با خواص گیاه بوقناق آشنا شویم

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/09/11
با خواص گیاه بوقناق آشنا شویمعرق بوقناق« جوش صورت را به علت فعال کردن کبد و تصفیه خون از بین می برد. برای نفخ معده و روده بسیار موثر است. برای دستگاه گوارش، درمان کولیت و فعال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی عشر روده و تجزیه و تحلیل چربی ها ( تریگلیسیرید و کلسترول) بسیار خوب و موثر عمل کرده است.
غدد فوق کلیه را فعال کرده و ترشح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس و عصبانیت و اضطراب را ازبین می برد.
از همه جالب تر افزایش انسولین و فعال کردن لوزالمعده و کاهش قند خون و درمان دیابت است. به همین جهت در افراد غیر دیابتی باید حتما با کمی عسل طبیعی میل شود چون به شدت قند خون را کاهش می دهد.
بیماران قندی می توانند هر 4 ساعت یک استکان عرق بوقناق را تناول کنن و اثرات معجزه آسای کاهش دیابت و درمان آن را تجربه کنند و اگر به همین ترتیب ادامه دهندعند بالا را کاهش داده و پایین می آورد.
عرق بوقناق یبوست را از میان برده و به روده ها نرمی می دهد. برای افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند، قبل از غذا یک استکان و بعد از غذا نیز نصف استکان تناول نمایند. « عرق بوقناق» را می توان بیست دقیقه قبل از غذا تناول نمود. در طول روز به جای آب می توان به طور متناوب از «عرق بوقناق» و چند ساعت بعد « عرق هوفاریقون» و چند ساعت بعد « عرق ایرسا» تناول کرد و آثار آن را که تنظیم تمام اعضای بدن و شفافیت پوست و طراوت و شادای و تحرک و سرزندگی و از میان رفتن اوره و اسید اوریک و چربی و کلسترول و قند و تیرگی پوست و تناسب اندام است، ملاحظه نمود.

خواص درمانی عرق بوقناق


بیماری های خونی مانند کم خونی ها (چون بوقناق می تواند میزان تولید گلبولهای قرمز را افزایش دهد) و کمبود پلاکت ها مانند بیماری ITP.
بیماری تنگی نفس.
بیماری های تنفسی مانند آسم.
پیشگیری و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی.
بیماری ضعف عضله قلبی.
درمان کولیت روده و رفع یبوست (یکی از بهترین خواص عرق زول و بوقناق)
تنظیم ترشح آدرنالین و کاهش استرس، عصبانیت
رفع جوش های صورت با فعال کردن کبد و تصفیه خون
غدد فوق کلیه را فعال کرده، ترشح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس و عصبانیت و اضطراب را از بین می برد.
یبوست را از میان برده و به روده ها نرمی می دهد.
جهت درمان ورم و سنگ کلیه و مثانه از آن می توان استفاده کرد.
از همه جالب تر نقش آن در افزایش ترشح انسولین، فعال کردن لوزالمعده، کاهش قند خون و در نتیجه درمان دیابت است؛ به همین جهت در افراد غیر دیابتی باید حتماً با کمی عسل طبیعی میل شود چون به شدت قند خون را کاهش می دهد.

مضرات عرق بوقناق


برای ریه مضر است و مصلح آن صمغ عربی است.
نحوه مصرف عرق گیاه بوقناق

نکات قابل توجه در مصرف گیاه بوقناق


مصرف عرق گیاه بوقناق برای کاهش قند خون باید به صورت ناشنا باشد.

بدن فرد باید نسبت به این عرق حساسیت نداشته باشد.

روند بهبودی در بیماران دیابتی باید مشخص شود.

در صورتی که قند خون بیمار دیابتی بیشتر از 200میلی گرم باشد، باید هر 4 ساعت یک استکان از عرق گیاه بوقناق نوشیده شود که هر استکان 100 میلی لیتر است.
مصرف بیش از حد این گیاه دارویی موجب افت فشار خون می شود و به همین دلیل بری جولگیری از افت فشار خون می توان آن را به همراه خرما و عسل میل کرد.
advertising