علت خشکی مو و وز بودن آن

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 98/04/04
علت خشکی مو و وز بودن آنآیا جنس موی شما خشک است؟ قرار گفتن مداوم در برابر خورشید، مواد سمی محیط اطراف، و استفاده منظم از محصولات شیمیایی می توانند همگی دلیل این مساله باشند. البته، آنها برخی عواملی هستند که می توانند موحب خشکی بیش از حد پوست سر و مو شوند.ممکن است دچار خشکی مو شده باشید؛ موهایی وز و مجعد که بی روح به نظر می رسند و به سختی می توان آن ها را شانه زد و فرم داد
آیا شما واقعا می توانید به جای موهای خشک و شکننده ، موهایی درخشان و نرم داشته باشید. نمی توان در مورد ترمیم موهای آسیب دیده پاسخ قطعی داد. در بیشتر موارد، آسیب مو دائمی است، زیرا مو در واقع مجموعه ای از سلول های مرده است و آن ها را نمی توان ترمیم کرد.برای درمان موهای آسیب دیده و خشکی مو ، تنها درمان واقعی زمان دادن به مو است
علت خشکی مو و وز بودن آن

دلایل خشکی مو و حالت وز و فر بودن آن


- گاهی وقت ها نحوه رسیدگی به خشکی مو و موهای آسیب دیده بسیار روشن است. هنگامی که از ابزار حالت دهنده، سفید کننده (از بین بردن رنگ مو به صورت شیمیایی)، رنگ کردن به صورت نامناسب استفاده شود نشانه ای بر چرایی وجود آسیب دیدگی در مو است.
- علت موی آسیب دیده و خشکی مو اغلب به دلیل کمبود روغن طبیعی و رطوبت است که کوتیکول خارجی را می پوشاند. بدون آن مو درخشندگی خود را از دست می دهد.
- موهایی که حالت فر پیدا کرده است و تقریبا وز شده است، نشانه ای براین است که کوتیکول مو صاف نیست. هم چنین می تواند بدین معنی باشد که فیبر درونی موهالیتان بدون حفاظ بیرون آمده اند.

- سر خود را با آب سرد بشویید. آب داغ لایه بیرونی موهایتان (کوتیکول) را باز می کند ولی آب سردمی تواند به بسته بودن آن کممک کند. شستشو با آب سرد یا یخ می تواند به حفظ لایه درونی موهایتان کمک کرده و به آب رسانی به آن ها کمک کند.
advertising