علت شوره زدن ریش و ابرو در آقایان و روش درمان آن

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/03
علت شوره زدن ریش و ابرو در آقایان و روش درمان آنشوره ابروها و ریش ها در مردان گاهی بر اثر حساسیت پوستی رخ می دهد و برخی اوقات دلایل دیگری باعث به وجود آمدن شوره ریش و ابروها می شود. این عارضه به دلیل ایجاد قارچ های پوستی ایجاد می شود و موجب خارش ها و التهاب در نواحی صورت می شود ،

علت و دلایل شوره ابرو:


در صورتی که پوست بسیار خشکی دارید، به خارش می افتد، خشک می شود و سلول های مرده ورقه ورقه ایجاد می کند.شوره ابرو دلیل جدیدی ندارد، این مشکل در ابتدا مثل شوره پوست سر به دلیل پوست خشک ایجاد می شود. به این مشکلات “شوره ابرو” گفته می شود. از سوی دیگر، بیماری ای که درماتیت سبورئیک نام دار نیز باعث شوره ابرو می شود. در این مورد، پوست زیر ابروهای شما چرب می شوند و شوره های زرد ورقه ورقه در این قسمت ایجاد می شود و همچنین پوست قرمز و خارش دار می شود. در صورتی که در ناحیه ابرو دچار خارش شدید یا ورقه های شوره زرد دور ابرو مشاهده کنید

مطمئنا دچار شوره ابرو شده اید. قبل از اینکه هر نوع درمان پزشکی را امتحان کنید، می توانید بعضی از شیوه های درمانی خانگی طبیعی را برای درمان شوره ابرو مورد استفاده قرار دهید. در شرایط حاد، با متخصص امراض پوستی مشورت کنید اما در صورتی که شوره ابروی شما در مرحله آغازین است یا تنها با تولید سبوم یا خشکی بیش از حد پوست ایجاد شده است، به راحتی می توان با درمان خانگی آن را برطرف کرد.

روش های درمان شوره ابرو


-درصورتی که شوره ابرو خیلی حاد شود و بر کل صورت شما تاثیر بگذارد، از یک شامپوی دارویی مثل کتوکنازول ( نیزورال) استفاده کنید.
-ابروهای خود را روزانه با شامپوی درمانی ملایم که توسط متخصص امراض پوستی تجویز می شود بشوئید.
_ کرم کورتیزون را حداقل روزی سه بار مورد استفاده قرار دهید که به کاهش التهاب کمک می کند
_ استفاده از کرم کورتیزون، لوسیون هیدرو کورتیزون ( ۱ درصد) یا کورت اید برای دو تا چهار هفته
-سعی کنید محصولات غذایی پرچرب را استفاده نکنید، زیرا وضعیت را بدتر می کنند.شما به یک برنامه مراقب از پوست و موی بلند مدت نیاز دارید که به شما کمک می کند تا به صورت دائمی این مشکل را برطرف کنید. مشکل شوره ابرو را نمی توان خیلی زود برطرف کرد، پس باید صبور باشید.

شوره ریش در آقایان و درمان آن


برخی از آقایان شکایت دارند که محل ریش آنها بعد از اصلاح شوره می‌زند. مشکل این افراد ابتلا به اگزمای سبوره است و اصلاح صورت برای این آقایان مفید است اما ناراحتی‌ آنها با اصلاح برطرف نمی‌شود. کسانی که زمینه یا استعداد درماتیت سبوره دارند، تا حدامکان باید موی صورت خود را باید کوتاه نگه‌دارند. وقتی چربی‌ ای که به صورت طبیعی در سطح پوست وجود دارد، درست شسته نشود، باعث عود درماتیت سبوره می‌شود. پس این افراد نباید موی ریش و سبیل خود را بلند کنند اما اصلاح به تنهایی کافی نیست و باید درمان‌ها را آغاز کرد و ادامه داد.
advertising