، پس شما باید در مواقعی که لازم است در ایمیل ارسالی فایلی را پیوست کنید، مسئله محدودیت حجم را در نظر بگیرید.

استفاده از حرف تعجب و علامت ندا در ایمیل ، را برای خود ممنوع کنید


استفاده از علامت تعجب یا نشانه‌های دیگری مانند هیجان و مخفف‌ها در ارتباطات تجاری به خوبی تفسیر نمی‌شود. از این علامت‌ها استفاده نکنید مگر اینکه بدانید دریافت کننده به خوبی این علائم را می‌داند. همچنین استفاده از چند علامت تعجب پشت سرهم حرفه‌ای نمی‌باشد، مانند این !!!!. علامت تعجب باید سختیگرانه به کار برده شود.

امکان اشتراک گذاری ایمیل خود در شبکه های اجتماعی را فراهم کنید


در صورتی که ایمیل شما محتوای ارزشمندی داشته باشد، مخاطبان علاقه‌مند می‌شوند که آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، بنابراین شما باید دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و غیره را در ایمیل خود قرار دهید.
advertising