مارک و برند کرم های ضد آفتاب ایرانی خوب

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/11/03
مارک و برند کرم های ضد آفتاب ایرانی خوباشعه فرابنفش خورشيد نوع A و B اشعه هاى آسيب رسان به پوست هستند كه اشعه UVB روى لايه رويى پوست موثر است و باعث آفتاب سوختگى مى شود و اشعه UVA روى لايه هاى زيرين پوست تاثير مى گذارد. اين اشعه به دليل از بين بردن كلاژن پوست و ساخت راديكال هاى آزاد، باعث ايجاد چروك و كك مك مى شود. همچنين در صورت عدم مراقبت از پوست، باعث بيمارى هاى جدى ترى چون سرطان پوست مى شود.مواد تشكيل دهنده ضد آفتاب ها ممكن است جاذب نور ماوراء بنفش باشند يا اين كه قادر به بازتابش و پخش اشعه UV باشند.

برخورد اشعه هاى خورشيد با پوست اثرات بدى بر روى پرست مى گذارد و علاوه بر ايجاد لك هاى قهوه اى و كك مك بر روى پوست، باعث ايجاد بيمارى هاى گوناگونى چون ملانوما، سرطان پوست و … مى شود. به همين دليل محافظت از پوست در برابر نور خورشيد بسيار اهميت دارد و انتخاب يك ضد آفتاب مناسب براى پوست ضرورى است.

معمولاً باورى بين افراد وجود دارد كه ضد آفتاب هاى خارجى اثر بهترى نسبت به ضد آفتاب هاى ايرانى روى پوست دارند و حفاظت كنندگى بيشترى در مقابل نور خورشيد دارند.ممكن است يك برند خارجى، ضد آفتاب خوبى به نظر برسد ولى با مقايسه مواد مؤثر موجود در آن نسبت به يك كرم ايرانى، متوجه شويم كه مواد مؤثر كمترى در تركيباتش وجود دارد. به همين دليل با مطالعه بروشور داخل جعبه و آگاه شدن به تركيبات آن كه چه ميزان از فيلترهاى شيميايى و فيزيكى را داراست، مى توان به موثر بودن آن پى برد و با كيفيت ترين ضد آفتاب را شناسايى كرد.

انواع كرم هاى ضد آفتاب


كرم هاى ضد آفتاب سه گروه هستند:

- دسته اول مخصوص پوست هاى چرب و مختلط و مستعد به آكنه است. اين كرم ها فاقد چربى هستند (oil free) و بافت بسيار سبكى دارند. سريع جذب مى شوند و ضد جوش هستند. در صورت داشتن بافت فلوئيدى، محصول مناسبى براى پوست هاى چرب خواهند بود. افراد با پوست نرمال هم مى توانند از اين ضد آفتاب ها استفاده كنند.

- دسته دوم مخصوص پوست هاى نرمال، خشك و حساس است. اين دسته از كرم ها بايد حاوى مواد مرطوب كننده و آبرسان باشند و در عين حال مواد حساسيت زا نداشته باشند.

- دسته سوم ضد آفتاب هايى هستند كه براى انواع پوست مناسب هستند كه بهتر است افراد با پوست هاى چرب از آن استفاده نكنند.

SPF مناسب براى ضد آفتاب


توان ضد آفتاب در برابر نور آفتاب به صورت SPF(sun protection factor) بيان مى شود و ميزان محافظت پوست در برابر اشعه هاى UV خورشيد را نشان مى دهد. كرم هاى با SPF15 حدود ٩٣ درصد از اشعه هاى مضر خورشيد را دفع مى كند، SPF30 تا ٩٧ درصد و SPF50 تا ٩٨ درصد از پوست محافظت مى كند. به همين دليل ضد آفتابى كه SPF بين25تا 30 را دارا باشد، براى محافظت از پوست در مقابل نور خورشيد مناسب است. سازمان غذا و داروى آمريكا SPF بالاى ٥٠ را فاقد هر گونه برترى نسبت به بقيه مى داند.بايد كرم ضد آفتاب را ٢٠ تا ٣٠ دقيقه قبل از اين كه در معرض نور آفتاب قرار بگيريد روى پوست بزنيد و بنا به ميزان تعريق، ميزان قرار گرفتن در آب يا آفتاب و … هر ٢ الى ٣ ساعت يك بار آن را تمديد كرد.

هر كس با توجه به فاكتورهايى چون نوع پوست و چربى و خشكى آن، قيمت محصول، سن، حساسيت پوست و … بايد ضد آفتاب مناسب پوست خود را استفاده كند. براى اين كار بهتراست كه با متخصص مشورت شود تا بهترين انتخاب صورت گيرد.در اينجا چند نمونه از بهترين ضد آفتاب هاى ايرانى را معرفى كرديم:

کرم ضد آفتاب هیدرودرم مدل Phisical Tinted


کرم ضد آفتاب فیزیکال تینتد كه تاييد شده در كشور فرانسه مى باشد، از کرم های پر فروش این برند است كه دارای SPF 60 بوده و براى افرادی که دارای پوست خشکی هستند، انتخاب مناسبى است. از آن جايى كه پوست های خشک زودتر از سایر پوست ها دچار چین و چروک می شوند، در ساخت این کرم از موادی استفاده شده است که پوست را مرطوب و نرم می گرداند. کرم ضد آفتاب هیدرودرم از نوع ضد آفتاب های رنگی است، در نتیجه نياز شما به استفاده از کرم های آرایشی را برطرف مى كند. اين ضد آفتاب در مقابل تعريق و شستشو مقاوم مى باشد و از آن جايى كه فاقد جاذب های شیمیایی است، از بروز آلرژى در پوست هاى حساس جلوگيرى مى كند و براى كودكان و خانم هاى باردار هم مى تواند انتخاب مناسبى باشد. اين ضد آفتاب حاوى ويتامين E و C است كه مانع از آزاد شدن راديكال هاى آزاد پوست در مقابل نور خورشيد و پيرى زودرس مى شوند. همچنين وجود عصاره کاکتوس در آن به دليل افزایش دادن مقاومت پوست در مقابل عوامل محيطى، سبب حفظ طراوت و شادابی پوست می گردد.

ضد آفتاب سى گل


سى گل يكى از بهترین مارک های کرم ضد آفتاب است كه در سال ١٣٦٩ وارد بازار شد. ترکیبات تقویتی و ترمیم کننده پوست كه در اين ضد آفتاب می باشد، موجب جوانسازی پوست صورت می شود. این کرم ضد آفتاب انواع مختلف دارد و دارای SPF هاى متفاوت می باشد که از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت مى كند. همچنين ويتامين E موجود در آن باعث مى شود كه پوست رطوبت خود را حفظ كند.

کرم ضد آفتاب سى گل مدل SUNPRO


ضد آفتاب Sun Pro فاقد چربی است و در سه نوع بی رنگ ، بژ روشن و برنز تولید شده است. این ضد آفتاب كه SPF 60 دارد حاوى فيلترهاى فيزيكى و شيميايى است كه پوست شما را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. از عصاره هاى نظیر آلوئه ورا وجوانه گندم در ساخت این کرم ضد آفتاب استفاده شده است كه باعث تغذیه پوست شما نیز خواهد شد. کرم ضد آفتاب سان پرو سیگل قدرت دفاعی پوست شما را بالا برده و به مرور زمان پوست شما را لطیف و نرم می نماید.

کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم مدل Matex Tinted SPF50


اين ضد آفتاب كه از شركت پرايم (prime) مى باشد، يك ضد آفتاب رنگى به رنگ بژ با SPF50 است كه می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB و IR محافظت کند كه به دليل داشتن خاصيت كرم پودرى به كرم هاى آرايشى نياز نخواهيد داشت. این کرم به دليل جذب سريع و سبك بودن آن بر روى پوست، برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است. مواد موجود در اين كرم، برای رفع لک‌های صورت مناسب است و از افزايش لك ها و تغيير رنگ پوست جلوگيرى مى كند. اين ضد آفتاب حاوی عصاره‌ی انگور است و عصاره‌ی تاک موجود در آن، خاصيت جوان سازى دارد.

کرم ضد آفتاب آردن مدل Expert Age


ضد آفتاب اکسپرتیج آردن داراى SPF35 مى باشد و با بهره گیری از جاذب ها و بازتابنده های پیشرفته و موثر اشعه ماورابنفش نور خورشید از پوست به خوبى محافظت مى كند. این ضدآفتاب به دليل داشتن ويتامين C و E در ساختار خود، همچنين عصاره شيرين بيان كه يك روشن كننده براى پوست است، علاوه بر اینکه از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند باعث روشن شدن تدریجی پرست و از بین رفتن چروک های آن می شود.

ضد آفتاب سان سیف sun safe


اين ضد آفتاب هم انواع مختلف دارد. يكى از آنها كرم ضد آفتاب روشن كننده سان سيف است كه داراى SPF50 مى باشد و علاوه بر محافظت پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشيد، به دلیل داشتن ترکیبات روشن کننده از جمله ویتامین C و E ، عصاره بیربری و شیرین بیان، رنگدانه های پوست را كاهش مى دهد وسبب محو تدریجی و موثر لک ها و تیرگی های پوستی ناشی از تابش نور خورشید و افزایش سن می شود.

يكى ديگر از انواع آن ضد آفتا ب سان سيف Acneic است، اين ضد آفتاب كه مخصوص پوست هاى چرب است، فاقد چربى مى باشد و داراى SPF35 است. اين كرم آنتى آكنه است و به دليل تنظيم غدد چربى پوست، مانع جوش و آكنه در پوست مى شود. اين ضد آفتاب خوب جذب مى شود و روى پوست احساس سنگينى نمى كنيد.
advertising