درمان شوره سر با مواد طبیعی و روش های خانگی

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/10/07
درمان شوره سر با مواد طبیعی و روش های خانگی

روغن رزماری بهترین درمان برای شوره سر


روغن رزماری را با سرکه مخلوط کنید ؛ پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید. پس از 15-20 دقیقه، آن را به طور صحیح شستشو دهید.

استفاده از دهان شویه برای درمان شوره سر


1 فنجان دهانشویه و 9 فنجان آب معمولی را بردارید. با هم مخلوط کنید. پس از شامپو کردن، مو و پوست سر خود را با این مخلوط آبکشی کنید.فوری بعد از آن ،از آب استفاده نکنید فقط مثل همیشه موهای خود را درست کنید ، این روش را یک بار در ماه تکرار کنید.

بهترین درمان شوره سر با آلوئه ورا


آلوئه ورا ،دارای خواص مفید بسیاری است ، یک عدد آلوئه ورا نصفش کنید و ژل چسبنده آن را در یک کاسه بریزید. قبل از دوش گرفتن از این ژل استفاده کنید اگر قادر به پیدا کردن آلوئه ورا خام نیستید، می توانید از آب آلوئه ورا استفاده کنید. پس از استفاده از آب آلوئه ورا یا ژل آن، موهایتان را با شامپویی ملایم کاملا شستشو دهید.

روش استفاده از پیاز برای رفع شوره سر


یک پیاز بردارید و یک خمیر خوب با آن تهیه کنید ؛ خمیر را روی پوست خود بمالید. پوست خود را پس از یک ساعت شستشو دهید.

روغن زیتون برای درمان شوره سر


از روغن زیتون طبیعی و خالص استفاده کنید ؛ اگر در دسترس ندارید، از روغن زیتون معمولی و همیشگی خود برداشته و آن را حرارت دهید و روی مو و پوست خود بمالید.به آرامی ماساژ دهید.روغن زیتون رطوبت از دست رفته شما را برمی گرداند ؛ موهای شما سالم، براق و البته بدون شوره سر می شود.

درمان شوره سر با آویشن


4 قاشق غذاخوری آویشن را در 2 فنجان آب جوش مخلوط کنید.اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بجوشد.صبر کنید تا سرد شود و سپس مخلوط را صاف کنید.آن را روی پوست خود بمالید و 5 دقیقه بماند.این یک درمان گیاهی مناسب برای شوره سر است.
سرکه سفید بهترین درمان برای رفع شوره سر

سرکه سفید برای درمان شوره


یک فنجان سرکه سفید را با 3 فنجان آب معمولی مخلوط کنید. موهای خود را با مخلوط سرکه آبکشی کنید و سپس آب را بر روی پوست خود بریزید.

رفع شوره سر با نمک


نمک، واقعا مانند یک اسکراب عالی عمل می کند.کمی نمک بردارید و آن را روی پوست سر خشک خود بریزید. به آرامی ماساژ دهید تا شوره سر زننده را از بین ببرد.سپس موهای خود را شامپو کنید.
چگونه از تخم مرغ برای رفع شوره سر استفاده کنم

تخم مرغ برای درمان شوره


2 عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده ها و سفیده ها را مخلوط کنید ؛ این مخلوط را بر روی پوست خود بریزید و به مدت 1 ساعت بماند پس از یک ساعت موهایتان را بشویید. این باعث می شود موهای براق و بدون شوره سر و ابریشمی باشد.

سیر درمان خانگی موثر برای شوره سر


2 قاشق غذاخوری پودر سیر با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را باهم مخلوط کنید.یک خمیر خوب تهیه کنید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. 35-40 دقیقه بماند و سپس با آب سرد و شامپو ملایم بشویید.

درمان شوره سر با خمیر سیب و پرتقال


پرتقال و سیب را با نسبت مساوی مخلوط کنید، تا خمیر خوبی را بدست آورید ، این خمیر را روی پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 20-30 دقیقه با شامپو موهایتان را بشویید.

رفع شوره سر با زنجبیل و چغندر


زنجبیل و چغندر را بردارید و یک خمیر خوب تهیه کنید. پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد موهای خود را بشویید این روش را 4 تا 5 شب تکرار کنید.
advertising