علت ایجاد موخوره و راه های پیشگیری و درمان آن

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/09
علت ایجاد موخوره و راه های پیشگیری و درمان آن

علت ایجاد موخوره چیست


موخوره مشکل شایعی در موها است که احتمال ایجاد این بیماری در موهای خشک و بلند بیشتر است.موخوره یکی از آسیب هایی است که بر اثر عوامل مختلفی بر روی موهایتان ایجاد می شود. به کمک روشهای زیر می توانید از ایجاد موخوره در موهای تان جلوگیری کنید.مهم‌ترین علل آسیب به ساقه مو و ایجاد موخوره، عوامل فیزیکی و شیمیایی خارجی مانند رنگ کردن موها با رنگ‌های حاوی اکسیدان و دکلره، سشوار مو، استفاده از برس‌های پلاستیکی و شامپوهای نامناسب است.به هر اندازه که موها بلندتر باشد، احتمال ایجاد موخوره بیشتر و ساقه مو آسیب‌پذیرتر و شکننده‌ تر می‌شود.

پیشگیری و درمان موخوره مو


از شانه و برس زدن موها در مواقعی که موها خیس هستند پرهیز شود؛ زیرا موهای خیس به شدت آسیب‌پذیر هستند و بهتر است برای شانه‌ زدن موها از شانه‌های چوبی به جای برس‌ های پلاستیکی و فلزی استفاده شود.همچنین سعی کنید هر چند وقت یک بار پایین مو های خود را برای پیشگیری از زدن موخوره کوتاه کنید.

موخوره ساختمان مو را تخریب کرده و منجر به دوشاخه شدن موها می‌شود، عدم رسیدگی به درمان موخوره و بی‌توجهی به آن منجر به پیشرفت آن و در نهایت تخریب مو می‌شود.لازم است به منظور شستشوی مو ها از شامپوهای ملایم که حاوی نرم‎‌ کننده‌ها هستند، استفاده شود. برای درمان موخوره لازم است انتهای موها کوتاه و روزانه حداقل دوبار ساقه و انتهای موها با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، بادام و نارگیل چرب شوند.

در صورت شدید بودن و طولانی شدن موخوره لازم است جهت بررسی دقیق‌ تر و درمان مناسب به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه شود.
advertising