شربت اشتها آور سیپروهپتادین در کودکان چه عوارضی دارد

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/09/01
شربت اشتها آور سیپروهپتادین در کودکان چه عوارضی دارد

عوارض داروهای اشتها آور بر کودکان


سیپروهپتادین بر دستگاه اعصاب مرکزی اثر می گذارد و باعث بروز عوارض متعددی می شود. عوارض داروهای اشتها آور بر سلامت کودکان عبارتند از:
گیجی، خواب آلودگی، نداشتن تمرکز، نخوابیدن کودک به علت هیجان زیاد، بی قراری، تپش قلب، کاهش فشار خون، اثر بر عملکرد کبد، اسهال، یبوست، و استفراغ. در صورت مصرف بیش از حد و بروز مسمومیت، اختلال دفع ادرار و کاهش هشدارهای مغزی نیز می تواند از سایر عوارض این داروها باشد. مصرف زیاد این دارو در کودکان می تواند منجر به توهم، مشکل های قلبی، ریوی، و حتی مرگ شود.

برای افزایش اشتهای کودک، سیپروهپتادین ندهید


در واقع سیپروهپتادین در گروه داروهای آنتی هیستامین و ضدآلرژی قرار دارد و از عوارض آن تغییر اشتها و در برخی موارد افزایش اشتها است. این دارو در کودکان باعث کاهش هشدارهای مغزی شده و بیشتر عوارض آن بر روی دستگاه اعصاب مرکزی است. مصرف زیاد آن در کودکان می تواند باعث توهم، مشکلات قلبی، ریوی و حتی مرگ گردد. بهتر است در کودکان این دارو مصرف نگردد، مگر تحت شرایط خاص و زیر نظر پزشک متخصص.

نحوه غذا دادن به کودک کم اشتها


اصولا غذا دادن به کودکان کم اشتها صبر و حوصله زیادی مطلبد. بهتر است که کودک را در تهیه غذا مشارکت دهید. طعم و رنگ و ظاهر غذا در پذیرش غذای کودک بسیار موثر است. در درجه اول باید غذایی را برای او تهیه کنید که از ترجیح های غذایی کودک باشد. بهتر است غذاهایی با رنگ های شاد و متنوع برای او آماده کنید. به طور مثال، یک ران مرغ پخته را با سس قرمز، دو تکه هویج، فلفل دلمه ای سبز و زرد و کاهوی ریز شده در یک بشقاب قرار دهید. غذاهای فرم انگشتی، رنگی، جذاب و سرد برای کودکان قابلیت پذیرش بیشتری دارد.
advertising