خواص دارویی شوید را بدانیم

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/09/01
خواص دارویی شوید را بدانیمشوید یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید حال بلغمی ها و سردمزاج ها است. مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن ها و هاضم قوی می باشد.خوردن شوید، یرقان (زردی پوست) و امراض بلغمی و سکسکه و ضعف معده و جگر و طحال را رفع می کند.

مصرف شوید تازه، برای تنگی نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کلیه و مثانه، کولیت، درد مفاصل، درد قاعدگی و بیماری های تناسلی مفید است.

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده آور است و می تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد

در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری درد .

از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود ودام درن قدیم بخوبی به این موضوع واقف بودند . مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را ساکت کنند .

در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شود است . این نوع بیماران باید دم کرده شود را آهسته آهسته بنوشند .

در چین حتی شود را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار میبرند .

درمان طبیعی باد فتق با شوید


یک نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم شوید استفاده می کنند
طرز استفاده:
برای باد فتق که از تخم شوید استفاده می کنند دستور آن باین صورت است که باید حدود 40 گرم تخم شوید را بودهید تا کاملا قهو ه ای شود سپس آنرا کاملا آسیاب کنید تا بصورت پودر داراید و بعدا آنرا با سرکه سیب مخلوط کرده و میل کنید .

خواص تخم شوید


تخم شويد اثرات درماني زيادي دارد منجمله بعنوان ضدتشنج ، ‌ضد درد ، نفخ شكم ، ادرار آور و براي تقويت معده بكار مي رود . براي كساني كه اشتهاي زيادي به غذاندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترين دارو است زيرااشتها را زياد كرده , معده را تقويت مي كند و انرژي به بدن مي دهد . تخم شويد را مي توان براي ناراحتي معده، بي خوابي و ضد گاز معده بكار برد .
advertising