استراتژی مدیریت هزینه چیست

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/11/30
استراتژی مدیریت هزینه چیستمدیریت هزینه، فرایند برنامه ریزی و کنترل بودجه کسب و کار است. مدیریت هزینه، نوعی حسابداری مدیریتی است که از طریق کاهش دادن احتمال اضافه شدن بوجه، هزینه ها را پیش بینی کند. بسیاری از کسب و کارها از برنامه های مدیریت هزینه برای پروژ های خاص و مدلهای کلی کسب و کار بهره میگیرند.

استراتژی مدیریت هزینه درصدد کاهش دادن هزینه ها بر می آید و می کوشد از طریق کاهش دادن هزینه ها در مقایسه با شرکتهای رقیب به سهم بیشتری از بازار دست یابد

در این استراتژی مدیریت درصدد کاهش دادن هزینه ها بر می آید و می کوشد از طریق کاهش دادن هزینه ها در مقایسه با شرکتهای رقیب به سهم بیشتری از بازار دست یابد. سازمان بی مهابا درصدد افزایش کارایی بر می آید. در اجرای این استراتژی حفظ ثبات و پایداری در اولویت قرار می گیرد و شرکت به فکر نوآوری وخطرپذیری نیست بلکه به دنبال عرضه محصولات و خدمات به قیمتهای رقابتی است.

البته از کیفیت محصولات نمی کاهد و به سودی معقول تن در می دهد. شرکتی که از این شیوه مدیریت استفاده می کندنمی توانند محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت می تواند در برابر شرکتهای رقیب ایستادگی کند زیرا مشتریان ارزان تر پیدا کنند.

این تاکتیک ها شرکت ها می توانند جهت دستیابی به مدیریت هزینه تاکتیک های متفاوتی را اعمال کنند.عبارتند از:


1 استفاده از امکانات (تسهیلات) در مقیاس وسیع
2 بهبودفرآیند
3 حداقل کردن هزینه
4 مدیریت کیفیت جامع
5 الگو برداری و کنترل هزینه های سربار .
6 استفاده بهینه از تمامی آن ها به منظور حذف انحرافات نا مساعد.
محصولی که با هزینه نسبتاً پایین تولید می شود و در دسترس گروه وسیعی از مشتریان قرار می گیرد،اغلب محصولی است که تزئینات خاصی نداشته و در آن تمایز چندانی نیز موجود نیست. حفظ این استراتژی مستلزم تلاش های مستمری جهت کاهش هزینه ها در تمام جنبه های تجارت است.
استراتژی مدیریت هزینه معمولاً جهت طراحی محصول مستلزم مهارت زیادی در مهندسی فرآیند تولیدمی باشد تا بتوان به تولیدی کارا و سرمایه گذاری عمده ای در دارایی های مولد دست یافت.
advertising