افزایش اشتهای کودکان با داروهای طبیعی

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/11/08
افزایش اشتهای کودکان با داروهای طبیعی

دلیل بی اشتهایی کودکان


دلایل زیادی برای بی اشتهایی کودک وجود دارد، اما قبل از اینکه به علت های کمبود اشتها در دوره نوپایی و کودکی برپدازیم، بهتر است بدانید که اشتهای طبیعی در کودکان یعنی چه. متخصصان تغذیه معتقدند اگر شما از دو یا سه گروه غذایی خوراکی هایی برای کودک روی میز یا توی سفره می گذارید و او به ازای هر سال از سنش یک قاشق از این غذاها را می خورد و از طرف دیگر وقتی برای معاینه و پر کاردن کارت رشدش مراجعه می کنید وضعیتش طبیعی است، نباید غصه بخورید و نگران شوید چون مشکل نه در اشتهای کودک بلکه در ذهن شماست که از او توقع بیش از حد دارید!

گیاهان تقویت کننده اشتها


زنجبیل: شاید بچه ها نتواند طعم تند و تیز زنجبیل را در حالت عادی تحمل کنند اما دادن چای زنجبیل به آنها نیم ساعت غذا اشتهایشان را کاملا باز می کند.

ترب کوهی: از خانواده شب بوهاست و اشتها را باز می کند. برای این کار باید یک قاشق مرباخوری از آن را قبل از غذا به فرزندتان بدهید.

آلوئه ورا: اغلب بچه ها این میوه خوش عطر و طعم را می پسندند و جالب است که بعد از خوردن آن تازه اشتهایشان برای بیشتر خوردن باز می شود.

لیموترش: کدام بچه ای است که از خوردن یک لیموناد طبیعی تگری بدش بیاید؟! لیموترش اشتهای کودک را تنظیم و گرسنگی را تحریک می کند.

رزماری: دقت کردید که بچه ها چقدر از عطر و طعم غذاهای ایتالیایی خوششان می آید؟ خب، وجود ادویه ای مثل رزماری با عطر و طعم خاصی که به غذاها می دهد بی دلیل نیست! رزماری هم اشتها آور است و هم ضد عفونت.

ترخون: ترخون را در غذاهای حاوی گوشت و مرغ بریزید و از معجزه اش در افزایش اشتهای فرزندتان لذت ببرید. ترخون همچنین در مبارزه با انگل های روده ای هم موثر است.

آویشن: آویشن هم در رفع برونشیت موثر است و هم اشتها را بیشتر می کند. آویشن همچنین روی، پتاسیم و آهن هم دارد.

استفاده از چای بابونه جهت افزایش اشتها


نوشیدن روزی یک فنجان چای بابونه از دیگر عوامل افزایش اشتها با طب سنتی محسوب می شود که در درمان لاغری نیز موثر می باشد.

معجون مارچوبه برای افزایش اشتها


برای تهیه این معجون، به شیر جوشیده به مقدار 2 تا 5 گرم مارچوبه بیفزاید و با 1 قاشق مربا خوری کره مخلوط نمایید. از این معجون در طول هفته 2 مرتبه و به مدت 2 ماه استفاده کنید، تا شاهد تاثیرات آن بر روی افزایش وزن باشید.

کوشاد یا جنتیان برای افزایش اشتها


یک دیگر از راه های افزایش اشتها با طب سنتی کوشاد می باشد که به دلیل وجود ماده شیمیایی آماروجنتین بسیار تلخ می باشد. توصیه می گردد اشخاص بالای 65 سال با مشورت پزشک از این گیاه استفاده نمایند و همچنین برای کودکان زیر 2 سال و زنان در دوران بارداری و شیر دهی ممنوع می باشد. طریق مصرف این گیاه نیز بدین شکل است که ریشه گیاه را به خوبی شست و شو داده و به مدت 20 دقیقه در آب، آن را بجوشانید و روزی یک فنجان از این محول را بنوشید.

شیرین بیان افزایش اشتها


ریشه خشک شده شیرین بیان را به مقدار نیاز در آب بجوشانید. نوشیدن روزی سه مرتبه از این محلول (دمنوش) می تواند برای درمان لاغری و افزایش اشتها بسیار مفید باشد.


افزایش اشتها با زنجبیل


یکی دیگر از عوامل کاهش اشتها، مشکلات سیستم گوارش انسان می باشد، که زنجبیل تاثیرات بسزای در درمان این اختلالات دارد و باعث افزایش اشتها و رفع لاغری می گردد. زنجبیل بیشتر به شکل پودر به عنوان چاشنی غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش اشتها با جنسینگ


برای بهره بردن از خواص جنسینگ برای افزایش اشتها؛ 2قاشق غذاخوری جنسینگ پودر شده را به همراه کره به میزان 2قاشق مرباخوری را در یک لیوان شیر ولرم مخلوط نمایید و سپس میل نمایید، این عمل را روزانه یک مرتبه و به مدت 30روز انجام دهید تا به خواص آن پی ببرید.

در ادامه این بخش می توان از نسخه های گیاهی دیگری کمک گرفت تا به افزایش اشتها و درمان کاهش وزن در کودکان و سایر افراد کمک کرد. که برای مصرف هرکدام از موارد ذیل فقط باید یک قاشق مرباخوری از ترکیبات بدست آمده را در یک لیوان آب جوش دم کنید و یک ساعت قبل از غذا میل نمایید:

بابونه، پونه، به لیمو، زنجفیل جهت افزایش اشتها


هر 4 گیاه را به قسمت مساوی با هم ترکیب نمایید.

افسنتین، جوزبویا، سماق، پونه، گلپر


2قسمت از گیاه پونه را با یک قسمت از جوزبویا، افسنتین، گلپر و سماق مخلوط کنید.
advertising