درمان شوره سر با روغن زیتون

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/11/14
درمان شوره سر با روغن زیتون

درمان شوره سر با روش ساده و طبیعی در خانه


هدف گیری اصلی در درمان شوره سر ، اصلاح کارکرد کبد است و نه محو سریع شوره ها تا به این ترتیب یک درمان ماندگار برای بیمار فراهم شود.شوره سر به پوست مرده سر که مرتب ریزش می کند، گفته می شود.شوره سر میان مو جمع می شود و روی شانه ها، صورت، ابرو و لباس سرازیر می شود.در این مقاله به درمان شوره سر با روغن زیتون می پردازیم.در طب سنتی ، شوره سر همانند بسیاری دیگر از مشکلات پوستی از جمله کهیر، اگزما، جوش غرور و … حاصل عدم تعادل در کارکرد کبد و عدم توانایی این عضو حیاتی برای تجزیه تحلیل و دفعموادّ نامطلوب و اضافی بدن از راه های معمول و منطقی است.

استفاده روغن زیتون برای شوره سر:


روغن زیتون گرم برای جلوگیری از شوره سر بسیار مفید است. به مرطوب کردن پوست سر کمک و رشد موی سالم را تسهیل می کند. راهنمای ذکر شده در زیر را دنبال کنید:
مواد اولیه :روغن زیتون بکر
کمی روغن زیتون را بردارید و آن را روی حرارت غیر مستقیم گرم کنید. روغن زیتون گرم را با نوک انگشتان خود به پوست سر ماساژ دهید و پنج دقیقه با حرکات دایره ای آن را مالش دهید. سپس موهای خود را در یک حوله بپوشانید و به مدت 30 دقیقه یا یک شب صبر کنید. پس از آن موهای خود را با آب بشویید. این درمان را روزانه حدود 7 روز تکرار کنید.

ماسک روغن درخت چای و روغن زیتون برای شوره سر :


با توجه به مطالعات مختلف، روغن درخت چای می تواند بسیاری از مشکلات مو از جمله شوره سر را حل کند چون اثرات ضد قارچی در برابر قارچ Malassezia دارد . علاوه بر این، این روغن همچنین غنی از خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که به تسکین پوست سر و افزایش سلامتی آن کمک می کند. بدانید چطور از روغن درخت چای و روغن زیتون برای شوره سر استفاده کنید:
مواد اولیه :2ق غ روغن زیتون ، 10 قطره روغن درخت چای
داخل کاسه ای مواد را باهم ترکیب و 10 تا15 دقیقه روی سر ماساژ دهید بعد از 30 دقیقه مو ها را با شامپو بدون سولفات و نرم کننده بشویید سعی کنید از این نسخه 2 یا 3 بار درهفته استفاده کنید

ماسک روغن زیتون و تخم مرغ برای شوره سر:


تخم مرغ حاوی آنزیم هایی می باشد که در کشتن باکتری ها مفید هستند. این کار کمک می کند تا پوست سر را سالم و شوره سر را درمان کنید . علاوه بر این، گوگرد،لسیتین و پروتین هایی که در تخم مرغ یافت می شوند مو را تقویت و پوست سر را مرطوب می کنند و قارچها را از بین می برند . علاوه بر این ، به لطف محتوای پروتئین بالا، تخم مرغ برای تغذیه مو نیز مفید است. برخی از روش ها را دنبال کنید تا از تخم مرغ و روغن زیتون برای شوره سر استفاده کنید:
مواد اولیه :
4ق غ روغن زیتون ، 2عدد تخم مرغ
تخم مرغ ها را با روغن زیتون بزنید سپس ترکیب را روی سر 10 دقیقه بطور دورانی ماساژ دهید 30 تا 40 دقیقه مو ها را قبل از اینکه با آب و شامپو بشویید ببندید این کار را روزانه تکرار کنید
دستورالعمل 2 :
1عدد زرده تخم مرغ ، 1 ق چ جوش شیرین ، 1ق غ روغن زیتون گرم
تمام مواد فوق را به خوبی مخلوط کنید و آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از 35 دقیقه، آن را کاملا با آب گرم بشویید. این نسخه می تواند در هر هفته دو بار استفاده شود.

ماسک روغن زیتون و زرد چوبه برای شوره سر :


زرد چوبه ، اثر ضد قارچی و ضد عفونی کننده، دارد که با شوره سر و عفونت های قارچی سر مبارزه می کنند ، علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها ی موجود در این ادویه به جلوگیری از آسیب مو و پوست سر کمک می کنند. علاوه بر این ، به دلیل عوامل ضد التهابی به تسکین پوست سر کمک می کند. در حقیقت، ترکیبی از روغن زیتون و زرد چوبه، باعث می شود مو ، نرم شود. روش ارائه شده در زیر را با استفاده از زرد چوبه و روغن زیتون برای شوره سر را امتحان کنید:
مواد اولیه :
پودر زردچوبه 1 ق چ ، روغن زیتون 2 ق غ
زردچوبه و روغن را داخل کاسه ای خوب با هم ترکیب کنید و به آرامی روی سر10 تا15 دقیقه ماساژ دهید بعد از 30 دقیقه موها را با شامپو بدون سولفات و معتدل بشویید این نسخه دو تا سه بار در هفته انجام دهید

ماسک روغن کرچک و روغن زیتون برای شوره سر :


روغن کرچک شامل اثرات ضد میکروبی است که باکتریهای مسئول شوره سر را می کشد. علاوه بر آن، ریسین یافت شده در روغن کرچک شامل خواص ضدقارچی ، ضد میکروبی است که پوست سر را از عفونت های قارچی و میکروبی که به شوره سر کمک می کنند محافظت می کند. علاوه بر این ، ویتامین ای، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 6 نیز وجود دارند همه آن ها می توانند با سندروم خارش پوست سر مبارزه کنند و شوره سر خشک را مرطوب کنند. بدانید چگونه از روغن کرچک و زیتون برای شوره سر استفاده کنید:
مواد اولیه :روغن زیتون 1ق غ ، روغن کرچک 1 ق غ
روغن زیتون و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید و کمی آن ها را گرم کنید. این ترکیب روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و موهایتان را در یک حوله گرم بپوشانید. پس از آن، بعد از 15 تا 20 دقیقه موهای خود را با شامپو ضد شوره سر بشویید.این روش ساده را روزانه برای نتایج سریع تکرار کنید.

ماسک روغن بادام و زیتون برای شوره سر:


روغن بادام اثرات ضد التهابی دارد تا بتواند شوره سر و پوست سر را تسکین دهد. هم چنین به کاهش خارش کمک می کند. ترکیب روغن زیتون و روغن بادام برای نرم کردن پوست سر و انحلال روغن اضافی و کثیفی مفید است.
مواد اولیه :
1ق غ روغن زیتون ، 1ق غ روغن بادام
روغن زیتون و روغن بادام را در کاسه ای بریزید تا به یک مخلوط صاف برسید. به آرامی این ترکیب را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید. آن را سی دقیقه دیگر قبل از شستن مو با استفاده از شامپو ملایم - بدون سولفات رها کنید. این روش را می توان دو بار یا سه بار در هفته تکرار کرد.
روش دوم :
مواد اولیه :شکر 2 ق غ ، آب 1 فنجان ، روغن بادام و زیتون
شکر را در آب مخلوط کنید تا حل شود . روغن بادام و روغن زیتون را با مقادیر مساوی مخلوط کنید. سپس مخلوط روغن را روی پوست سر خود بمالید بعد از آن، با محلول شکر ، روغن موها را شانه کنید. در نهایت، موهای خود را با استفاده از آب و شامپو ملایم آبکشی کنید. این روش می تواند هفته ای دو بار صورت پذیرد.

ماسک روغن زیتون و شنبلیله برای شوره سر:


اساسا، دانه های شنبلیله دارای نیکو تینیک و پروتیین هستند همه آن ها می توانند در برابر شوره سر، ریزش مو و پوست سر مثل خشکی مو ، مفید باشند. هم چنین پوست سر را تسکین می دهد و موهای کم پشت و طاسی را درمان می کند. علاوه بر آن، محتوای غنی لسیتین در آن ها می تواند مو را خیس کند و به ریشه ها قدرت دهد، که باعث می شود مو درخشنده شود.
مواد اولیه :2ق چ شنبلیله ، نصف فنجان روغن زیتون گرم
شنبلیله ها را آماده کنید و آن ها را در طول شب در آب خیس کنید. از آب بیرون کشید و بعدا دانه ها را له کنید. سپس آن را با روغن زیتون گرم ترکیب کنید. شروع به استفاده کنید و قبل از شستشو با آب دو یا سه ساعت صبر کنید. هر روز این روش را بکار ببرید

ماسک روغن زیتون و آب لیمو برای شوره سر:


لیموها توانایی کشتن قارچ مسئول شوره سر را به خاطر عوامل ضد قارچی دارند. علاوه بر این ، اسید سیتریک و ویتامین ث در لیمو نیز به مبارزه با شوره سر کمک می کند. لیمو پر از ویتامین و آنتی اکسیدان ها است که موهای سالم و پوست سر را بهبود می بخشد. برای استفاده از عصاره لیمو و روغن زیتون برای شوره سر، لطفا این کار را انجام دهید:
مواد اولیه :آب لیمو تازه 1 ق چ ، روغن زیتون 1 ق چ
روغن زیتون و عصاره لیمو را با هم مخلوط کنید. بعدا این ترکیب را روی پوست سر خود بمالید و به آرامی چند دقیقه ماساژ دهید. یک شب و صبح نگه دارید و با استفاده از آب و شامپو ، مو را بشویید. این درمان را روزانه امتحان کنید.

ماسک عسل و روغن زیتون برای شوره سر :


عسل دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است و به مرطوب کردن مو و پوست سر کمک می کند. علاوه بر این ، ویژگی ضد باکتری و ضد قارچی آن می تواند شوره سر را درمان کند . با توجه به مطالعه 2001، استفاده از عسل خام به طور روزانه می تواند شوره سر و درماتیت را درمان کند [ 5 ]. فرآیند زیر را امتحان کنید:
مواد اولیه :روغن زیتون نصف فنجان ، عسل خام 2 ق چ ،
روغن زیتون را گرم کنید و با عسل خام مخلوط کنید. کمی ماساژ به پوست سر بدهید و 10 تا 15 دقیقه وقت بگذارید. پس از آن، از شامپو گیاهی برای شستن موی خود استفاده کنید و موهای خود را با پیچیدن در یک حوله گرم مرطوب نگه دارید. برای نتایج سریع، هر روز تکرار کنید.
روش دوم :
مواد اولیه :عسل 2 ق غ ، روغن زیتون 2 ق غ ، زرده تخم مرغ 1 عدد
همه چیزهای فوق را با هم مخلوط کنید. بعدا آن را روی پوست سر خود بمالید و قبل از شستن با آب ولرم شامپو نیم ساعت صبر کنید. هفته ای سه باراینکار را تکرار کنید
روش سوم
مواد اولیه :
روغن زیتون 2ق غ ، عسل خام 1 ق چ ، آوکادو رسیده 1 عدد
همه چیزها رادر یک مخلوط کن مخلوط کنید تا صاف شود . مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و 30 تا 35 دقیقه بگذارید. پس از آن، موهایتان را با کمک آب گرم و شامپو بشویید. این درمان می تواند سه بار در هفته تکرار شود.

ماسک روغن زیتون و سرکه سیب برای شوره سر :


سرکه سیب با آنزیم ها و و اسید استیک به وجود می آید ، که قارچ و باکتری های شوره سر را می کشد در حالی که سطح پ هاش پوست سر را متعادل می کنند. هم چنین ، وضعیت ضد قارچی و ضد باکتری به حفظ سلامتی پوست سر کمک می کند. علاوه بر این ، به خاطر عوامل ضد التهاب آن، می تواند التهاب و سوزش را تسکین دهد.
مواد اولیه :روغن زیتون 2 ق غ، سرکه سیب 2 ق غ
به بیان ساده ، این دو جز را به خوبی مخلوط کنید. به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید و 20 تا 30 دقیقه آن را نگه دارید. بعد از آن، موهایتان را به صورت طبیعی بشویید. برای نتایج موثر، روزانه آن را تکرار کنید.

ماسک فلفل سیاه و روغن زیتون برای شوره سر :


فلفل سیاه غنی از روی و سلنیوم است می تواند با شوره سر مبارزه کرده و پوست سر را بهبود بخشد . علاوه بر این ، آن نیز با عوامل آنتی اکسیدان که برای حل مسائل مو مانند ریزش مو و شوره سر کمک می کنند ، غنی می شود. مو را درخشان، می سازد. دستورالعمل های زیر را برای استفاده از فلفل سیاه و روغن زیتون برای شوره سر دنبال کنید:
مواد اولیه :فلفل سیاه 1 ق چ ، روغن زیتون 3 ق چ
روغن زیتون و فلفل سیاه را ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی پوست سر خود ماساژ دهید حدود 60 دقیقه یا یک شب روی سر بگذارید . بعد از آن، از شامپو ملایم برای شستن کامل مو استفاده کنید. برای بهترین نتیجه ، این فرآیند را شبانه تکرار کنید.

ماسک روغن زیتون ، زنجبیل ، آب لیمو برای شوره سر:


آب لیمو اسید سیتریک بالایی دارد که به پاکسازی کیسه های ترشحی مو کمک می کند و سطح پ هاش پوست سر را متعادل می کند. زنجبیل از طرف دیگر یک ضد عفونی کننده طبیعی است که برای کشتن قارچ ها و شوره سر کار می کند. هم چنین مانع رشد مخمرو باعث پایان دادن به ، شوره سر، می شود. علاوه بر این ، زنجبیل هم دارای پتاسیم، منیزیم، اسیدهای چرب، آمینو اسیدها و کلسیم است که می تواند پوست سر شما را تغذیه کند و از خشکی و خشکی پوست جلوگیری کند.
مواد اولیه :روغن زنجبیل 1 پیمانه ، روغن زیتون 2 پیمانه
روغن زنجبیل را در روغن زیتون مخلوط کنید سپس آن را به طور کامل روی پوست سر ماساژ دهید. تمام شب بگذارید صبح آن را با شامپو ملایم بشویید.
روش دوم :
ریشه زنجبیل ، آب لیمو تازه ، روغن زیتون
اولین قدم ، پوست کندن و کوبیدن ریشه زنجبیل است. مرحله بعدی تلاش برای گرفتن عصاره است . سپس عصاره لیمو ، روغن زیتون و عصاره زنجبیل را با مقادیر مساوی مخلوط کنید. پس از آن پوست سر خود را ماساژ دهید. در نهایت، با استفاده از آب و شامپو ضد شوره پس از 30 تا 40 دقیقه مو ها را بشویید . این درمان را سه بار در هفته امتحان کنید.
روش سوم :
زنجبیل خرد شده 1 ق غ ، روغن زیتون 1 ق غ
دو مواد را با هم مخلوط کنید و مخلوط را روی پوست سر ماساژ دهید. در نهایت بعد از ده دقیقه موهای خود را با آب و شامپو ملایم آبکشی کنید.

ماسک ریحان و روغن زیتون برای شوره سر:


ریحان تاثیرات ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد این عوامل به درمان مشکل شوره سر هم چنین به بهبود گردش خون کمک می کند . علاوه بر آن، هم چنین به جلوگیری از سفیدی زودرس مو کمک می کند.
مواد اولیه :برگهای تازه ریحان ، نصف ق چ روغن زیتون
برخی برگ های تازه نعناع را بردارید ، خرد کنید. سپس عصاره آن را بگیرید . یک قاشق چایخوری این عصاره را با روغن زیتون بکر مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر بمالید و یک شب کامل را نگه دارید. در نهایت، موهای خود را با استفاده از آب و شامپو ملایم بشویید. برای نتایج مورد نظر، هر شب این کاررا تکرار کنید.
روغن زیتون ، آلوورا ، کشک :آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد قارچی طبیعی که دارد شوره سر را از مخمر و قارچ بر روی پوست سر پاک می کند. علاوه بر این، خاصیت ضد عفونی کننده یافت شده در آن می تواند پوست سر را تسکین و خارش را کاهش دهد . غنی بودن در پروتئین ها و ویتامین ب ، برای مراقبت از مو مفید است.
مواد اولیه :
آلوورا تازه 3 ق چ ، کشک نصف فنجان ، روغن زیتون 3 ق چ
تمام مواد فوق را به طور کامل مخلوط کرده و این ترکیب حاصل را روی پوست سر ماساژ دهید. پس از آن، پس از 25 دقیقه ، موهای خود را با آب و شامپو ملایم بشویید. پیشنهاد می شود که این روش را سه بار در هفته تکرار کنید

ماسک روغن زیتون و سرکه سفید برای شوره سر :


سرکه سفید حاوی آنزیم ها و پتاسیم است که همه آن ها برای درمان شوره و خارش پوست سر موثر است . علاوه بر این، اسید استیک یافت شده در سرکه سفید نیز به مبارزه با عفونت های قارچی کمک می کند. هم چنین ، به از بین بردن سلول های مرده پوست و تسهیل گردش خون برای رشد موی سالم تر کمک می کند.
مواد اولیه :
روغن زیتون 1 ق چ ، سرکه سفید 2 ق چ
سرکه سفید و روغن زیتون را در کاسه ای بریزید تا به خوبی ترکیب شوند. این مخلوط را روی پوست سر بمالید و پنج دقیقه ماساژ دهید. بعد از پنج دقیقه مو ها را با شامپو ملایم - بدون سولفات بشویید. این روش را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید تا اینکه مشکل تان به طور کامل رفع شود.

ماسک روغن نارگیل ، ماست ، روغن زیتون برای شوره سر:


روغن نارگیل توانایی مبارزه با قارچ را دارد و پوست سر و مو را به طور موثر مرطوب می کند. روغن نارگیل سرشار از ویتامین های ضروری، ایی ، ک ، پروتئین ها، اسید کاپریک، اسیدلوریک ، و غیره است، روغن نارگیل می تواند به آسانی به درون پوست سر و به ساقه مو نفوذ کند و یک اثر مرطوب کنندگی ایجاد کند . علاوه بر آن، آن می تواند ، خارش و خشکی پوست سر را کاهش دهد. ماست دارای خاصیت ضد قارچی مفید، پاک سازی و خاصیت ضد باکتری است
مواد اولیه :روغن نارگیل 2 ق چ ، روغن زیتون 2 ق چ ، عسل خام 2 ق چ ، ماست 3 ق چ
عسل خام، روغن زیتون و روغن نارگیل را با ماست ساده یونانی مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی پوست سر خود بمالید و ده دقیقه به آرامی مالش دهید. بعد از 30 تا 40 دقیقه موهای را با شامپو ملایم بشویید. این روش باید در عرض یک هفته سه بار تکرار شود.
روش دوم :
مواد اولیه :روغن نارگیل 1 ق غ ، روغن زیتون 1ق غ
روغن زیتون و روغن نارگیل را به طور کامل مخلوط کنید. مخلوط روغن را به موهای خود بمالید و با استفاده از یک کلاه ، آن را بپوشانید. سپس آن را بعد از حدود دو ساعت با شامپو گیاهی ملایم آبکشی کنید.
advertising