با زایمان زودرس چه مشکلاتی ایجاد می شود

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/10/10
با زایمان زودرس چه مشکلاتی ایجاد می شود

مشکلات متاثر از زایمان زودرس:


اعضای بدن نوزاد نارس به حد کافی رشد نکرده اند که این مساله می‌تواند منتج به مشکلات مربوط به سلامتی گردد:
نوزادانی که در حدود 32هفتگی (کمی زیادتر از 7 ماه) متولد می‌شوند، به احتمال زیاد قادر به تنفس، تغذیه و تنظیم دمای بدنشان نیستند. اما طبق مرسوم پس از این کودکان برای رشد زمان دارند و زیادتر آن‌ها از بیمارستان مرخص می‌شوند.
نوزادانی که پیش از 26هفتگی (زیر 6 ماه) متولد می‌شوند زیادتر محتمل هست که دچار مشکلات جدی گردند. اگر نوزاد شما با جثه زیاد کوچک یا مریض متولد شده هست، محتمل هست وادار باشید برای معالجه او تصمیم های دشواری بگیرید.
نوزادان نارسی که به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان جابه جا می‌شوند، تحت مراقبت‌های شدید برای جلوگیری از عفونت و یا تحولات تنفسی و ضربان قلب قرار می‌گیرند و تا وقتی که قادر به محافظت حرارت بدنشان نشده اند، در تخت‌های ویژه گرم حفظ می‌شوند.

راه های پیشگیری از زایمان زودرس


برای پیشگیری از ولادت نوزاد نارس نکات پراهمیتی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند تا حد بسیاری از ولادت نوزاد نارس پیشگیری کند و احتمال ولادت نوزاد را در زمانی زود‌تر از زمان طبیعی به دست کم محتمل برساند.
در طول دوران بارداری رابطه خود را با پزشک تان قطع نکنید. با کنترل بیماری‌های مادر و کنترل تغذیه و تأمین شرایط مناسب برای حاملگی می‌توان از ولادت نوزاد نارس جلوگیری نمود.

علایم زایمان زودرس:


درد‌های شکمی مثل درد‌های دوران پریود
افزایش و یا دگرگونی شفاف در ترشحات واژینال و یا خونریزی واژینال
پاره شدن کیسه آب و دفع مایع روشن از واژن
درد و فشاردر قسمت پایانی کمر
احساس این که جنین در حال فشار به سمت پایین هست
تورم غیرمنتظره و یا شدید در پا، دست و صورت
دگرگونی شفاف در حرکت جنین
تب، لرز، استفراغ و سر درد شدید
گاهی درد معده که اصلا و ابدا رفع نمی‌شود و گاهی همراه با اسهال می‌باشد

در چه صورت برای زایمان زودرس بیمارستان مراجعه کنیم


به محض اینکه کوچکترین علامتی از نشت یا پارگی کیسه آب پیدا کنید و ترشحات غیر طبیعی داشته باشید باید فورا و بدون فوت وقت خودتان را به بیمارستانی که اورژانس زنان و زایمان داشته باشد برسانید. مسایلی مانند اینکه چه مدت ممکن است جنین در این وضعیت زنده بماند یا چه مدت بعد از پارگی کیسه آب دور جنین احتمال عفونت بالا می رود یا لازم است بعد از این پارکی آمپول فشار تزریق شود و القای زایمانی صورت گیرد یا باید صبر کرد و... همه مسایل تخصصی پزشکی است که باید توسط پزشک تصمیم گیری شود. شما به محض پارگی کیسه آب باید خودتان را به بیمارستان برسانید.
advertising