علت شوره سر و درمان خانگی آن

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/23
علت شوره سر و درمان خانگی آنشوره سر، یک ناهنجاری پوستی بسیار رایج است که در صورت عدم درمان سبب ریزش شدید مو می شود ،در این بخش با روش های طبیعی و خانگی درمان و رفع کامل شوره آشنا شوید.

چگونه می توان از شوره سر خلاص شد


شوره سر اساسا، سلولهای مرده پوست سر است که می ریزد، شوره سر، یک اختلال پوستی بسیار رایج است،این مشکل همچنین می تواند باعث پایین آمدن شدید اعتماد نفس شود. تبلیغات تجاری درمان های مختلفی برای درمان شوره سر در دسترس هستند که علاوه بر آنها روش های طبیعی و خانگی بسیاری برای درمان و رفع کامل شوره سر توسط متخصصان طب سنتی پیشنهاد می شود که در ادامه بخش سلامت پوست و مو در نمناک شرح خواهیم داد.

رفع شوره سر با ماست


ماست، نه تنها ماده بسیار خوبی برای مو و پوست سر شما است، بلکه یک راه عالی برای از بین بردن شوره سر نیز می باشد. ماست ساده را بردارید و آن را روی پوست خود بمالید.صبر کنید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید ، حالا از کمی شامپو برای شستن پوست سر خود استفاده کنید.
روش دوم :ماست در کنار دنیایی از خواص برای برطرف کردن شوره سر هم درمانی عالی قلمداد می شود. راه و زمان درست اینطور است که ماست را با نوک انگشتانتان به کف سر مالیده و بعد از 10-15 دقیقه به خوبی آبکشی کنید و بعد از آن موهایتان را طبق روال طبیعی استحمام بشویید.

آسپرین یکی از روش های درمان خانگی شوره سر


دو عدو آسپرین بردارید و آنها را له کنید ، آن را پودر کنید و به شامپوی سر خود اضافه کنید هنگام شامپو کردن، اجازه دهید 2 دقیقه بماند سپس آبکشی کنید.

سرکه سیب بهترین ماده در درمان شوره سر


کمی سرکه سیب بردارید و آن را با آب مخلوط کنید ، سرکه و آب را به مقدار مساوی بریزید.به خوبی آنها را مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن موها، مقدار کمی از مخلوط را در کف دست خود بریزید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب بشویید این روش را یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

رفع شوره سر با روغن کودک و نارگیل


یک روغن ملایم را انتخاب کنید. روغن کودک ،یک روغن ملایم در نظر گرفته می شود ، اگر نتوانستید روغنی ملایم پیدا کنید، از روغن کودک استفاده کنید.روغن را گرم کنید، اما نه بیش از حد تا سر و انگشتانتان بسوزند. اول، روغن را لمس کنید اگر خوب بود، کمی روغن در کف دست خود بریزید و آرام ماساژ دهید. به آرامی ماساژ دهید تا موهایتان نریزد، حالا کمی آب گرم کنید.یک حوله را در آن خیس کنید. حوله باید به اندازه کافی بلند باشد تا پوست و مو شما را بپوشاند. آب اضافی را خارج کنید و موهای خود را با این حوله گرم بپیچانید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند.بعد از 15-20 دقیقه حوله را بردارید و به مدت یک شب بگذارید تا بماند ، صبح، موهایتان را شامپو کنید.

درمان سریع شوره سر با روغن درمانی


کمی روغن نارگیل را حرارت داده و پوست خود را با آن ،به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بماند و صبح روز بعد با شامپو بچه بشورید. پاک کردن روغن از سر دشوار خواهد بود.در صورت لزوم دو بار موهایتان را شامپو کنید.روغن نارگیل و مخصوصا روغن های گرم پوست سر و مو را مرطوب می کنند پس این روش را هر هفته تکرار کنید.

جوش شیرین درمانی طبیعی برای شوره سر


کمی جوش شیرین بردارید و آن را بر روی پوست خود بمالید ، یک دقیقه ماساژ دهید، و سپس سرتان را بشورید.این روش را 2 هفته تکرار کنید. پس از 2 هفته، پوست سر شما از شوره سر کاملا خالی می شود و موهای زیبایی خواهید داشت.

روغن درخت چای برای درمان شوره سر


روغن درخت چای را در کف دست خود بریزید و پوست سر و موی خود را با آن ماساژ دهید. یک شب بماند ، صبح موهایتان را آبکشی کنید.

درمان سریع شوره سر با داروهای گیاهی


لیسترین یک محصول عالی دهانشویه است، که می تواند برای از بین بردن شوره سر نیز مفید باشد متیل سالیسیلات و منتول می تواند خارش را تسکین دهند.یک تکه پنبه را در لیسترین فرو ببرید و روی سر خود قرار دهید و بعد از استفاده قطعا متعجب میشوید.

رفع شوره سر با لیمو


لیمو ،یک درمان بسیار خوب و موثر طبیعی برای رفع شوره سر است.بعد از شامپو کردن، کمی آب لیمو روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید. 1-2 دقیقه بماند و سپس شستشو انجام دهید.
advertising