راهکار های افزایش سریع رشد ناخن ها

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/10
راهکار های افزایش سریع رشد ناخن هاآیا ناخن هایتان فاقد زیبایی طبیعی هستند؟ آیا رشد ناخن هایتان از حد متوسط کندتر است؟ چگونه باعث افزایش رشد ناخن ها شویم؟ همانطور که می دانیم، همه خواهان این هستند که ناخن هایشان به سرعت رشد کنند، زیرا باعث زیبایی دستهایشان می شود. به غیر از این، رشد سالم ناخن، نشان دهنده سلامت عمومی بدن می باشد. راه های آسانی برای کمک به رشد سریع ناخن ها وجود دارد. در این مقاله بهترین نکات در مورد نحوه رشد سریع ناخن در خانه و در مدت یک هفته را ذکر می کنیم .
برای اینکه سلامت ناخن هایتان حفظ شود و رشد سریع تری داشته باشند بهتر است که کارهای زیر را حتما انجام دهید. انجام دادن بعضی از کارها باعث می شود که ناخن بیشتر کلاژن سازی کرده و محکم تر شود.

ناخن هایتان را باید تمیز و خشک نگه دارید


با این کار از رشد قارچ ها، باکتری ها و دیگر موجودات زنده در زیر ناخن ها جلوگیری می شود. اگر با مواد شیمیایی نظافت می کنید یا ظرف می شویید، از دستکش های لاستیکی که لایه پنبه ای دارند استفاده کنید و از اینکه ناخن های خود را به مدت طولانی در مایعات نگه دارید، اجتناب کنید.

استفاده از مرطوب کننده برای ناخن


زمانی که از لوسیون دست استفاده می کنید، ناخن ها و کوتیکول های ناخن را هم با این لوسیون مالش دهید.

کوتاه کردن و سوهان کشیدن منظم ناخن


از یک قیچی مانیکور تیز یا قیچی استفاده کنید. ناخن ها را به صورت صاف کوتاه کنید و سر ناخن ها را گرد کنید. توصیه می شود که ناخن های خود را زمانی که نرم و ملایم هستند کوتاه کرده و سوهان بکشید.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن ناخن های قوی و سالم


مصرف مقدار زیادی پروتئین به داشتن ناخن هایی سالم و قوی کمک می کند. زیرا ناخن ها از پروتئین ساخته شده اند. گوشت مرغ، گوشت گاو و گوشت بره، ماهی، اسفناج و سایر سبزیجات منبع غنی از پروتئین هستند.غذاهایی که باعث استحکام و رشد ناخن های شما می شونداگر می خواهید ناخن هایی براق و سالم داشته باشید، این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تخم مرغ برای استحکام ناخن ها


تخم مرغ سرشار از پروتئین است و باعث استحکام استخوان های بدن، مو و ناخن ها می شود، همچنین غنی از بیوتین، ویتامین D و B12 می باشد. بیوتین به استحکام ناخن ها کمک می کند و شکنندگی آنها را کمتر می کند.

جو دوسر برای ساخت ناخن


مواد معدنی مانند روی و مس، برای ساخت ناخن و مو بسیار حیاتی هستند. این مواد معدنی در بلغور جو دوسر نیز یافت می شوند.

رشد ناخن و ماهی قزل آلا


ماهی قزل آلا نیز دارای مواد مغذی می باشد که در استحکام استخوان و رشد ناخن نقش دارد. علاوه بر این دارای ویتامین D میباشد که برای رشد استخوانها مفید میباشد.

لوبیا برای رش ناخن ها


لوبیا نیز در رشد ناخن ها نقش دارد زیرا حاوی بیوتین می باشد. بنابراین در رژیم غذایی خود از لوبیا استفاده کنید.

دانه های گل آفتابگردان برای رشد ناخن


دانه های گل آفتابگردان حاوی مواد مغذی و مواد معدنی مانند منگنز و مس می باشند که تولید بافت همبند در غضروف و استخوان را افزایش می دهند.

بهترین ویتامین ها برای رشد ناخن


ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلول ها و همچنین رشد ناخن لازم و ضروری می باشد. غذاهایی مانند تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت ها، و مرکبات سرشار از اسید فولیک هستند. یک فرد برای اینکه ناخن های سالمی داشته باشد باید به مقدار 400 تا 500 میلی گرم، اسید فولیک مصرف کند.

1. رشد ناخن و ویتامین C


ویتامین C برای تولید کلاژن و کمک به استحکام ناخن ها حیاتی می باشد. کمبود ویتامین C باعث شکنندگی و کند شدن رشد ناخن می شود. این ویتامین در مرکباتی مانند لیمو ترش، پرتقال و لیمو، زغال اخته، توت فرنگی، گوجه فرنگی و سبزیجات دارای برگ سبز یافت می شود.

2. رشد ناخن و ویتامین H ( بیوتین)


این ویتامین به رشد مو، پوست و ناخن ها کمک می کند. این ویتامین را به شکل مکمل یا از طریق غذا میتوان به دست آورد. بیوتین در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، آووکادو و موز یافت می شود.

3.ویتامین A برای رشد ناخن


این ویتامین برای شرکت در ساخت بافت ها، دندان ها، ناخن ها و استخوان ها بسیار اهمیت دارد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث سم زدایی بدن می شود. ویتامین A در غذاهایی مانند اسفناج، گریپ فروت، سیب زمینی شیرین و سیب یافت می شود. ویتامین های غیر گیاهی و گوشتی مانند جگر، شیر و تخم مرغ هم دارای ویتامین A بسیاری هستند.

استفاده از بیوتین برای افزایش رشد ناخن


بیوتین نوعی ویتامین B است که به تقویت ناخن ها و مو کمک می کند. بر اساس برخی مطالعات انسانی، مصرف مکمل بیوتین به صورت روزانه، برای تقویت ناخن ها مناسب می باشد. مخمر آبجو، تخم مرغ پخته شده، ساردین، غلات کامل، آجیل و کره های آجیلی، گل کلم، موز، قارچ و سویا و انواع لوبیا از بهترین غذاهای غنی از بیوتین هستند.
از سفت کننده های ناخن استفاده کنیدبه طور کلی، نرمی ناخن ها، آنها را نسبت به شکستن آسیب پذیرتر می کند. توصیه می شود از سفت کننده های ناخن برای جلوگیری از شکستن آنها استفاده کنید. مواد تقویت کننده ناخن، باعث استحکام آنها شده و مانع از شکنندگی ناخن ها در کوتاه مدت می شود. اما، متخصصان می گویند استفاده طولانی مدت از مواد سفت کننده ناخن ها، می توانند ناخن ها را بیشتر در معرض شکنندگی و ضعیف شدن قرار دهند.

از چسب های ناخن و مواد براق کننده سمی استفاده نکنید


استفاده مرتب از چسب برای ناخن های مصنوعی، ناخن های واقعی را ضعیف و شکننده تر می کند. بهترین انتخاب استفاده از لاک های ناخن است که مواد شیمیایی سمی کمی دارند یا کلا فاقد مواد سمی هستند مانند تولوئن، فرمالدئید و دیبوتیل فتالات (DBP). فرمول های مبتنی بر آب بدون مواد سمی هستند.

مصرف پروتئین برای افزایش رشد ناخن


همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است. همچنین می توانید مقداری پودر پروتئین را به یک لیوان شیر اضافه کرده و مصرف کنید. قبل از مصرف هرگونه مکمل پروتئین، با دکتر خود مشورت کنید.

مراقبت از کوتیکول ناخن


کوتیکول بخش مهمی از ناخن به شمار می رود که از آن در برابر عفونت محافظت می کند. آسیب رسیدن به کوتیکول مانند فشار دادن به پائین یا بریدن آنها بدون اینکه نرم شده باشند، ممکن است به ناخن ها آسیب برساند و باعث رشد تدریجی ناخن ها شود. بنابراین، ناخن های خود را در آب گرم و صابون قرار دهید تا نرم شوند، سپس کوتیکول ها را برای به جریان انداختن خون، ماساژ دهید. از بریدن کوتیکول ها اجتناب کنید زیرا باعث خونریزی و عفونت ناخن می شود.

از لاک ناخن تقویت کننده استفاده کنید


اگر ناخن های شما در معرض شکنندگی قرار دارند ، حفاظت از آنها در هنگام رشد، اهمیت دارد. بنابراین توصیه می شود که از یک لاک ناخن تقویت کننده برای کمک به حفظ ناخن ها و جلوگیری از شکستن آنها استفاده کنید. همچنین، زمانی که رشد می کنند از این لاک بزنید تا از ناخن تازه رشد کرده، مراقبت کند.

افزایش گردش خون برای افزایش رشد ناخن


اگر جریان خون در دست ها به اندازه کافی باشد، ناخن ها بلندتر شده و سریع تر نیز رشد می کنند. اگر اغلب دست های سردی دارید، پس ممکن است با گردش خون در دستان خود مشکل داشته باشید. ورزش یک روش عالی برای افزایش گردش خون است. بهتر است پنج بار در هفته یک پیاده روی نیم ساعتی انجام دهید. همچنین، مقدار زیادی آب بنوشید و نمک کمتری مصرف کنید.

مرطوب نگه داشتن کوتیکول ها


کوتیکول های ترک خورده و خشک، باعث بلند شدن ناخن ها و سالم ماندن آنها، نمی شوند. کوتیکول ها و پوست خود را مرتب مرطوب نگه دارید و از سالم و نرم ماندن آنها، مطمئن شوید. روغن آووکادو یک مرطوب کننده عالی برای کوتیکول به شمار می رود. این روغن خیلی چرب و سبک نیست، اما به سرعت کوتیکول ها را نرم می کند و آنها را سالم نگه می دارد.
advertising