6 ایده مناسب برای ایجاد و راه اندازی شغل دوم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/08/07
6 ایده مناسب برای ایجاد و راه اندازی شغل دوم

1. تولید مواد غذایی ساده وعرضه آن به بازار


اگر به غذا علاقه داشته باشید، همیشه راهی برای ایجاد کسب‌وکار وجود دارد. یک راه عالی برای موفقیت در کسب‌ و‌کار یا تولید محصول این است که جای خالی یک نیاز را پر کنید، نیاز به خوردن در همه وجود دارد. اگر آشپزی را دوست دارید و یک آشپزخانه در دسترس دارید، نصف راه را رفته‌ اید. محصولاتی که قابل نگهداری در دمای اتاق هستند مانند،‌ شیرینی،‌ خوراکی‌های محلی، محصولات پخته شده، غذاهای خانگی، همه می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. می‌توانید اول برای دوستان و آشنایان‌ یا همکاران‌ خود آشپزی کنید و اگر رضایت داشتند کارخود را توسعه دهید.

2. از دانش و مهارت خود برای آموزش به دیگران استفاده کنید


اگر در هر زمینه ‌ای تخصص دارید، به احتمال زیاد افرادی هستند که حاضرند برای یاد گرفتن دانش شما پول پرداخت کنند. اگر تجربیات شما در کتاب الکترونیکی جمع نمی‌شود، دوره‌های آنلاین بسازید و به اشتراک بگذارید. به هر حال، وقتی که محتوای دیجیتال تولید می‌کنید، می‌توانید بارها و بارها آن را بفروشید. این کار هیچ حد و مرز یا هزینه‌ی ساختی برای‌شما نخواهد داشت.
تمام دانش و مهارت‌هایتان را در یک کتاب الکترونیکی جمع کنید و به افرادی که می‌خواهند آن مهارت را یاد بگیرند یا در شغل‌ خود پیشرفت کنند بفروشید. اگر محصول‌ شما ارزشمند باشد و بدانید چطور مخاطب را هدف قرار دهید سود زیادی برای شما خواهد داشت. اگر با اینترنت آشنایی چندانی ندارید، شاگردان حضوری بگیرید. اگر در زمینه‌ ی خاصی هم تخصص ندارید، می‌توانید به بچه‌های دبستانی یا متوسطه‌ ی دوستان و آشنایان آموزش درسی دهید.

3. مدیریت شبکه‌ های اجتماعی را برعهده بگیرید


به احتمال قوی، زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید. بنابراین، چرا از این تخصص استفاده نکنید و حقوق نگیرید؟ خیلی از شرکت‌ها، به خصوص استارت اپ ها، می‌خواهند حضوری قوی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و برای انجام این کار به مردم نیاز دارند.

4. از طریق وبلاگ نویسی کسب درامد کنید


کار سختی نیست، وبلاگ‌نویسی را هر وقت و هرجا که بخواهید می‌توانید انجام دهید. وبلاگ‌نویسی یک راه عالی برای داشتن درآمد دوم است. ده‌ها هزار وبلاگ ‌نویس هر روز در مورد سفر، آشپزی، تربیت فرزندان، هنر، انیمیشن،‌ تکنولوژی ، پزشکی ، سبک زندگی و موضوعات دیگر می‌نویسند. آنها به خاطر بازاریابی در بین خواننده‌ها، فروش رابطه ‌ای، درآمد تبلیغات و اسپانسرها هر روز در حال رشد هستند.

5. طراحی گرافیکی با کامپیوتر را یاد بگیرید


با داشتن نرم‌افزارهای ادوبی و مراجعه به وبسایت‌هایی مثل Canva و Visme، فقط به کمی پشتکار، خلاقیت و شور و شوق برای طراحی نیاز دارید تا کار خود را شروع کنید . داشتن پیش ‌زمینه یا دانش در مورد طراحی گرافیکی خیلی به‌ شما کمک می کند. یاد گرفتن اصول آن به صورت خودآموز هم کار چندان سختی نیست. حتی اگر نتوانید خیلی سریع از این راه پول در بیاورید ،‌ حتما در کار فعلی به شما کمک خواهد کرد.

6. برنامه نویسی یاد بگیرید و اپلیکیشن بسازید


یاد گرفتن کدنویسی ممکن است کمی طول بکشد، اما وقتی شروع به برنامه ‌نویسی کنید، می‌توانید به راحتی اپلیکیشن بنویسید و به فروش برسانید. کدنویسی می‌تواند دروازه‌ای باشد برای ساختن کسب‌ وکارهای بزرگ‌ تر. ساختن اپلیکیشن‌ یک صنعت جدید و در حال رشد است و همیشه نیازی وجود دارد که می‌توان آن را برآورده کرد. در سال ۲۰۱۴، بازار اپلیکیشن آیفون به تنهایی ۴۰۰۰ موقعیت کاری ایجاد کرد.
advertising