لاک ژله ای را چطور از روی ناخن ریموو یا پاک کنیم

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/08/09
لاک ژله ای را چطور از روی ناخن ریموو یا پاک کنیملاک ژلیش یا ژله ای یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های لاک محسوب می شود؛ چون ماندگاری طولانی دارد و به سختی ترک می خورد و از بین می رود. اما همین خصوصیات مثبت، باعث می شود پاک کردن این نوع لاک کار دردناک و به ظاهر سختی باشد. با اینکه رفتن به آرایشگاه و ریموو کردن ژلیش روی اصول همیشه بهترین راه حل است، اما بعضی اوقات به دلایل مختلف نمی شود این کار را انجام داد. خواه به دلیل ضیق وقت باشد یا بی پولی آخر برج، ریموو کردن لاک ژلیش در خانه می تواند تنها راه حلی باشد که پیش رو دارید. اگر قصد دارید لاک ژلیش را در خانه پاک کنید بهتر است آن را به درستی انجام دهید. چراکه خراشیدن و کندن ژل می تواند به ناخن ها آسیب بزند. با انجام مراحل زیر می توانید ژلیش تان را پاک کنید و دوباره ناخن های زیبای خود را مشاهده کنید.لاک ژلیش یا ژله ای نوع جدیدی از انواع لاک هاست که با انواع دیگر لاک ها کمی متفاوت است. خود ژلیش هم دو نوع سخت و نرم دارد. لاک ژله ای سخت مثل اکستنشن ناخن یا ناخن مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. لاک ژله ای نرم از نظر ظاهر شبیه به لاک های معمولی می باشد ولی نحوه اعمال آن متفاوت می باشد. از این لاک اغلب در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی استفاده می شود.درحالی که ظاهر ناخن ژلیش شده در نهایت شبیه به ناخن هایی با لاک معمولی است، اما ناخن های ژله ای نرم ماندگاری بیشتری دارند و سخت تر می شکنند. این امر به خاطر ضخامت ژل است که با قرار گرفتن زیر اشعه UV یا LED سخت تر می شود. اما مراقب اشعه UV باشید چون ممکن است به پوست آسیب برساند. بهتر است قبل از انجام مانیکور به دست های خود کرم ضد آفتاب بزنید. ژلیش کردن ناخن ها کمی گران تر از لاک های معمولی می باشد؛ اما کاملاً ارزشش را دارد. چراکه نه تنها ژلیش تان بیشتر باقی می ماند، بلکه استحکام ناخن هایتان هم تا حدودی افزایش می یابد.

زمان ماندگاری ژلیش یا لاک ژله ای چقدر است؟


لاک ژله ای ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به مانیکورهای معمولی دارد و به همین دلیل است که اینقدر محبوب شده است. ماندگاری این لاک ها معمولاً بین ۲ هفته تا ۱ ماه است و از همین رو مناسب وقت هایی هستند که در یک بازه ی زمانی یکی دو هفته ای چند مجلس و مناسبت پیش رو دارید.
طرح و رنگ لاک ژلیش یا ژله ای برخلاف لاک های معمولی در کوتاه مدت از بین نمی رود و ناخن تان هم نمی شکند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، ماندگاری لاک ژله ای به نوع ژلی که استفاده شده، نحوه زدن آن و فعل و انفعالات بدن تان بستگی دارد. با اینکه کیت های مانیکور ناخن می توانند گزینه خوبی برای کمک به ژلیش کردن ناخن ها در خانه باشند، اما به اندازه کاری که در آرایشگاه روی ناخن هایتان انجام می شود ماندگاری نخواهد داشت. به طور کلی لاک ژله ای که در خانه انجام می دهید نهایتاً تا ۱۰ روز دوام خواهد داشت.
البته جنس ناخن ها نیز تاثیر مستقیمی بر عمر لاک ژلیش دارد. اما به طور کلی بهتر است بدانید که این لاک ها روی ناخن های کاشت دوام بیشتری دارند.

ریموو یا پاک کردن ژلیش یا لاک ژله ای در خانه


ریموو کردن ژلیش کار سختی است و اگر به درستی انجام نشود می تواند بستر ناخن ها را ضعیف کند و به همین دلیل بهتر است این کار را به یک ناخن کار بسپارید؛ اما اگر امکان آن برایتان میسر نیست و به هر دلیلی برای ریموو کردن ژلیش تان عجله دارید، می توانید خودتان در خانه این کار را انجام دهید. فقط باید خیلی دقت به خرج دهید تا آسیبی به ناخن هایتان وارد نکنید.
توجه داشته باشید که ژلیش را نباید با شدت زیاد بخراشید چون این کار لایه های طبیعی ناخن را هم از بین می برد. به جای خراشیدن باید از استون خالص یا هر نوع پاک کننده مخصوص لاک های ژله ای استفاده کنید. با اینکه ریموو کردن ژلیش کمی گران قیمت است و پیدا کردنش کمی سخت است، اما تاثیر ملایم تری نسبت به استون روی ناخن هایتان دارد.

مراحل ریموو کردن ژلیش یا لاک ژله ای در خانه


با یک سوهان زبر روی ناخن ها را سوهان بکشید. این کار لایه تاپ کات روی لاک را خراشانده و باعث می شود استون بهتر به سطح زیرین ناخن نفوذ کند.
یک تکه پنبه را به استون آغشته کرده و روی ناخن تان بگذارید.
یک تکه مربع کوچک کاغذ آلومینیوم را دور ناخن و پنبه بپیچید.
کارهای بالا را با ناخن های دیگر همان دست تان هم انجام دهید.
بگذارید مواد تا ۱۵ دقیقه به خورد ناخن هایتان برود؛ توجه داشته باشید که این مدت می تواند بسته به نوع لاکی که استفاده شده کوتاه تر یا طولانی تر شود.
کاغذ آلومینیوم و پنبه را از روی ناخن ها بردارید. لاک ژله ای باید تکه تکه شده باشد. اگر نشده بود مدت زمان بیشتری ناخن ها را در استون بخیسانید.
به آرامی و با کمک یک براش آرایشی یا یک سوهان نرم یا بافر، لاک ها را از روی ناخن بردارید.
بعد از برداشتن ژلیش، ممکن است ببینید کمی از تکه های رنگی آن روی لایه پرایمر چسبیده اند. دست های خود را کاملاً بشویید و به کمک یک سوهان پولیش چهار طرفه روی ناخن تان را بافر بکشید.
وقتی سوهان کشیدن تمام شد به ناخن ها روغن کوتیکول و مرطوب کننده بزنید تا بستر ناخن هایتان مرطوب باقی بماند.
با ناخن های دست دیگر هم همین کارها را تکرار کنید.
advertising