برنزه کردن پوست با روغن بچه

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/13
برنزه کردن پوست با روغن بچهداشتن یک بدن برنزه جذاب برای بسیاری از خانم ها و برخی از آقایان نوعی رویا محسوب می شود. بسیاری از افراد عقیده دارند که استفاده از روغن بچه می تواند به روند برنزه شدن سرعت بخشد. در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا با نکاتی در مورد برنزه کردن با روغن بچه آشنا شوید.

خانم های عزیز! وقت آن رسیده که دیگر به بدن های برنزه کیت هادسون یا جنیفر لوپز حسادت نکنید، چون شما هم می توانید پوستی برنزه و رویایی داشته باشید. کرم ها و لوسیون های برنزه کننده، راز بدن های برنزه این سلبریتی هاست. اما شما چطور می توانید بدون خطر و به صورت طبیعی خودتان را برنزه کنید؟ اگر می خواهید زیر آفتاب بروید و به آن طریق پوست تان را تیره کنید، باید بدانید که این کار خطراتی به همراه دارد. چنانچه احتیاطات لازم را به کار نگیرید، دچار آفتاب سوختگی و علائم وحشتناک آن روی پوست تان می شوید.برنزه کردن با آفتاب می تواند روش پرخطری باشد و چنانچه به طور منظم در معرض آفتاب قرار گیرید، احتمال ابتلا به سرطان پوست در شما بسیار بالا خواهد رفت. این چیزی است که مطمئنا حتی در رویاهای خود هم نمی خواهید. اجازه دهید مراحل برنزه شدن را برایتان توضیح دهیم. تشعشعات فرابنفش خورشید برای پوست مضرند، به منظور حفاظت از پوست در برابر این تشعشعات، پوست ملانین تولید می کند و همین موجب تیره شدن رنگ پوست می شود. تولید ملانین رنگ پوست را تیره می کند یا به بیان دیگر پوست را برنزه می کند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برنزه شدن روندی تدریجی است؛ یعنی حتی اگر یک روز کامل را زیر آفتاب بگذرانید نمی توانید برنزه شوید. چون بدن نمی تواند در یک روز ملانین کافی جهت محافظت از پوست تولید کند. و نتیجه این کار تنها آفتاب سوختگی و خراب شدن کل داستان خواهد بود. تولید ملانین بدن با قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت تدریجی و کوتاه مدت، افزایش پیدا می کند. این کار به شما کمک می کند پوست برنزه تان ماندگاری بیشتری داشته باشد. درباره استفاده از روغن های برنزه کننده برای تسریع روند برنزه شدن چه نظری دارید؟ درباره این موضوع هم صحبت خواهیم کرد.

عملکرد روغن برنزه کننده چگونه است؟


دو روش رایج برای محافظت از پوست در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب وجود دارد: اولی استفاده از لوسیون و بعدی استفاده از روغن. بسیاری از افراد را در استخر یا کنار ساحل مشاهده می کنید که به مقدار زیادی روغن برنزه کننده به بدن خود می زنند. استفاده از روغن برنزه کننده در برابر آسیب های آفتاب از پوست محافظت می کند؛ چون بعضی ( بهتر است بگوییم تعداد معدودی از) روغن ها دارای خواص محافظت کننده و ضد آفتاب هستند.اما فاکتور محافظت از نور خورشید یا SPF در این روغن ها بسیار اندک است و به همین دلیل است که باعث برنزه شدن سریع تر پوست می شوند، چون پوست بیشتر در معرض تشعشعات آفتاب قرار می گیرد. در واقع این روغن ها اشعه بیشتری جذب می کنند، تولید ملانین را افزایش می دهند و به این ترتیب پوست تان را برنزه می کنند. می توانید این روغن ها را خریداری کرده یا آن ها را در خانه درست کنید. این روغن ها سرشار از انواع ویتامین بوده و حاوی عصاره میوه ها و سبزیجات هستند که به همین دلیل باعث تغذیه پوست هم می شوند. روغن بچه، در کنار مصارف مختلفی که دارد، یک مکمل معروف در روند برنزه کردن پوست نیز به شمار می رود. اما آیا روغن بچه می تواند به شما کمک کند برنزه شوید؟ بیایید جواب این سوال را پیدا کنیم.

روغن بچه برای برنزه کردن پوست


شاید وسوسه شوید به پوستتان روغن بچه بزنید، چون تاثیری مشابه اتوبرنزها دارد. اما آیا این روغن واقعا در روند برنزه شدن هم تاثیر دارد؟ شاید نه، و رنگ تیره فقط ظاهر قضیه باشد که شما می بینید. روغن قطعا پوستتان را تغذیه می کند، اما خواص ضد آفتابی ندارد. این روغن ها تشعشعات فرابنفش را جذب می کنند، پوست تان را می سوزانند و رنگ آن را قهوه ای می کنند.
برنزه کردن با روغن بچه همان تاثیری را دارد که روغن ها یا لوسیون های برنزه کننده دیگر دارند، یعنی به برنزه شدن سریع پوست تان کمک می کند. برنزه کردن با روغن بچه یا هر روغن دیگری، بیشتر از دو هفته دوام نخواهد داشت. علاوه بر آن، ممکن است به پوست تان هم آسیب برساند. بنابراین باور کلی آن است که می بایست از مصرف این روغن ها اجتناب کنید، چه بخواهید زیر آفتاب از آن استفاده کنید و چه در دستگاه های سولاریوم.اما اگر پیش از زدن روغن بچه، کرم ضد آفتاب حاوی SPF بزنید چطور؟ باز هم تاثیری نخواهد داشت. استفاده از روغن، کرم ضد آفتاب را بی اثر می کند.

استفاده از روغن برنزه کننده زمانی توصیه می شود که به دنبال برنزه شدن سریع هستید و نیاز به تغییر رنگ فوری دارید و نمی توانید منتظر بمانید. پیش از رفتن به دستگاه های سولاریوم یا آفتاب گرفتن، مقدار فراوانی آب بنوشید و مقادیر زیادی از روغن را روی پوست بدن خود بمالید. اما به یاد داشته باشید تنها دلیلی که از این روش استفاده می کنید عجله شماست.پیش از شروع کار، پوست تان را با یک مرطوب کننده خوب مرطوب کنید. از یک محافظ چشم، مثل عینک، برای حفاظت از چشمان خود در برابر آفتاب استفاده کنید. همچنین از برنزه کردن در ساعات اوج تابش آفتاب اجتناب کنید.
advertising